علم و تکنولوژی

تصویری از ایستگاه فضایی بین ‌المللی در حین عبور از آسمان شیراز

به گزارش پایگاه خبری کولاک نیوز ،به تازگی تصویری از ایستگاه فضایی بین ‌المللی حامل ۵ فضانورد در حین عبور از آسمان شیراز در فضای مجازی منتشر شده است.

ایستگاه فضایی بین ‌المللی در آسمان شیراز

ایستگاه فضایی بین ‌المللی ، گران ‌ترین ساخته‌ ی دست بشر (که با مشارکت بیش از ۱۵ کشور ساخته شد که سرعت آن در مدار برابر ۲۷٬۶۰۰ کیلومتر بر ساعت است، که به این ترتیب روزی بیش از ۱۵ بار به دور سیاره زمین گردش می ‌کند)، در ابعاد یک زمین فوتبال از فاصله ‌ی نزدیک به ۴۵۰ کیلومتری در این عکس تلسکوپی، ثبت شده است! تنها سکونتگاه فعلی بشر در فضا، ۲۲ سال است که به دور زمین در حال گردش است و گه گاه به شکل ستاره‌ ای درخشان و متحرک در آسمان شهرها دیده می ‌شود.

با دقت در جزئیات عکس می توانید پنل‌ های خورشیدی و ماژول ‌هایی که محل زندگی و فعالیت‌ های علمی فضانوردان است را مشاهده کنید!

لازم به بیان است فضاپیمای دراگون که چند روز پیش دو فضانورد را از خاک ایالات متحده امریکا به ایستگاه فضایی منتقل کرد، هم‌ اکنون در کنار ایستگاه پهلو گرفته است و طی چند روز آینده به زمین باز خواهد گشت. (نقطه‌ی کوچکی در سمت راست فضاپیما که به سختی قابل تشخیص است!)

این ایستگاه محصول همکاری مشترک سازمان ناسا، سازمان فضایی روسیه، سازمان فضایی اروپا، سازمان فضایی ژاپن، و سازمان فضایی کانادا است. سازمان فضایی برزیل از طریق همکاری با ناسا با این برنامه مشارکت می ‌کند. سازمان فضایی ایتالیا، هم به عنوان یک عضو فعال در سازمان فضایی اروپا، و هم به ‌طور مستقل در برنامه ایستگاه فضایی مشارکت می ‌کند. سازمان فضایی چین نیز علاقه خود را برای پیوستن به جمع مشارکت‌ کنندگان، به ویژه از طریق همکاری با سازمان فضایی روسیه اعلام داشته ‌است.

عکاس: اشکان عارفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا