چهره هاسلبریتی ایرانی

گفتوگو با سعید فتحی روشن مجری مسابقه بازیمون ، اتاق فرار تلویزیونی

به گزارش پایگاه خبری کولاک نیوز، مسابقه بازیمون برنامه‌ای معمایی، ماجراجویانه و پر از رمز و راز به تهیه‌کنندگی عباس اختری و سینا شریفی است. در این برنامه سعید فتحی‌روشن و یارانش معماهایی طرح می‌کنند و شرکت‌کننده‌ها با عبور از اتاق‌های مختلف ضمن حل معماها در نهایت به میز شام می‌رسند.

مسابقه بازیمون

این برنامه را می‌توان اولین اتاق فرار تلویزیونی در نظر گرفت که با ژانر هیجان و ترس از شبکه سوم سیما پخش می‌شود. اتاق فرار؛ مجموعه‌ای است که شما یک ساعت یا بیشتر از زمان خودتان را در آنجا می‌گذرانید. قرار است معماهایی را حل کنید تا بتوانید از اتاق فرار کنید. اغلب اتاق فرارها بین ۴‌الی ۷-۸‌نفر ظرفیت دارند و بنابراین نباید کم‌تر یا بیشتر از این تعداد باشید. البته در مسابقه بازیمون هر گروه سه نفر است. گفت‌وگویی با سعید فتحی‌روشن داشته‌ایم که در آن از تفاوت «بازیمون» با اسکیپ روم‌های معمول گفته است.

مسابقه بازیمون
مردم با شما در برنامه «عصرجدید» آشنا شدند و شما موفق شدید با این برنامه خود را به مخاطبان تلویزیون نشان دهید. استقبال مردم بعد از فصل ابتدایی این برنامه از شما و توانایی خاصی که دارید چطور بود؟
این جمله را یک بار دیگر روی صحنه «عصرجدید» هم گفتم، که من تصور می‌کردم اتفاقی که بعد از اجرای اول برایم رخ داد باید بعد از فینال اتفاق می‌افتاد. استقبال خیلی بیشتر از حد تصور خودم بود و حتی در فصل دوم هم که به‌عنوان مربی شعبده‌بازی در کنار سایر دوستان فعال در این زمینه بودم تقریباً تمامی شعبده بازان این سؤال را از من می‌پرسیدند که چرا اتفاقی که برای تو رخ داد برای ما نمی‌افتد؟ قطعاً خواست خدا بوده و شاید بخشی از آن به قول داوران چهره، لحن و نوع صدایم باشد. این استقبال برای خود من هم خیلی جالب و دور از تصور بود. نمی‌خواهم از خود تعریف کنم اما از جلوی درب «عصرجدید» تا روستایی دور افتاده مردم به استقبالم می‌آمدند و من بسیار از این اتفاق خوشایند خوشحال هستم.

در این فصل از برنامه «عصرجدید» ما شما را در کنار شعبده‌بازان و افرادی که توانایی‌شان تا حدودی به کار شما مرتبط است، می‌بینیم. یک مقدار از حضور و همراهی در فصل دوم در کنار سایر شعبده‌بازان بفرمایید.
چه افرادی که کارشان شبیه به کار من است و چه نیست خیلی در کنار یکدیگر حضور داریم و به‌طورکل رفتار شرکت‌کنندگان بایکدیگر بسیار خوب است. شاید چندباری پیش آمده که خود من وسیله‌ای به دوستان شرکت‌کننده قرض داده‌ام تا بتوانند با آن اجرا کنند. به‌طورکل تمام سعی‌مان را می‌کنیم که اجراها شکل بهتری داشته باشند و البته خود شرکت‌کنندگان نیز تاجایی که امکان داشته باشد برای اجرای خود تلاش می‌کنند. زمانی که دوستانم روی صحنه قرار می‌گیرند نه به اندازه اجرای خودم اما ۷۰درصد از استرس اجرای خودم را برای آن‌ها دارم.

یک مقدار از نحوه شکل‌گیری برنامه «بازیمون» بفرمایید. چطور شد که تصمیم گرفتید بعد از حضور در برنامه «عصر جدید» وارد این فضا بشوید و توانایی‌های خود را در قالب یک برنامه مستقل اجرا کنید؟
بخشی از «بازیمون» از آخرین اجرای من در فینال برنامه «عصرجدید» شکل گرفت و آن این بود که فردی طرح معما کرده و در اتاقی مرموز در «عصر جدید» مرده است و اتاقی که به آن اشاره شد را هیچکس نمی‌شناسد و حالا باید از وصیت‌نامه،یادداشت‌ها و حرف‌های او رازگشایی شود. این بازی تا حدودی شبیه به اتاق فرار است و علاقه شخصی من نیز بوده که به تازگی در ایران هم جاافتاده است. بعد از این برنامه و با طرح ایده از سمت آقای علیخانی و آقای اختری طرح کلی را تلفیق کردیم و مجموعه «بازیمون» شکل گرفت. باید بگویم که هدف اصلی من در این برنامه اجرا نبود و بیشتر تلاش کردم همان منتالیسم مرموزی باشم که معماهای هتل «بازیمون» را چیده و مطرح می‌کند.

آقای فتحی‌روشن شمایل برنامه «بازیمون» خیلی شبیه به بازی‌های اتاق فرار است که این روزها بسیار میان مردم باب شده است. چقدر از ایده‌های«بازیمون» از اتاق فرارهای موجود گرفته شده و چقدر براساس ایده‌های شخصی شما شکل گرفته است؟
شاید ایده کلی ما پنجاه پنجاه باشد. شاید بخشی از آن از منتال و شعبده آمده و بخش دیگر از پلتفرم و شکل اتاق‌های فرار موجود گرفته شده است. اما تفاوت عمده‌ای که «بازیمون» با اتاق فرارها دارد این است که تعدادی از افراد در اتاق فرار قرار می‌گیرند و با معماهای موجود باید مسیر خود را ادامه دهد اما در «بازیمون» ما باید ۵۰میلیون بیننده را راضی نگه داریم. به همین دلیل موضوعاتی که در ذهن شرکت‌کننده‌ها می‌گذرد به درد ما نمی‌خورد پس ما باید اتفاقاتی را رقم بزنیم که مخاطب به خوبی با ما همراه شود. گره‌ها و معماها باید مانند سریال‌های جنایی- پلیسی مخاطبان را جذب کند تا بتواند آن‌ها را به آرامی در ذهن خود بگشاید.

مردم چطور می‌توانند ثبت‌نام کنند و وارد «بازیمون» شوند؟
ثبت‌نام در سایت برنامه «بازیمون» صورت می‌گیرد اما مرحله مقدماتی ما به‌زودی تمام می‌شود. به همین دلیل ثبت‌نام مرحله مقدماتی «بازیمون» به فصل بعد موکول می‌شود. باید به این موضوع هم اشاره کنم که استقبال مردم برای حضور در این برنامه خیلی خوب بود و اولین حضورمان بعد از «عصر جدید» در این قالب از برنامه خیلی جذاب شد و فکر می‌کنم هجده هزار ثبت‌نام در روز اول از سمت مردم شکل گرفت.

استقبال مردم از فصل اول‌برنامه«بازیمون»چطور بوده است؟
به نظرم استقبال مخاطبان خیلی عالی و جذاب بود. نکته جالب این برنامه همراهی خانواده‌ها و دوستان بعد از مدت‌ها در کنار یکدیگر بود. بسیاری از افراد اعتقاد دارند «بازیمون» جایی است که خانواده‌ها در کنار یکدیگر معماها و سوالاتی را حل می‌کنند، پاسخ می‌دهند و هیچ رقیبی در میان آن‌ها نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا