موسیقیموسیقی ایران

علی پهلوان آهنگساز ایرانی و خالق آهنگ ناب کیست ؟

مجله اینترنتی کولاک :علی پهلوان موزیسین ماهر و خوش ذوق ایرانی است که به تازگی نامش در کنار ۱۹ تن از بهترین موسیقی دان ها ی سراسر جهان قرار گرفته است ؛ در ادامه با علی پهلوان بیشتر آشنا شوید : 

علی پهلوان خواننده، آهنگساز، شاعر و ترانه‌سرای ایرانی است که فعالیت حرفه‌ای خود در موسیقی را در سال هفتاد و هشت خورشیدی با بنیان نهادن گروه آریان آغاز کرد.

حاصل کار او و سایر اعضاء گروه آریان پنج آلبوم، فروش رسمی بیش از پنج میلیون نسخه از این آثار و بیش از چهارصد اجرای زنده در کشورهای مختلف جهان است. او ترانه‌هایی برای سایر خوانندگان ایرانی نیز ساخته‌است.

علی پهلوان در ۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۴ در بیمارستان نجمیه تهران دیده به جهان گشود. در خانواده کارمندی که پدرش کارمند وزارت کار بود، بزرگ شد و اکنون ساکن سیدنی استرالیا می‌باشد. دارای یک برادر با نام امیر هست که کارگردان و بازیگر می‌باشد.

وی چندین کلیپ کنسرت آریان را منجمله کلیپ آریان وان که دربارهٔ پایین بودن کیفیت برنامه‌های شبکه فارسی وان بود ساخت که در تمامی مطبوعات و رسانه‌ها منعکس شد. علی پهلوان فارغ‌التحصیل رشتهٔ مهندسی صنایع با گرایش برنامه‌ریزی و نحلیل سیستمها می‌باشد.

زمستان سال ۱۳۷۷ برای اولین بار علی پهلوان، پیام صالحی را ملاقات کرد، هر دو آنها در سپاه پاسداران خدمت سربازی را بسر می‌بردند. در طی این دوره، این دو بیشتر به علاقه‌مندی‌های یکدیگر آشنا شدند، هر دو شعر می‌گفتند، آواز می‌سراییدند، گیتار می‌نواختند و می‌خواندند.

این دوران زمانی بود که آنها شروع موسیقی پاپ ایران را بعد از انقلاب ۱۳۵۷ ایران مشاهده می‌کردند. هردو به این فکر افتادند که چه موقعیتی بهتر از این و تصمیم گرفتند تا فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده ولی با شیوه و سبکی متفاوت. برای نهادینه کردن شکلی از این موسیقی، گروه موسیقی پاپ با نام «آریان» تشکیل دادند.

آریان اولین گروه در این سبک و نوع بعد از انقلاب اسلامی بود. برای شروع گروهی متشکل از آواز ویولن، گیتار به سبک ایرانی، دو خواننده اصلی با لحن و نوایی متفاوت و در پشت این نواها آوازی از خانمها بعنوان همخوان تشکیل شد. علاوه بر این، غزل‌ها از بافت مخصوص با عباراتی ساده طراحی شدند تا یک طیف گسترده‌ای از جامعه را جذب کند.اما با مهاجرت نا بهنگام علی پهلوان به استرالیا گروه آریان از هم پاشیده شد و باعث حسرت همه ی طرفداران آن شد

ماجرای قرار گرفتن علی پهلوان بین ۱۹ اهنگساز برتر دنیا :

در مرحله نهایی این مسابقه جهانی و بین‌‌المللی، داوران ترکیبی از هنرمندان و مدیران موسیقی هستند و در بخش دیگری از مسابقه، تمام آثاری که به مرحله‌ نهایی رسیده‌اند روی سایت اصلی این رقابت بین‌المللی به آدرس songwritingcompetition.com  قرار گرفته و به رأی عمومی گذاشته می‌شوند، در این میان آهنگی که رأی بیشتری داشته باشد، برنده‌ بخش «صدای مردم» خواهد شد که برندگان این مسابقه در نیمه ماه آوریل سال جاری میلادی معرفی خواهند شد.

علی پهلوان که عضو انجمن حقوق‌ آثار شنیداری و نمایشی استرالیا است، از طریق این انجمن در جریان این مسابقه قرار گرفته و تک آهنگ «ناب» را برای شرکت در بخش آثار غیرانگلیسی مسابقه ارائه داده است. او در شبکه‌های اجتماعی و صفحات شخص‌اش از طرفداران خواسته به آهنگش رأی بدهند. این قطعه، مرداد ماه امسال توسط شرکت ترانه‌شرقی با مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده است.

قطعه «ناب» با شعر، آهنگ و صدای علی پهلوان، در مسابقه‌ آهنگسازی دیگری نیز با نام «Music City SongStar» از بین هزاران شرکت کننده به مرحله‌ نیمه‌نهایی راه یافته است.

متن ترانه «ناب»

مثله کنجی و دمنوشی با عطر خوب مثله سوسوی نوری و نجوای چوب
مثله با تو نگاه مثله با تو سخن مثله تو , چشم من

مثله یک قاب عکس سمته یک خاطره مثله رقص قلم خلق یک منظره
مثله شوقه سفر مثله راهی شدن مثله تو , چشم من

مثله توست هر آنچه ناب مثله گیسویی پر پیچ و تاب , مثله توست هر آنچه ناب

مثله نقشی سپید روی طرحی کبود مثله ترسیم رویایی با تار و پود
مثله آوازی نو مثله شعری کهن مثله تو برای من

مثله آغوش پایان دلواپسی مثله لبخند وقتی که از راه میرسی
مثله دلدادگی مثله جان مثله تن مثله تو برای من

مثله توست هر آنچه ناب مثله گیسویی پر پیچ و تاب

مثله توست هر آنچه ناب مثله گیسویی پر پیچ و تاب

مثله نقشی سپید روی طرحی کبود مثله ترسیم رویایی با تار و پود
مثله آوازی نو مثله شعری کهن مثله تو برای من

مثله آغوش پایان دلواپسی مثله لبخند وقتی که از راه میرسی
مثله دلدادگی مثله جان مثله تن مثله تو برای من

مثله توست هر آنچه ناب مثله گیسویی پر پیچ و تاب , مثله توست هر آنچه ناب

مثله توست هر آنچه ناب مثله گیسویی پر پیچ و تاب
مثله توست هر آنچه ناب مثله گیسویی پر پیچ و تاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا