موسیقیموسیقی جهان

ماندگارترین خواننده هایی که در تاریخ موسیقی ثبت شدند

بگذریم، من می خواهم موضوع خیلی جالبی را با شما به اشتراک بگذارم و آن، درباره بزرگترین خوانندگان تاریخ است.

حتماً الان دارید به ریحانا، بیانسه، انریکه، شکیرا، Akon  و بک استریت بویز فکر می کنید. تردیدی نیست که این ها بهترین خوانندگان دهه حاضر هستند اما افراد دیگری وجود دارد که با توانایی های خوانندگی شگفت انگیز و منحصر به فردشان، صنعت موسیقی را متحول کرده اند و همه دستاوردهای آنها کاملاً بر دنیای مدرن موسیقی تاثیر گذار بوده است. با وجود این که آنها توانایی ها و سبکشان را به نسل های بعد انتقال داده اند، اما هنوز به عنوان بزرگترین خوانندگان تاریخ نسل حاضر شناخته می شوند. پس بیایید ده خواننده بزرگ جهان را با هم بررسی کنیم.

ده خواننده برتر جهان

۱۰_ استیوی واندر

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/0914/2.25/stevie-wonder.jpgاستیوی واندر مدت کوتاهی پس از تولدش، نابینا شد. اما مهارت های ذهنی فی البداهه ای داشت که او را به یکی از بزرگترین خوانندگان تاریخ بدل کرد. او تا به امروز ۲۲ جایزه گرمی، یک جایزه یک عمر دستاورد گرمی و یک اسکار بهترین ترانه را دریافت کرده و بیش از ۳۰ ترانه راه یافته به جمع ده ترانه برتر روز امریکا را داشته است. همچنین او به تالار مشاهیر راک اند رول  و تالار مشاهیر ترانه سرایان راه یافت.

۹_ اوتیس ردینگ

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/0914/2.25/ottis-redding.jpgمرگ اوتیس ردینگ در یک حادثه هواپیمایی در سنین جوانی در سال ۱۹۶۷ ، دنیای هنر را در غم از دست دادن او، فرو برد. اما صدای رسای او چنان نفوذی در دنیای موسیقی داشت که این میراث او در قلب های مردم بیشماری در اطراف جهان، هنوز زنده است. او به عنوان “سلطان موسیقی سول” لقب داشت و به دلیل شهرت و تاثیرگذاری اش پس از مرگش به تالار مشاهیر راک اند رول در سال ۱۹۸۹ راه یافت.

۸_ مایکل جکسون

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/0914/2.25/michael-jackson.jpgمایکل جکسون به عنوان مشهورترین و موفق ترین هنرمند تاریخ توسط مردم دنیا و کتاب های ثبت جهانی گینس شناخته شده است. او یک چهره جهانی در فرهنگ مردمی بود و به عنوان “سلطان پاپ” لقب گرفته است. مایکل از زمان آغاز مسیر افسانه ای او در سال ۱۹۷۱، در قلب میلیونها نفر از سراسر جهان را در چهار دهه جای داشت. او از موفقیت های متعدد از سال ۱۹۸۰ بهره‌مند شد و توانایی های خواندن و موسیقی منحصر به فردش به شدت بر هنرمندان دیگری که سبک او را دنبال می کردند، تاثیر گذار بود. او صدها جایزه دریافت کرده است از جمله جوایز گرمی، جوایز موسیقی امریکا، و جوایز دیگر. همچنین مایکل دو بار به تالار مشاهیر راک اند رول و در تالار مشاهیر رقص  فرا خوانده شد.

۷_ باب دیلن

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/0914/2.25/bob-dylan.jpgاین هنرمند خود به تنهایی یک آکادمی موسیقی پاپ است! و سلطان دنیای موسیقی در بیش از پنج دهه بوده است. او به دلیل سهم عمده اش در ژانر موسیقی پاپ در ۱۹۶۰ بیشتر شناخته شده است به طوری که او کسی بود که محدودیت های موسیقی پاپ را از بین برد. باب دیلن همچنین موفقیت های بزرگی در ژانرهای دیگری مثل بلوز، فولک، راک ابیلی، کانتری و گاسپل، انگلیسی، اسکاتلندی، ایرلندی، راک اند رول و حتی جاز و سویینگ به دست آورد. با جوایز زیادی برد که مهمترین آنها جایزه آکادمی، گرمی و گلدن گلوب بود. علاوه بر اینها باب دیلن به تالار مشاهیر راک اند رول فرا خوانده شد.

۶_ ماروین گای

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/0914/2.25/marvin-gaye.jpgماروین گای معروف به شاهزاده سول و شاهزاده موتاون یکی از موثرترین خوانندگان دهه شصت، دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد قرن گذشته بود. او جوایز متعددی برای آهنگ های سولواش دریافت کرد  و پس از مرگ به تالار مشاهیر راک اند رول در ۱۹۸۷ و پیاده روی شهرت هالیوود راه یافت. او پیاده روی شهرت هالیوود را در ۱۹۹۰ نیز برای صنعت موسیقی اش دریافت کرد.

۵_ الویس پریسلی

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/0914/2.25/elvis-presley.jpgالویس پریسلی، سه بار برنده جایزه گرمی و تالار مشاهیر، ملقب به سلطان راک اند رول و یک چهره فرهنگی بود. او هنوز به عنوان بزرگترین خواننده تاریخ شناخته می شود به دلیل استعداد در صدا و توانایی های ویژه اش، هنوز میلیونها نفر در سراسر جهان عاشق او هستند.

۴_ جان لنون

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/0914/2.25/john-lennon.jpgجان لنون یکی از اعضای موسس “بیتلز” بود که نقش عمده ای در بالا آمدن جان لنون و مشهور شدنش داشت و او را به یکی از بزرگترین خوانندگان تاریخ تبدیل نمود. او به دلیل آهنگ سازی و خوانندگی تجاری و انتقادی موفقش، معروف است. او در سن ۴۰ سالگی توسط مارک چاپمن در سال ۱۹۸۰ تنها سه هفته پس از انتشار آلبوم جدیدش، به قتل رسید.

۳_ سام کوک

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/0914/2.25/sam-cooke.jpgمحبوب ترین خواننده در تاریخ، کسی که دنیای مدرن موسیقی را متحول کرد و بر آن تاثیر زیادی گذاشت، سام کوک به دلیل توانایی های منحصر به فرد و متمایزش مشهور شد. او به عنوان یکی از موسسان موسیقی سول شناخته شده و بدین جهت افتخار سلطان سول به او داده شد. او در سنین جوانی ۳۳ سالگی این جهان را وداع گفت اما هنوز به عنوان بزرگترین خواننده تاریخ از او یاد می رشود.

۲_ ری چارلز

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/0914/2.25/Ray-Charles.jpgنوازنده مشهور آمریکایی – افریقایی پیانو و کیبورد الکتریک و خواننده سبک‌های جاز و ریتم و بلوز بود. ری چالز تاثیرگذار ترین خواننده در تاریخ موسیقی بود . به عنوان یکی از بزرگترین خواننده ها همیشه از او نام برده خواهد شد. او از پیشگامان موسیقی سول و پیانو بود که به شکل دهی به صدای ریتم و بلوز پرداخت و به همه سبک‌ها از موزیک کانتری گرفته تا استانداردهای پاپ صوتی سول‌وار بخشید. پس از مرگش در سال ۲۰۰۴ همچنان در قبل میلیونها هوادارش باقی ماند.

۱_ آرتا فرانکلین

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/0914/2.25/ARETHA_FRANKLIN.jpgشکی نیست که آرتا فرانکلین بزرگترین و پر افتخارترین خواننده در تاریخ موسیقی تاکنون بوده است. او در سول فوق العاده بود و به عنوان ملکه سول از او یاد می‌شود. همچنین او در سایر ژانرهای موسیقی به خصوص موسیقی های جاز، بلوز، آر اند بی  و گاسپل نیز توانا است. به خاطر صدای گیرا و کلکسیون موفقیت هایش به تنهایی ۱۸ جایزه گرمی و دو جایزه افتخاری گرمی کسب کرد. در سال ۱۹۸۷ آرتا فرانکلین اولین زن هنرمندی بود که در تالار مشاهیر راک اند رول فراخوانده شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا