سریالسریال‌ایرانی

جدیدترین خبرها از سریال سلمان فارسی به کارگردانی داود میرباقری+ عکس و فیلم

در این مطلب به جدیدترین خبرها از ساخت سریال سلمان فارسی می پردازیم. سریال سلمان فارسی مجموعه ای ست درباره زندگی و شخصیت سلمان فارسی از صحابه ایرانی پیامبر اکرم (ص). این مجموعه الف ویژه است و یکی از بزرگترین تولیدات سیما در زمینه ساخت سریال محسوب می شود.

جدیدترین خبرها از ساخت سریال سلمان فارسی
جدیدترین خبرها از ساخت سریال سلمان فارسی

تصویربرداری سریال سلمان فارسی طبق برنامه از پیش اعلام‌شده از ۲۷ آذر در بیابان‌های استان کرمان کلید خورد. سپس گروه سازنده با عزیمت به جزیره قشم، تصویربرداری بخش‌های دیگری از سریال را آغاز کردند. در این پروژه بیش از ۷۰۰ بازیگر اصلی و فرعی ایرانی و خارجی حضور دارند و بیشتر از ۱۲ هزار هنرور جلوی دوربین می‌روند. علاوه بر کشورمان، برخی لوکیشن‌های سریال در کشورهایی مانند گرجستان، ترکیه، ارمنستان و مراکش تصویربرداری می‌شود.

گروه تولید پس از پایان فیلمبرداری بخشی از مجموعه در ایران به ترکیه می‌روند و بعد از بازگشت در لوکیشن‌هایی همچون تیسفون و جی کار را از سر خواهند گرفت. همچنین پس از فیلمبرداری در یک کلیسا، گروه در شهرک غزالی و احتمالاً لوکیشنی در ورامین مستقر خواهند شد.

داوود میرباقری، نویسنده و کارگردان سریال با بیان ویژگی‌های خاص طبیعی قشم که شباهت فراوانی به جغرافیای بیابان‌های مرزی امپراتوری‌های ایران و روم دارد، خواهان همکاری بیشتر نیروهای منطقه شد تا عقب‌ماندگی زمانی پروژه جبران شود.

گفته می شود یکی از لوکیشن‌های مربوط به سریال سلمان فارسی در خارج از ایران خواهد بود، در عین حال بخشی از دکور این سریال را مربوط به دکور فیلم سینمایی «حضرت محمد (ص)» که بخشی از سریال میرباقری در این دکور ساخته خواهد شد. همچنین کارگاه‌های دکور و لباس هم شروع به کار کرده‌اند. بخش عمده فیلمبرداری این سریال در شهرک سینمایی شاهرود که در اطراف شهر کلاته خیج که واقع در جاده شاهرود – آزادشهر احداث خواهد شد، انجام شود.

در خصوص پخش این سریال مرتضی میرباقری- معاون سیما هم با تشریح برخی جزئیات ساخت سریال سلمان با تأکید بر اینکه برای ساخت این سریال، بهترین عوامل پشت و جلوی دوربین گرد هم جمع شده‌اند، گفت: به‌احتمال‌زیاد سریال سلمان، ظرف ۴ تا ۵ سال آینده پخش می‌شود.

فرهاد اصلانی نقش تاجری را در مجموعه «سلمان فارسی» بازی می کند. همچنین علی دهکردی و محمدرضا هدایتی نیز در این سریال به ایفای نقش می پردازند.

پایان فاز اول

فاز اول تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «سلمان فارسی» که در مرکز سیمافیلم به کارگردانی داوود میرباقری و تهیه‌کنندگی حسین طاهری ساخته می‌شود، دوشنبه ۲۶ اسفندماه ۹۸ در جزیره قشم به پایان رسید.

داوود میرباقری کارگردان باسابقه و موفق در عرصه ساخت سریال‌های تاریخی از اوایل بهمن‌ماه مشغول تصویربرداری فصل بیزانس مجموعه «سلمان فارسی» در جزیره قشم شد. در این فصل از سریال به واسطه رویارویی اعراب لخمی با سپاهیان روم علاوه بر بازیگران ایرانی از بازیگران خارجی نیز استفاده شده است.

در این بخش عبور کاروان سلمان از کنار سپاه روم و ایران (دوران ساسانی) به تصویر کشیده شده است. برای معماری درست تصویر و ایجاد فضایی قابل باور از تعداد کثیری از بازیگران خارجی با ملیت‌های یونانی، مراکشی، ترکیه‌ای و …  استفاده شد که همگی پس از پایان این فصل به کشورهای خود بازگشتند.

ادامه تصویربرداری مجموعه با توجه به شرایط موجود طبق برنامه به روز شده انجام خواهد پذیرفت و در فصل بهار تصویربرداری از سر گرفته می‌شود.

هم اینک نزدیک به ۱۴۰ دقیقه مفید از مجموعه «سلمان فارسی» ضبط شده است و امراله احمدجو کارگردان باسابقه تلویزیون نیز به پیشنهاد داوود میرباقری به گروه کارگردانی اضافه شد. احمدجو کارگردانی بخش بک‌گراند (پس زمینه) را عهده‌دار است تا به لحاظ تصویری، زیبایی‌شناسی افزون‌تری برای مخاطبان این مجموعه در نظر گرفته شود و امکان هدایت بازیگران در تمام بخش‌های تصویر فراهم شود.

پیش‌بینی شده در فصل بندی این بخش از داستان سریال «سلمان فارسی» از تولد سلمان تا پیش از وفات پیامبر اسلام روایت شود که با پیش‌بینی‌های صورت گرفته مجموعه «سلمان فارسی» در ۴۵ قسمت آماده خواهد شد.

فرهاد اصلانی در سریال سلمان فارسی
فرهاد اصلانی در سریال سلمان فارسی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا