سبک زندگی

سیاستمداران و سلبریتی های موفق چقدر می خوابند ؟ + جزئیات

سیاستمداران و سلبریتی های موفق چقدر می خوابند ؟ مقدار خواب و استراحت چهره های موفق و شناخته شده همچنین ساعت کاری آنها به همراه جزئیات تکمیلی. هرچه زمان می‌گذرد و پژوهشگران تحقیقات بیشتری پیرامون خواب انجام می‌دهند، اهمیت خواب کافی، مناسب و نقش مهم آن در زندگی افراد واضح‌تر می‌شود. مطالعات جدید نشان می‌دهد بین یک خواب طولانی، اما مقطع و خواب کوتاه اما درست، تفاوت زیادی وجود دارد.

سلبریتی های موفق چقدر می خوابند
سلبریتی های موفق چقدر می خوابند

همان‌طور که ممکن است حدس زده باشید، برای مغز بهتر است خواب کوتاه ‌بی‌وقفه داشته باشد تا این‌که مدت زمان بیشتر، ولی منقطع به خواب رفته باشد. اما فراموش نکنید خواب کافی (معمولا ۶ تا ۸ ساعت) و بازه زمانی مناسب آن (۱۰شب تا ۹صبح) بهترین پیشنهاد ممکن است؛ پس با این فکر وسوسه نشوید که با خواب کم‌تر می‌توانید کارهای بیشتری انجام دهید.

با وجود این، کیفیت خواب شما فاکتور بسیار مهمی است و وقتی خواب‌تان با اختلال مواجه می‌شود بدن تجدید قوای لازم را به دست نمی‌آورد. خواب بی‌عیب و نقص کیفیت زندگی را بالا می‌برد، بهره‌وری در یادگیری امور را افزایش می‌دهد و می‌تواند در پیمودن مسیر موفقیت به شما کمک کند.

مزیت خواب مناسب:

میزان یادگیری افزایش پیدا می‌کند. یکی از جنبه‌های مهم موفقیت، یادگیری چیزهای جدید است. فقدان خواب، کاهش توجه و درنتیجه اکتساب اطلاعات جدید را با مشکل مواجه می‌کند.

احتمال خطا کاهش می‌یابد

خستگی یکی از عوامل اصلی حوادث بزرگ هوایی و زمینی است. دلیل آن هم این است که وقتی بدن کمبود خواب دارد، سرعت عکس‌العمل و قابلیت‌های تصمیم‌گیری دچار اختلال می‌شوند و درنهایت احتمال اشتباه را بالا می‌برند.

سیستم ایمنی بدن مقاوم می‌شود

از دست دادن برنامه زمانی بیولوژیکی منظم شب و روز و کمبود خواب سبب افزایش تعداد گلبول‌های سفید خون و تکان‌های شدید سیستم ایمنی بدن می‌شود. کمبود خواب مزمن، عامل خطر ابتلا به اختلالات سیستم ایمنی بدن است.

خلاقیت را تقویت می‌کند

برای موفق بودن، کارآفرینی و حضور در کسب‌وکار، نیاز به ایده‌ها و راهکارهای خلاقانه است. خستگی و خواب‌آلودگی از چابکی مغز می‌کاهد و توانایی آن را در یافتن راه‌حل‌های پیچیده کاهش می‌دهد.

چرا افراد سازنده زود بیدار می‌شوند؟

افراد موفق غالبا سحرخیزند. از رئیس‌جمهورها تا دانشمندها، معمولا خروس نخوانده راهی خیابان‌ها می‌شوند و زودتر از آن‌که دست خورشید به زمین برسد، پاهای‌شان زمین را لمس می‌کند.

طرز فکر برنده

وقتی صدای زنگ ساعت خاموش می‌شود و صدای درون به شما می‌گوید که خیلی دیرتر از آن به خواب رفتید که بخواهید به این زودی بلند شوید، گوش ندهید! آن‌هایی که در تخت می‌مانند رقیبی برای انسان‌های بزرگ نیستند.

زمان بیشتر

اگر می‌توانستید هر روز تنها یک ساعت زودتر بیدار شوید در سال ۱۵ روز اضافه‌تر داشتید.. اگر کمبود زمان دارید، کم‌تر بخوابید. ما تنها شبی شش تا هفت ساعت نیاز به خواب داریم. بیشتر از آن هدر دادن زندگی‌ است.

فعال شوید

صبح زمانی عالی برای ورزش است. این‌ کار شما را برای روز پر انرژی، متمرکز و با اشتیاق می‌کند.

زمان آرام

زود بلند شدن به شما زمان می‌دهد تا کارتان را به‌موقع انجام دهید. شما همچنین می‌توانید از این زمان برای نوشتن، نقاشی یا انجام کار خلاقه‌ دیگری استفاده کنید.

یک قدم جلوتر

وقتی شما صبح زود بلند می‌شوید، زمان بیشتری برای برنامه‌ریزی، تفکر استراتژیک و سازمان‌دهی دارید.

افراد موفق خارجی چقدر می‌خوابند؟

بیل گیتس

موسس مایکروسافت، یکی از ثروتمندترین افراد جهان،کارآفرین و مدیر ارشد اجرایی است. او در طول روز ۷ ساعت می‌خوابد.

تیم کوک

مدیرعامل و عضو هیئت‌رئیسه شرکت اپل است. او در طول روز ۷ ساعت می‌خوابد.

جک دورسی

طراح نرم‌افزار، بنیان‌گذار و مدیرعامل توییتر است و به‌عنوان یک نوآور برجسته شناخته می‌شود. او در طول روز ۷ ساعت می‌خوابد.

باراک اوباما

وکیل، سناتور، رئیس‌جمهور و عضو حزب دمکرات ایالت متحده آمریکاست. او در طول روز ۶ ساعت می‌خوابد.

ماریسا مایر

مدیر تجاری و مدیرعامل یاهو است که در گذشته از مدیران و سخن‌گویان اصلی گوگل بود. او در طول روز ۴ تا ۶ ساعت می‌خوابد.

آریانا هافینگتون

نویسنده، روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر سیاسی که از تاثیرگذارترین شخصیت‌های زن در رسانه‌های جهان است. او در طول روز ۷ ساعت می‌خوابد.

چهره های ایرانی که صبح زود بیدار می‌شوند

محمدجواد ظریف

دیپلمات و وزیر خارجه فعلی کشورمان که برجام از دستاوردهای اوست و طبق نظرسنجی‌ها محبوب‌ترین سیاستمدار ایرانی شناخته شده است.

بهرام افشارزاده

مدیر سابق باشگاه استقلال تهران که ریاست فدراسیون‌های ژیمناستیک، بیس‌بال و وزنه‌برداری را نیز بر عهده داشته است. او چهار دوره دبیر کل کمیته ملی المپیک ایران بوده است.

بهرام رادان

بازیگر، خواننده و تهیه‌کننده موسیقی کشورمان که دو سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم‌های شمعی در باد و سنتوری را از آن خود کرده است.

مجید سمیعی

پزشک، جراح مغز و اعصاب و رئیس بیمارستان خصوصی علوم عصبی هانوفر در آلمان و رئیس افتخاری فدراسیون جهانی جوامع جراحی مغز است. جایزه حلقه لایبنیتز و دکترای افتخاری دانشگاه تهران از دیگر افتخارات اوست.

مازیار ناظمی

مجری و خبرنگار صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، مدرس دانشکده جامع صداوسیما و رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ورزش و جوانان است. او مجری برتر انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۲ شد.

محمود دولت‌آبادی

نویسنده، نمایشنامه‌نویس و فیلم‌نامه‌نویس مشهور کشورمان که با نوشتن رمان کلیدر به دریافت جایزه نوبل ادبیات بسیار نزدیک شد. او جایزه ادبی یان میخالسکی سوئیس و جایزه شوالیه ادب و هنر فرانسه را در کارنامه خود دارد.

چرا نزدیک به یک‌سوم عمر خود را می خوابیم؟

معمولا افراد خواب را با سکون و عدم حرکت یکسان می‌دانند، اما باید بدانیم در زمان خواب دنیایی درون ما شروع به فعالیت می‌کند. این‌که در خواب واکنشی نسبت به محیط انجام نمی‌دهیم، دلیلی وجود ندارد که آن را حالتی راکد به حساب آوریم. تحقیقات نشان داده است افراد در خواب تا اندازه‌ای هوشیارند، اما این هوشیاری با زمان بیداری متفاوت است. بعضی افراد با بیان این‌که اصلا خواب نمی‌بینند، خواب را حالتی از عدم آگاهی و سکون تعریف می‌کنند، اما در حقیقت همه ما رویا می‌بینیم، ولی اکثرا رویاها را به فراموشی می‌سپاریم.

چرا می‌خوابیم؟

شاید بعد از نیاز به نفس کشیدن، خواب قوی‌ترین میل بشر باشد که تا به حال کسی نتوانسته در برابرش مقاومت کند. در هر صورت هنوز جواب مشخصی برای چرایی خوابیدن و کارکرد خواب وجود ندارد و عملکرد خواب همچنان به‌عنوان یک معمای علمی پیش روی دانشمندان قرار دارد. تحقیقات آزمایشگاهی نشان داده است محرومیت از خواب به مدت طولانی موجب مرگ جاندار می‌شود. در این قسمت بعضی نظریات و فرضیه‌ها پیرامون این سوال را بررسی خواهیم کرد.

دریچه اطمینان: بر اساس این نظریه خواب مانند دریچه اطمینان، سبب تخلیه فشارهای روانی و عاطفی می‌شود.

خواب، روشی برای فرار از امیال سرکوب شده: فروید روانکاو و روان‌پزشک مشهور بر این عقیده بود که خواب یک شکل ظاهری و یک شکل مخفی دارد. او مکانیسم‌های روانی را سبب تغییر شکل امیال و ظهور آن‌ها در خواب می‌دانست.

نظر یونگ: به نظر او ممکن است ما در طول شبانه‌روز در حال خواب دیدن باشیم، اما فعالیت ذهن آگاه به حدی است که رویا را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد؛ مانند یک صدای بلند که صداهای آرام‌تر از آن شنیده نمی‌شوند.

فیلتر حافظه: این نظریه بیان می‌کند که کارکرد خواب به دلیل حذف موارد غیر ملزوم از حافظه قابل تامل است.

نظریه توازن: این نظریه معتقد است خواب برای قشر فعال مغز کارکرد استراحت دارد.

نظریه آپاندیس: بنا بر این نظریه خواب مانند آپاندیس ویژگی خاصی ندارد و طی تکامل انسان در قرون متمادی از بین خواهد رفت

 

سلبریتی های موفق چقدر می خوابند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا