سریالسریال‌ایرانی

زمان دقیق پخش و تکرار سریال سرزمین مادری

در این مطلب از زمان زمان دقیق پخش و تکرار سریال سرزمین مادری نوشته ایم. سریال سرزمین مادری به کارگردانی کمال تبریزی ۲ سال قبل لز شبکه ۳ سیما پخش می شد. بعد از پخش چند قسمت دیالوگی حساسیت بر انگیز از زبان یکی از شخصیت های سریال باعث اعتراضات مخاطبان لز و بختیاری شد.

به تازگی و بعد از اصلاح این دیالوگها و موارد حساسیت زا قرار از پخش این مجموعه از سر گرفته شود. سریال سرزمین مادری با نام اولیه “سرزمین کهن” در سه فاز تولید شده است.

پخش سریال قرار بود ۵ دی ۱۳۹۲ از تلویزیون شبکه سه ایران انجام شود اما پس از پخش چند بخش از سریال، توهین و تحریف تاریخ ایل بختیاری از آن برداشت شد و موجی از اعتراضات در مناطق بختیاری‌نشین، در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و همچنین شخصیت‌های تأثیرگذار این قوم را در پی داشت.

پس از این اعتراضات، پخش این مجموعه با استدلال‌هایی همچون بازنگری در پوشش بازیگران زن و همچنین آنچه که نارضایتی مسئولان صدا و سیما از کم‌رنگ بودن نقش جریانات اسلامی در پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ خواندند، با تأخیر روبرو شد تا برخی صحنه‌های آن دوباره فیلمبرداری شود. پس از فیلم برداری مجدد، تیزر این سریال از شبکه سه سیما پخش شد و قرار بود از مهر ۱۳۹۶ پخش شود اما باز هم پخش نشد.

فاز اول سریال از سال ۱۳۲۰ تا ۱۳۳۲ را شامل می‌شود که حوادث این دوران از قبیل موقعیت ایران در جنگ جهانی دوم و ملی شدن صنعت نفت و سایر حوادث را نشان میدهد که با کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ به پایان می‌رسد که شامل ۲۲ قسمت است.

فاز دوم سریال از سال ۱۳۳۸ تا ۱۳۴۲ را شامل می‌شود که حوادث این دوران را تا قیام ۱۵ خرداد نشان میدهد که شامل ۲۱ قسمت است. فاز سوم از سال ۱۳۵۴ تا ۱۳۵۷ را شامل می‌شود حوادث این دوران را تا ۲۹ بهمن ۱۳۵۷ شامل می‌شود که شامل ۲۳ قسمت است.

پخش و تکرار سریال سرزمین مادری
پخش و تکرار سریال سرزمین مادری

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا