سبک زندگی

بهترین روش ها برای نگهداری انواع کیک و شیرینی در خانه که کسی تا به حال به شما نگفته است

 روش نگهداری کیک و شیرینی‌ _ مهمترین نکته در روش نگهداری کیک و شیرینی خشک و‌ تر این است که این دو نوع کیک یا شیرینی را باید در جای خشک و خنک نگهداری کرد.

 

روش های نگهداری از شیرینی‌ های خشک و تر و بیسکوییت

رایج‌ترین روش برای نگهداری انواع شیرینی و کیک این است که بلافاصله آن را درون یخجال قرار دهید تا طراوت، تازگی و طعم خود را حفظ کند. برای پی بردن به راه حل های دیگر برای تازه نگه داری از انواع کیک و شیرینی با کولاک همراه شوید .

 

رازهای طلایی برای تازه نگهداری کیک و شیرینی

۱ – تازه ماندن بیسکوییت ها

برای اینکه بیسکویت ها تازه بمانند و بافت ترد و شکننده خود را حفظ کنند می توانید چند حبه قند را داخل جعبه بیسکوییت قرار دهید .

۲ – روش تازه نگه داشتن کیک

اگر مقداری از کیک خورده شده و می خواهید باقی مانده آن تازه بماند ، یک تکه نان را مرطوب کنید و روی کیک قرار دهید ، سپس کیک را در جعبه و در یخچال نگهداری کنید . با این کار کیک شما تازگی خود را حفظ می کند .

برای تازه ماندن کیک های میوه ای هم می توانید چند برش سیب در کنار کیک قرار داده و در یخچال نگهداری کنید .

۳ – روش نگهداری از کیک خامه ای

برای تازه ماندن و خشک نشدن کیک خامه ای آن را داخل جعبه مخصوص کیک قرار دهید ، سپس جعبه را داخل کیسه نایلونی گذاشته و در آن را ببندید و در یخچال یا فریزر قرار دهید

۴ – کیکهای پخته و تزئین نشده

هر کیک پس از آنکه مرحله پخت آن کامل شد، باید حداقل (بسته به نوع کیک) پنج دقیقه در فر بماند و سپس از فر خارج گردد.

در صورت خارج کردن کیک بلافاصله پس از پخت، اطرف کیک به داخل جمع می شود یا پف سطح رویی می خوابد یا سطح رویی کاملا می خوابد. این امر به دلیل تغییر ناگهانی دما برای کیک رخ می دهد.

بنابراین پس از آنکه زمان لازم برای ماندن کیک در فر به پایان رسید، کیک را از فر خارج کرده و با روشهای مربوطه کیک را از قالب خارح نمایید و روی پنجره خنک کننده قرار دهید تا کیک خنک شود.

اگر کیک گرم را داخل ظرف بگذارید، کیک به آن میچسبد. اگر پنجره خنک کننده ندارید، از ابتدا کیک را از سطح مورد نظر برای تزئین، در ظرف سرو قرار دهید. ولی اطراف آن باز باشد تا داخل کیک خمیر نشود.

پس از آنکه کیک خنک شد، برای نگهداری کیک در داخل یخچال (حداکثر سه روزه باید از یخچال خارج و مصرف شود)، کیک را داخل یک نایلون پیچیده هواگیری کرده و در داخل یک ظرف در یخچال بگذارید. اگر نایلون به طور کامل هواگیری نشود، کیک خشک می شود و اگر درون ظرف دربسته نباشد، بوی یخچال را جذب می کند.

 

در صورتی که برای مدت طولانی مثلا یک ماه قصد نگهداری کیک در فریزر را دارید، پس از خنک شدن کیک، آن را درون فویل آلومینیمی نازک بپیچید به طوری که هوا داخل آن نباشد. درون یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و در فریزر بگذارید. کیک درون فریزر کاملا مستعد خرد شدن و شکسته شدن است. بنابراین مراقب باشید که به آن ضربه نخورد.

۵ – کیکهای خامه ای تزئین شده

این کیکها را قبل از برش خوردن، مستقیما می توانید در یخچال نگهداری کنید. اما پس از برش خوردن، اگر مستقیما در یخچال قرار بگیرند، کیک آنها خشک میشود.

بنابراین میتوان کل کیک را در ظرفی در بسته نگهداری نمود و یا روی سطح برش خورده کیک سلفون کشید. در هنگام بازکردن سلفون، باید به آهستگی سلفون را جدا نمود چون در غیر اینصورت، با خود بخشی از کیک را جدا میکند. در صورتی که قصد نگهداری در فریزر را دارید، تزئینات را با پالت یا قاشق جدا و پاک کرده کیک را به روش قبل فریز کنید و تزئینات را جداگانه نگهداری نمایید.

۶ – کیک هایی با روکش فوندانت

تنها خطری که کیکها را در یخچال تهدید میکند، خشک شدن فوندانت رویه آنهاست. بنابراین با کاور نمودن کل کیک، آن را سالم نگه میدارید. ضمنا روی قسمت بریده شده کیک را مشابه کیک خامه ای بپوشانید!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا