علم و تکنولوژی

به چه موسسه هایی برای ثبت شرکت باید اعتماد کرد

در حال حاضر اداره ثبت شرکت ها که امروزه متولی امور ثبت شرکت در ایران می باشد شرایطی را فراهم آورده است که از طریق آن متقاضیان ثبت شرکت می توانند با مراجعه به سامانه معرفی شده از سوی این سازمان نسبت به ثبت قانونی مجموعه خود اقدام نمایند.

در این روش متقاضی می بایست با کسب اطلاعات و دانش اولیه از قوانین تجارت، اقدام به ثبت اینترنتی شرکت خود نماید. که البته برخی از افراد به دلیل عدم تسلط کافی به قوانین و یا مشغله فراوان و کمبود زمان و دلایل بسیار دیگر ترجیح می دهند تا انجام این کار را به وکلا و مؤسسه های ثبت شرکت کاردان بسپارند.

البته توجه داشته باشید که برای افرادی که متقاضی ثبت شرکت هستند، کسب اطلاعات اولیه از قوانین تجارت و ثبت و اداره شرکت می تواند بسیار مفید باشد. همچنین می تواند در اداره شرکت و به طور مثال تنظیم صورتجلسات مختلف نیز مفید باشد. لکن این انتخاب کاملاً برای متقاضیان ثبت شرکت اختیاری است.

در حال حاضر موسسات بی شماری در حال ارائه خدمات ثبت شرکت ها و امور مربوطه به متقاضیان هستند.

خدماتی که معمولاً شرکت های ثبتی ارائه می نمایند عبارت است از؛ ثبت شرکت، ثبت برند، ثبت تغییرات شرکت، نقل و انتقال سهام شرکت های سهامی خاص و نقل و انتقال سهم الشرکه در شرکت های با مسئولیت محدود، انحلال، ثبت نام و برند تجاری، افزایش و کاهش سرمایه و …….

همچنین این مؤسسات می توانند به متقاضیان در تمامی موارد ثبت شرکت مشاوره بدهند تا مواردی از قبیل انتخاب صحیح اسم شرکت، چیدمان اساسنامه شرکت و….. که معمولاً برای متقاضیان دارای ابهاماتی است به آسانی انجام پذیرد.

لکن نکته مهم در این میان یافتن مؤسسه ثبت شرکت کاردان و معتمد جهت انجام امور ثبت شرکت و امور وابسته می باشد. ما در این مطلب قصد داریم تا نکاتی را در رابطه با انتخاب صحیح مؤسسات ثبتی بازگو نماییم، لطفاً با ما همراه باشید:

جهت انتخاب صحیح مؤسسات ثبت شرکت قابل اعتماد در ابتدا بهتر است اطمینان حاصل نمایید که مؤسسه مورد نظر شما به ثبت قانونی رسیده است یا خیر؟ و آیا در چهار چوب قوانین فعالیت می نماید؟

استعلام ثبت قانونی و اطلاعات موسسات ثبت شرکت

جهت انجام این منظور در ابتدا لازم است بدانید به مؤسساتی که به ثبت قانونی می رسند، شماره ای به عنوان شناسه ملی اختصاص داده می شود که در واقع مانند شماره کارت ملی و اسناد هویتی افراد حقیقی است.

که از طریق استعلام در آن می توان به اطلاعات شرکت مورد نظر و بنیان گذاران آن دسترسی یافت.

جهت استعلام شرکت مورد نظر می توانید به سامانه ای که از سوی اداره ثبت شرکت ها بدین منظور معرفی شده است به آدرس www.ilenc.ir مراجعه کرده و حداقل یکی از این موارد اطلاعاتی را وارد نمایید:

  1. شناسه ملی
  2. شماره ثبت
  3. نام شخصیت

با وارد کردن این موارد یا حداقل یکی از آنها این سامانه، اطلاعاتی مانند شناسه ملی، نام شخص حقوقی و سازمان ثبت کننده را نمایش خواهد داد و در نخستین گام، شما از قانونی بودن مؤسسه ی مورد نظر و زمان ثبت، صاحبین شرکت و …. مطلع خواهید شد.

یکی دیگر از روش های استعلام شرکت های ثبت شده جستجو در سامانه روزنامه رسمی کشور به آدرس http://www.rrk.ir/news/newslist.aspx می باشد. جهت این منظور می توان به این سامانه مراجعه نمود و با وارد نمودن اطلاعاتی از قبیل نام شرکت، شماره نامه ثبت، شناسه ملی شرکت و …. به اطلاعات کامل ثبتی شرکت مورد نظر دست یافت.

چنانچه در این صفحه مشاهده می نمایید کامل نمودن صحیح و کامل یکی از این گزینه ها کافی است تا به اطلاعات مورد نیاز خود در رابطه با شرکت مورد نظر دستیابی داشته باشید و از فعالیت قانونی آنها اطمینان حاصل نمایید.

گواهینامه، مجوزها، استانداردها و انواع ایزو های کسب شده توسط مؤسسات

یکی دیگر از مواردی که می تواند در کسب اعتماد مشتریان نسبت به مؤسسات ثبتی مؤثر باشد، اخذ گواهینامه، مجوزهای اداری و استانداردها و انواع ایزو توسط این مؤسسات می باشد.

بسیاری از مجموعه ها جهت اثبات کیفیت خدمات خود به مشتریان جهت اخذ برخی از گواهینامه ها تلاش می نمایند و آن در رزومه کاری خود قرار می دهند.

این نکته یکی از نشانه های تلاش یک مجموعه در راستای پیشرفت در امر مشتری مداری است.

صداقت در رفتار و گفتار

به رفتار و گفتار صادقانه مؤسسات توجه داشته باشید. از اعتماد به مجموعه هایی که در رابطه با زمان، هزینه ثبت شرکت و دیگر موارد مربوطه، وعده های غیر واقعی می دهند پرهیز نمایید.

همواره به خاطر داشته باشید که طی مراحل ثبت شرکت به عنوان یک روند قانونی دارای زمان و هزینه های مشخص است. بنابراین در رابطه با آن نمی توان به وعده های دور از واقعیت اعتماد نمود.

سابقه فعالیت و حسن شهرت

مسلماً یکی از مهمترین فاکتورها در انتخاب این مؤسسات سابقه کار و حسن شهرت آنها می باشد. حتما در رابطه با سوابق مؤسسه مورد نظر خود تحقیقات لازم را انجام دهید. در حال حاضر مؤسسات ثبتی زیادی در ایران سالهاست صادقانه به ارائه خدمات ثبتی به متقاضیان مشغول هستند که یکی از مشهورترین آنها که توانسته اعتماد متقاضیان را از جهات مختلف جلب نماید، مؤسسه ثبت شرکت فکر برتر است.

استفاده از نیروی کار زبده، متخصص و متعهد

تلاش کنید با تحقیق در نحوه فعالیت مجموعه های مختلف، مجموعه ای را انتخاب نمایید که پرسنل و کارشناسان آن با بهره گیری از تجربه، تحصیلات و گذراندن دوره های تخصصی در رشته های مرتبط، تسلط کافی بر امور ثبت شرکت را داشته باشند. سپردن امور ثبت شرکت به افراد غیر متخصص موجب اتلاف وقت و هزینه گزافی از شما خواهد گردید.

 

رضایت مشتریان از خدمات ارائه شده توسط مؤسسات

یکی از مورادی که نشان دهنده معتمد بودن یک مجموعه می باشد، رضایت مشتریانی است که خدمات ثبت شرکت و یا خدمات مشابه را از مجموعه مورد نظر دریافت نموده اند. در صورتی که امکان اطلاع از میزان رضایت سایر مشتریان را داشته باشید، این امر کمک شایانی در انتخاب به شما خواهد نمود.

استعلام هزینه و زمان ثبت شرکت از چندین مؤسسه مشابه

یکی دیگر از مواردی که می تواند کمک بسیار زیادی به متقاضیان در انتخاب مؤسسات ثبتی نماید، استعلام هزینه ثبت شرکت و چگونگی روند آن توسط متقاضی از چند مؤسسه مشابه و مقایسه آنها می باشد. در چنین مقایسه ای می توان به نتایج مطلوبی دست یافت. (البته چنانچه اشاره گردید اعتماد به زمان ثبت و هزینه های غیر واقعی و غیر حرفه ای که توسط برخی از مؤسسات اعلام می گردد نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.)

برخی از این مؤسسات اقدام به ایجاد جدول قیمتی نموده اند که برای هر یک از خدمات قابل ارائه، هزینه ای را اعلام می نماید و یا تعرفه های مشخص خود را حتی از طریق تماس تلفنی به مشتریان اعلام می دارند. این شفافیت در اعلام هزینه نیز می تواند به انتخاب مناسب متقاضیان کمک نماید.

در این مطلب تلاش بر این بوده است تا اطلاعات مفیدی از نحوه انتخاب مؤسسه ثبت شرکت قابل اعتماد به متقاضیان ثبت شرکت ارائه گردد تا با انتخاب مجموعه مناسب، در وقت و هزینه صرفه جویی گردد و این امور به دست افرادی لایق و قابل اعتماد انجام گیرد.

در پایان ضمن سپاسگذاری از همراهی شما عزیزان، امیدواریم که مطالعه این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا