سریالسریال‌ایرانی

سانسور در سریال آچمز به روایت کارگردان این سریال

در سالهای اخیر اعتراضات و گلایه سازندگان برنامه های تلویزیونی از ممیزی ها و سانسور در تلویزیون بیشتر شده. سانسور در سریال آچمز یکی از جدیدترین ممیزی های سیما بود که باعث گلایه های مهرداد خوشبخت کارگردان این مجموعه شد. او در گفتگویی با “صبا” به این موضوع اشاره داشت:

سانسور در سریال آچمز
سانسور در سریال آچمز

 

تلویزیون ما دولتی است و نمی‌توانیم از خط قرمزها عبور کنیم، اما فکر می‌کنم در «آچمز» تا جایی که ممکن بود نقدهایمان را بیان کردیم. سعی داشتیم تا جایی که می‌شود در حین تولید، خودمان را سانسور نکنیم و آنچه را که فکر می‌کردیم درست است به نمایش بگذاریم.

هر روز در پخش، اصلاحیه‌هایی به کار ما می‌خورد که بخش قابل توجهی از آن‌ها به‌دلیل حمایت‌های مهدی آذرپندار؛ مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما، لحاظ نمی‌شود.

فکر می‌کردم «آچمز» چیزی شبیه به زندگی واقعی ماست؛ یعنی نه قرار است کمدی باشد نه صرفاً درام و غمگین. در صحنه‌های مختلف، یک کاراکتر کارهای کاملا کمدی انجام می‌دهد و برعکس در صحنه‌هایی خیلی هم جدی است و حتی شاید غم‌انگیز هم بشود!

اگر بخواهیم کار کمدی انجام دهیم می‌بینیم که دچار کمبود بازیگر باتجربه در این حوزه هستیم. صحبت‌هایی انجام شد که «آچمز» در ماه رمضان پخش شود، اما خودشان تصمیم‌شان را عوض کردند و سریالی غم‌انگیز جایگزین شد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا