سبک زندگی

ونیز ایران کجاست؟ به همراه معرفی جاذبه های گردشگری

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

ونیز ایران کجاست؟ به همراه معرفی جاذبه های گردشگری

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

دانستنی ها

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

همه ما با شنیدن کلمه ونیز به یاد یکی از شهر های کشور ایتالیا و مارکوپولو، جهانگرد شناخته شده این کشور می افتیم، اما بهتر است بدانیم برخی از نقاط ایران از لحاظ ساختاری شباهت خاصی به ونیز ایتالیا دارند و بر همین اساس با عنوان ونیز ایران شناخته می شوند.

بنابراین گزارش، یکی از محله های شهرخرم آباد با نام شاه آباد شناخته می شود. این محله مکان گذرچشمه شاه آباد از میان کوچه ها است.

مردم خرم آباد در گذشته چشمه شاه آباد را با نام های سراب شَهوا و سراب حسین خوانی می شناختند. این چشمه با حجم ۹۶۴ لیتر در ثانیه، در گذشته به صورت رایگان آب محله های شاه آباد، کتیرایی، شاه آباد و مطهری را تأمین می کرد. البته امروزه هم این چشمه نقش بسزایی در تأمین آب برخی از محله های شهر خرم آباد دارد، اما برای آن آبونمان در نظر گرفته شده است.

هم اکنون چشمه شاه آباد یکی از زیباترین چشمه های کشورمان به حساب می آید.

همچنین صراخیه یکی از روستا های خوزستان است. این روستا که در نزدیکی تالاب شادگان قرار گرفته است، بخشی از فرهنگ بومی شادگان را بازگو می کند.

روستای صراخیه نیز به گونه ای شکل گرفته است که مردم آن برای جابجایی از قایق استفاده می کنند و این روستا نیز به نوعی ونیز ایران محسوب می شود.

این پست توسط بخش دانستنی ها مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

ونیز ایران کجاست؟ به همراه معرفی جاذبه های گردشگری

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا