علم و تکنولوژی

زمان دیدن ایستگاه فضایی در آسمان تهران با چشم غیر مسلح

زمان دیدن ایستگاه فضایی در آسمان تهران با چشم غیر مسلح به همراه اطلاعاتی از ایستگاه بین المللی فضایی و نحوه عبور آن از آسمان را اینجا بخوانید. مدتی ست که ایستگاه فضایی بین‌المللی شب‌ها از آسمان تهران عبور میکند و می شود به راحتی در تاریکی شب آن را مشاهده کرد. ایستگاه فضایی بین‌المللی حدود یک هفته هر‌شب از بالای تهران رد می شود و دیدنش نیاز به وسیله خاصی ندارد. این ایستگاه را ساعت ۸:۴۸ شب آسمان جنوب غرب رو نگاه کنید.

ایستگاه فضایی بین‌المللی درست همانند ماه، قابل مشاهده است زیرا نور خورشید را منعکس می‌کند. با این حال، آن بسیار کوچک‌تر از ماه است، بنابراین در طول روز نمی‌تواند دیده شود و تنها هنگام غروب یا سپیده دم قابل مشاهده خواهد بود. این بدان معنی است که مشاهده ایستگاه فضایی بین‌المللی به موقعیت مکانی افراد بستگی دارد برای مثال برخی افراد می‌توانند ماهی یک بار و برخی چند ماه یک بار آن را مشاهده کنند.

هیچ تجهیزاتی برای رصد ایستگاه فضایی بین‌المللی مورد نیاز نیست زیرا به راحتی توسط چشم غیر مسلح دیده نیز قابل مشاهده است. علاوه بر این، سرعت ایستگاه فضایی بین‌المللی بسیار بیشتر از یک هواپیما است زیرا ایستگاه فضایی بین المللی ۱۷ هزار و ۵۰۰ مایل(۲۸ هزارکیلومتر) و هواپیما تنها ۶۰۰ مایل(۹۶۵ کیلومتر) در ساعت پرواز می‌کند.

زمان دیدن ایستگاه فضایی در آسمان تهران
زمان دیدن ایستگاه فضایی در آسمان تهران

ایستگاه فضایی بین‌المللی

“ایستگاه فضایی بین‌المللی”(International Space Station) یک ایستگاه فضایی است که با مشارکت بیش از ۱۵ کشور ساخته شده است. این ایستگاه فضایی در مدار نزدیک زمین و در ارتفاع ۳۳۰ تا ۴۳۵ کیلومتری از سطح زمین در حرکت است. سرعت آن در مدار برابر ۲۸ کیلومتر بر ساعت است، که به این ترتیب روزی بیش از ۱۵ بار به دور سیاره زمین گردش می‌کند. این ایستگاه محصول همکاری مشترک سازمان ناسا، سازمان فضایی روسیه، سازمان فضایی اروپا، سازمان فضایی ژاپن و سازمان فضایی کانادا است. سازمان فضایی برزیل از طریق همکاری با ناسا با این برنامه مشارکت می‌کند. سازمان فضایی ایتالیا، هم به عنوان یک عضو فعال در سازمان فضایی اروپا و هم بطور مستقل در برنامه ایستگاه فضایی مشارکت می‌کند. سازمان فضایی چین نیز علاقه خود را برای پیوستن به جمع مشارکت‌کنندگان، به ویژه از طریق همکاری با سازمان فضایی روسیه اعلام داشته‌است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا