مذهبی

دلایل اختصاص دادن سه شنبه ها و جمعه ها به امام زمان چیست؟

مجله اینترنتی کولاک: روزهای سه شنبه و جمعه به امام زمان اختصاص یافته و احتمالا شما نیز برای رفتن به مسجد جمکران روزهای سه شنبه و یا جمعه را انتخاب می کنید، اما دلیل انتخاب این روزها چه می تواند باشد؟

برخی از شیعیان می‌پرسند که علت این‌که مردم روز سه شنبه یا جمعه به جمکران می‌روند و این دو روز را به حضرت اختصاص داده‌اند چیست؟ آیا غیبت در یکی از این روزها بوده است؟
در پاسخ می‌گوییم: در تاریخ ثبت نشده که امر غیبت در چه روزی بوده است، تنها سال آن در تاریخ ذکر شده، لذا نمی‌دانیم غیبت از چه روزی شروع شد. اما در مورد این‌که چرا مردم این دو روز را به حضرت اختصاص داده‌اند، به نظر می‌رسید این مطلب بین مردم مرسوم شده است و دلیل خاصی ندارد، می‌توانست روزهای دیگر هم باشد، ولی این چنین بین مردم مرسوم شده است. البته در مورد روز جمعه روایت داریم که این روز متعلق به امام زمان است، امام هادی(علیه‌السلام) فرمودند روزهای هفته ما اهل بیت هستیم، … روز جمعه نیز به فرزندم مهدی موعود اختصاص دارد.(کمال‌الدین، ج ۲، ص ۳۸۳) لذا این روز جمعه متعلق به امام زمان است و دعاهای خاصی در ارتباط با حضرت نیز در این روز وارد  شده که در کتاب شریف مفاتیح الجنان اعمال روز جمعه وارد شده است.

منبع: رهروان ولایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا