سبک زندگی

در کدام مواد غذایی ویتامین E وجود دارد؟

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

در کدام مواد غذایی ویتامین E وجود دارد؟

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

سلامت

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

ویتامین E از جمله ویتامین‌های محلول در چربی است که می‌توان نیاز بدن به آن را از طریق منابع غذایی یا مصرف مکمل‌ها تامین کرد. مطالعاتی در مورد تاثیر این ویتامین بر سلامت موها انجام گرفته که برخی از آن‌ها تایید کننده این ادعا بوده است.

عملکرد ویتامین E بر سلامت مو

در بیشتر ادعاهای مربوط به تاثیر این ویتامین بر سلامت موها بر خاصیت آنتی اکسیدان آن تاکید شده است که آسیب دیدن سلول‌ها را کاهش داده و سلامت موها را بهبود می‌دهد. همچنین این باور وجود دارد آنتی اکسیدان موجود در ویتامین E میزان رادیکال‌های آزاد را که به فولیکول مو آسیب می‌زند کاهش می‌دهد.

همچنین این ادعا مطرح است که ویتامینE از ریزش موها جلوگیری می‌کند. در مطالعه‌ای که روی ۳۸ نفر که دچار عارضه ریزش مو بودند انجام گرفت، مشخص شد یکی از ترکیب‌های موجود در این ویتامین رشد موها را افزاش می‌دهد.

از دیگر باورهای موجود در مورد تاثیر مثبت ویتامینE بر سلامت موها می‌توان به خاصیت این ویتامین در براق شدن موها اشاره کرد.

برخی از مواد غذایی دارای ویتامین E

درصورتی که ادعای تاثیر مثبت ویتامین E بر سلامت موها صحیح باشد می‌توان با گنجاندن خوراکی‌هایی از قبیل سبزیجات برگ‌دار، خشکبار و روغن‌های گیاهی در رژیم غذایی یا استفاده از شامپوهای حاوی این ویتامین از خواص آن بهره گرفت./جام جم آنلاین

این پست توسط بخش سلامت مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

در کدام مواد غذایی ویتامین E وجود دارد؟

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا