سریالسریال‌ایرانی

بیوگرافی بازیگران سریال خواب زده به کارگردانی سیروس مقدم

در این پست خبری به بیوگرافی بازیگران سریال خواب زده می پردازیم. سیروس مقدم کارگردان آثار پر مخاطبی نظیر پایتخت، علی البدل، نرگس، پلیس جوان، اغماء و … بازیگران سریال خواب زده را جلوی دوربین برده است. سریال خواب زده به تهیه کنندگی الهام غفوری مراحل تولید خود را سپری می کند و قصه آن توسط سعید نعمت الله در ژانر وحشت به نگارش در آمده است.

سیروس مقدم
سیروس مقدم

«خواب زده» بناست در سه فصل برای پخش در شبکه نمایش خانگی ساخته شود و علیرضا شجاع نوری، لادن مستوفی و ریحانه پارسا از جمله بازیگران اصلی این مجموعه هستند که جلوی دوربین مقدم رفته اند. خواب زده اولین سریال مقدم و نعمت اله در ژانر وحشت به شمار می‌رود‌ که اغلب بازیگران آن نیز از بازیگران سینمایی هستند.

بیوگرافی بازیگران سریال خواب زده عبارتند از:

ریحانه پارسا

ریحانه پارسا بازیگری که با سریال پدر چهره شد، اسفند سال ۱۳۷۲ در تهران به دنیا آمد. ریحانه پارسا فارغ التحصیل رشته تئاتر از دانشگاه سوره در سال ۹۴ است و بجز بازیگری در عکاسی نیز فعالیت تخصصی دارد.

ریحانه پارسا فعالیت حرفه ای خود را از تئاتر و کارهای دانشجویی دانشگاه سوره شروع کرد، می گوید اینقد بلند پرواز بودم که یک روزی می دانستم موقعیتی برای دیده شدنم پیش خواهد آمد.

اولین و حرفه ای ترین تجربه رسمی ریحانه پارسا در تلویزیون با سریال پدر نقش لیلا شروع شده است، این سریال در سال ۹۷ از شبکه دو پخش شد. ریحانه پارسا به نویسندگی و همچنین کتاب های روانشناسی و طراحی صحنه علاقه خاصی دارد.

 

علیرضا شجاع نوری

علی‌رضا شجاع‌نوری سال ۱۳۳۴ در شیراز به دنیا آمد. وی دارای مدرک زیست‌شناسی از دانشگاه شهید بهشتی و ادبیات ایتالیایی از دانشگاه تهران است. شجاع‌نوری در سال ۱۳۵۹ فعالیت کاری خود را از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده و در دفتر مرکزی خبر ادامه داد.

او در سال ۱۳۶۳ در بنیاد فارابی و سپس در واحد تأمین فیلم‌های خارجی صدا و سیما مشغول به کار شد. او در برخی از فیلم‌های سینمایی حضور پیدا کرده و از سال ۱۳۸۷ به تدریج فعالیت‌های سینمایی خود را منحصر به تهیه‌کنندگی نمود.

در ۱۴ آبان ۱۳۹۲ با حکم حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، علی‌رضا شجاع نوری به سمت مشاور امور بین‌الملل سازمان سینمایی منصوب شد. از مهمترین کارهای شجاع نوری در زمینه بازیگری می توان به فیلم ها و سریال های زیر اشاره کرد:

بانوی عمارت (۱۳۹۷)
نگار (۱۳۹۵)
فیلم محمد رسول‌الله (۱۳۹۴-۱۳۸۶)
فردا (۱۳۹۲)
یک دقیقه و یازده ثانیه (۱۳۹۱)
تردید (۱۳۸۸)
روز واقعه (۱۳۷۳)
دست نوشته‌ها (۱۳۶۵)
شیر سنگی (۱۳۶۵)
آن سوی مه (۱۳۶۴)
بی‌بی چلچله (۱۳۶۳)
سربداران (۱۳۶۲)
کمدی انسانی (۱۳۹۵)

 

لادن مستوفی

لادن مستوفی ۲۶ آبان سال ۱۳۵۱ در تنکابن به دنیا آمد. او همسر شهرام اسدی کارگردان فیلم و خواهر لاله مستوفی منشی صحنه سینمای ایران است. وی کار خود را با فیلم روز واقعه آغاز کرد و چند سال بعد پس از بازی در مجموعه تلویزیونی دوران سرکشی شناخته شد.

مستوفی تحصیلات دانشگاهی خود را نیمه‌تمام رها کرد و وارد عرصه هنرپیشگی شد. در ۲۲ سالگی در نخستین فیلم خود روز واقعه (۱۳۷۳) بازی کرد. او پس از بازی در مجموعه تلویزیونی دوران سرکشی کمال تبریزی به شهرت رسید.

همسر مستوفی، شهرام اسدی کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس است. مستوفی در بسیاری از فیلم‌هایی که اسدی کارگردانی آن را بر عهده داشته بازی کرد. از جمله آنها می‌توان به فیلم روز واقعه و مجموعه تلویزیونی شیخ بهایی اشاره کرد.

لادن مستوفی در فیلم سینمایی دختری به نام تندر، نقش دختری به نام “آذر” را بازی کرد که دوست ندارد دختر باشد و نسبت به جنسیت خود معترض است و می‌کوشد تا خود را شبیه پسران دربیاورد. لادن مستوقی در آثار زیر بازی کرده است:

سینمایی

یک دزدی عاشقانه (۱۳۹۵) امیرشهاب رضویان
ماه بر فراز زیر آب (۱۳۹۴) سیامک شایقی
گذر موقت (١٣٩۴) افشین هاشمی
وقتی برگشتم… (۱۳۹۴) وحید موسائیان
چاقی (۱۳۹۳) راما قویدل
گل‌چهره (۱۳۸۹) وحید موسائیان
گلوگاه (۱۳۸۹) محمدابراهیم معیری
آقا یوسف (۱۳۸۹) علی رفیعی
چشم (۱۳۸۹) جمیل رستمی
شب واقعه (۱۳۸۸) شهرام اسدی
برخورد خیلی نزدیک (۱۳۸۷) اسماعیل میهن‌دوست
تیغ‌زن (۱۳۸۷) علیرضا داوودنژاد
تسویه‌حساب (۱۳۸۶) تهمینه میلانی
خواب زمستانی (۱۳۸۶) سیامک شایقی
هر چی تو بخوای (۱۳۸۵) محمد متوسلانی
باغ فردوس، پنج بعدازظهر (۱۳۸۴) سیامک شایقی
شب بخیر فرمانده (۱۳۸۴) انسیه شاه‌حسینی
غروب شد بیا (۱۳۸۳) انسیه شاه‌حسینی
تارا و تب توت فرنگی (۱۳۸۲) سعید سهیلی
وقت چیدن گردوها (۱۳۸۲) ایرج امامی
به من نگاه کن (۱۳۸۱) شهرام اسدی
دختری به نام تندر (۱۳۷۹) حمیدرضا آشتیانی‌پور
طوفان (۱۳۷۵) محمد بزرگ‌نیا
ماه و خورشید (۱۳۷۴) محمدحسین حقیقی
روز واقعه (۱۳۷۳) شهرام اسدی

مجموعه‌های تلویزیونی

پریا (۱۳۹۴) حسین سهیلی‌زاده در نقش پریا
جلال‌الدین (۱۳۹۳) شهرام اسدی، آرش معیریان
شیخ بهایی (۱۳۸۶) شهرام اسدی در نقش جوانی شهربانو
خانه‌ای در تاریکی (۱۳۸۲) سعید سلطانی در نقش ماه تابان
سفر سبز (۱۳۸۱) محمدحسین لطیفی در نقش آنا
دوران سرکشی (۱۳۸۱) کمال تبریزی در نقش دکتر حنانه پناهی

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا