تلویزیونسریالسریال‌ایرانی

بیوگرافی بازیگران سریال زوج یا فرد شبکه ۳ سیما

مجله اینترنتی کولاک: مجموعه نوروزی شبکه ۳ سیما، سریال زوج یا فرد است که فضایی کمدی و مفرح دارد. ما قصد داریم بیوگرافی بازیگران سریال زوج و فرد را برای علاقه مندان سریال های نوروزی منتشر کنیم. با مشخص شدن سریال های تلویزیون در نوروز ۹۸ بسیاری از علاقه مندان در پی جزئیات سریال ها و بازیگران آنها هستند.

بیوگرافی بازیگران سریال زوج یا فرد
بیوگرافی بازیگران سریال زوج یا فرد

 

بیوگرافی مهران غفوریان در سریال زوج یا فرد

مهران غفوریان سوم شهریور سال ۱۳۵۳ در تهران به دنیا آمد. او سایقه بازیگری، کارگردانی، و فیلم‌نامه‌نویسی در سینما و تلویزیون و رادیو را دارد. مهران غفوریان فارغ‌التحصیل رشتهٔ نقاشی – نقاشی عمومی در دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز است.

غفوریان بازیگری را با مجموعه طنز جنگ ۳۹، به کارگردانی داریوش کاردان آغاز کرد؛ و خیلی زود به عرصه کارگردانان تلویزیونی پیوست. از سال ۱۳۷۶ بود که برنامه گل‌ها را ساخت و پس از آن حرف تو حرف، سپس در برنامه ۱۳۷۷، با مهران مدیری هم بازی شد، سپس سریال طنز ” این چند نفر ” را کارگردانی کرد که در بین مردم به نام هژیرها معروف شده بود.

بعد از آن هم، “زیر آسمان شهر” را ساخت که آغازی شد برای پخش هر شب سریالها در تلویزیون. با موفقیت این مجموعه وی مبادرت به ساخت سری دوم و سوم آن نمود. غفوریان سپس در سال ۸۲ شروع به ساخت یک سریال نود شبی دیگر به نام «ورود ممنوع، ممنوع» کرد که ساخت این مجموعه پس از پخش چند قسمت از سوی مدیر وقت گروه فیلم و سریال شبکه پنج سیما متوقف شد.

پس از آن وی بیشتر به بازی در فیلم‌های سینمایی و سریالهای تلویزیونی مشغول شد و تنها یک فیلم ویدئویی به نام «من پلیس نیستم» ساخت. تا اینکه در سال ۹۵ در هنگام ساخت سریال همسایه‌ها پس از شکستن پای آرش معیریان کارگردان سریال و انصراف او از ادامه کار، غفوریان کارگردانی کار را به عهده گرفت و فیلمبرداری را از اول آغاز نمود.

غفوریان سال ۱۳۹۴ و در جریان مسابقات خنداننده برتر در برنامه خندوانه، توانست به مرحله فینال راه پیدا کند و همراه با امیرمهدی ژوله جایگاه اول را از آن خود نماید.

 

بیوگرافی مرجانه گلچین در سریال زوج یا فرد

مرجانه دلدار گلچین در بسیاری از سریال ها با نام «مرجان گلچین» شناخته می شود. او در ۲ اسفند سال ۱۳۴۷ در شهر رشت به دنیا آمد. مرجانه گلچین بازیگر فیلم های مهمی در دهفف هفتاد بود. از مهمترین فیلم‌هایی که او بازی کرده می‌توان به پرنده کوچک خوشبختی (پوران درخشنده) ،شب بیست و نهم (علی رخشانی) و دو نیمه سیب (کیانوش عیاری) اشاره کرد.

پدرش افسر نظامی ارتش و مادرش خانه‌دار است ولی پدرش را در کودکی ازدست داد؛ و خواهرش منیژه نام دارد که درزمینه موسیقی باهم همکاری می‌کنند. گلچین در نوجوانی به هنرستان موسیقی رفت و در رشته تخصصی نوازندگی تار فارغ‌التحصیل شد. او با تشویق خواهرش منیژه که در آن زمان بازیگر بود به بازیگری در تئاتر پرداخت.

با بازی در مجموعه تلویزیونی آینه پا به تلویزیون گذاشت و پس از آن در چند سریال تلویزیونی دیگر و در سینما به ایفای نقش پرداخت. بازی در نقشی جدی و متفاوت در سریال نفس گرم یکی از نقاط عطف بازیگری او به حساب می‌آید.

گلچین برای مدتی حدود ده سال در کشور انگلیس زندگی کرد. از سال ۱۳۷۴ تا سال ۱۳۸۳ از سینما و تلویزیون فاصله گرفت و بعد از بازگشت برای اولین بار در سریال کلانتر بازی کرد. او فارغ‌التحصیل کارگردانی سینما از دانشکده سوره است. وی برادرزادهٔ نادر گلچین خواننده موسیقی ایرانی، و دخترعموی نادیا دلدار گلچین بازیگر ایرانی است.

 

بیوگرافی هدایت هاشمی در سریال زوج یا فرد

سید هدایت هاشمی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در ۱۷ اسفند سال ۱۳۵۳ در شهر سبزوار متولد شد. هاشمی تا زمان سربازی در شهر مشهد زندگی کرده‌ است و در آن جا به ورزش فوتبال نیز می‌پرداخته‌است. این بازیگر دارای مدرک تحصیلی «کارشناسی ارشد کارگردانی» است. هاشمی از سال ۱۳۷۷ به‌طور حرفه‌ای بازی در تئاتر را آغاز کرده‌است. نخستین فیلم سینمایی با بازی وی «یک بوس کوچولو» به کارگردانی بهمن فرمان‌آرا است. سریال «عقیق» و فیلم سینمایی «به دنیا آمدن» از آخرین کارهای هاشمی هستند.

 

بیوگرافی شیدا خلیق در سریال زوج یا فرد

شیدا خلیق ۵ خرداد ۱۳۷۲ در تهران به دنیا آمد. او فارغ التحصیل لیسانس طراحی صحنه دانشگاه هنر است. شیدا خلیق؛ تنها دختر ناهید مسلمی بازیگر باسابقه تئاتر و تلویزیون است که از کودکی وارد عرصه هنر شده است. خلیق از سه سالگی همراه مادرش در پشت صحنه تئاتر حضور داشت و اولین بار در ۷ سالگی با نمایش چیستا به کارگردانی نادر برهانی اولین بار تجربه بازیگری را تجربه کرد

شیدا خلیق اولین بار در شانزده سالگی وارد سینما شد. اولین فیلم او دختران به کارگردانی قاسم جعفری بود که در سال ۱۳۸۸ ساخته شد. خلیق سپس در فیلم یه حبه قند رضا میرکریمی حضور پیدا کرد. این بازیگر بازی در فیلم سینمایی بوسیدن روی ماه در سال ۹۰ را از همه بیشتر دوست دارد.

شیدا خلیق اولین با در نوروز ۹۵ با سریال زعفرانی وارد شبکه دو شد. او در سال ۹۷ هم با سریال هیات مدیره در نوروز ۹۷ و شبکه تهران هم دیده شد و با سریال گلشیفته هم از سال ۹۶ وارد شبکه خانگی شده است.

حتما بخوانید :

ماجراهایی که در قسمت آخر سریال زوج یا فرد رخ می دهد بدون سانسور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا