سبک زندگی

با این روش ها کسب و کار عکاسی خود را راه اندازی کنید

مجله اینترنتی کولاک ، محمد سیمری: متوسط درآمد کارمندان در بسیاری از کشورها پایین است، ولی فرصت‌ های کسب و کاری زیادی موجود است. همه عاشق عکاسی هستند و به آن ارج می‌نهند؛ به همین دلیل شما فرصت خوبی برای راه‌اندازی و موفقیت در کسب و کار صنعت عکاسی دارید! تصمیم گیری برای برخواستن و شروع کسب درآمد از عکاسی تصمیم بزرگی است و در طول این راه استرس و چالش های زیادی خواهید داشت؛ اما درآمد حاصل از آن ارزش ریسک کردن را دارد.

کسب درآمد از عکاسی برای مجلات

 

شرکت در یک دوره کلاس عکاسی یک دارایی خوب به‌ حساب می‌ آید. دوره‌ های رایگان آنلاین عکاسی نیز وجود دارند که برای کار آفرینان جدید مناسب است. دقت داشته باشید عکاسی ممکن است برای دیگران مانند یک کار تفریحی از روی علاقه و اشتیاق به نظر برسد که شما تنها برای یکی دو ساعت حضور پیدا می کنید؛ چند عکس می گیرید، و آن ها را ارسال می کنید. اما در واقع حرفه عکاسی چیزی فراتر از این است؛ ایجاد مهارت هایتان است، یادگیری در مورد نور، ترکیب بندی، تصحیح اشتباهات در طول مسیر، ویرایش، و یادگیری نحوه کار با مشتریان است. سفر به مکان مورد نظر، پرداخت هزینه، صرف وقت برای بازاریابی جهت گرفتن کار، پرداخت قبض برای روشن نگه داشتن چراغ ها، و تامین معاش خانواده تان است. و در آخر کمی زمان باقی مانده برای لذت بردن از زندگی خودتان است!

توجه داشته باشید شما قرار است یک علاقه را به یک کسب و کار تبدیل کنید. این کار مستلزم طرح‌ ریزی است، باید مشخص کنید به چه نوع عکاسی می‌پردازید، مراسمات یا حیات وحش و… همچنین باید برای فروش آن‌ ها نیز برنامه‌ ریزی کنید.اهدافتان می توانند کلی و یا جزئی باشند. به علاوه به هدف گذاری درباره ی درآمد تان هم نیاز دارید. در این باره واقع بین باشید. ممکن است درآمد مد نظرتان برای سال اول ۱۰۰ میلیون تومان باشد. اما این چیزی نیست که برای همه ی عکاسان اتفاق بیافتد. با تعیین اهداف واقع بینانه تر درباره ی درآمد می توانید به عقب باز گردید و تعیین کنید که برای رسیدن به این هدف چقدر نیاز است که مشتری هایتان را تغییر دهید.

 

خودتان را آماده کنید و یک طرح کسب و کار بریزید.

برای شروع باید نام کسب و کارتان را ثبت کنید.به خاطر داشته باشید به هنگام انتخاب، اسم باید توصیف کننده ی کارتان باشد، منحصر به فرد باشد و از همه مهمتر اینکه یادآوری و تلفظ آن آسان باشد. اگر قبلا اسمی را انتخاب کرده اید اول با خانواده یا دوستان خود در میان بگذارید. فقط به این خاطر که ببنید چه بازخوردی از دیگران می گیرید؛ ممکن است چیزی باشد که شما با آن برخورد نکرده باشید.

دقت داشته باشید رویدادهای اجتماعی و مهمانی‌ها مکان خوبی برای شناساندن و معرفی خودتان به‌ عنوان یک عکاس است. شما همچنین شما از این راه درآمد کسب می‌کنید و احترام و توجه مشتریان‌تان را جلب می‌کنید. زمانی که نام خود را ثبت کردید، تمام اکانت های رسانه های مجازی را با این نام ایمن کنید. حتی اگر هنوز قصد استفاده از اکانت ها را ندارید. همین کار را با دامنه ی اینترنتی (Domain name) نیز انجام دهید. بعد از آن،نام خود را قانونی به ثبت برسانید. هر کسب و کاری باید یک وب‌سایت داشته باشد. وب‌سایت‌ ها هفت روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه‌روز فعال هستند و مشتری جذب می‌کنند. وب‌سایت می‌تواند آگاهی درباره‌ی برندتان را افزایش دهد.

 

هنگام رشد کسب و کار عکاسی تان، شما بیشتر از آنچه که بتوانید حساب کنید اشتباه خواهید کرد! اشتباهات همه بخشی از روند کار هستند. اما بخشی از کار عکاسی هم این است که بفهمید چطور این اشتباهات را به حداقل برسانید، به خصوص آنهایی که می توانند شما را در مسیرتان به عقب برگردانند. از همکاران خود یاد بگیرید تا بتوانید از اشتباهات آنها اجتناب کنید.

همان قدر که ارتقای نقشه ی کسب و کار، هدف داشتن، ساخت یک برنامه ی بازاریابی مستحکم و داشتن یک وب سایت درجه یک با دامنه ی منحصر به فرد مهم است؛ دست آخر باید بدانیم که راه اندازی کسب و کار بر پایه ی داشتن روابط خوب است. ممکن است شما بهترین عکاس روی زمین باشید، اما اگر روابط عمومی ندارید و نمی توانید با مردم به شیوه ای تعامل کنید که آن ها از کار کردن با شما احساس خوبی داشته باشند، راه دشواری را برای رشد در کسب کارتان پیش رو دارید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا