موسیقیموسیقی ایران

متلک حمید حامی به مهران مدیری

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

متلک حمید حامی به مهران مدیری

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

هنری

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

بعد از انتقاداتی که نسبت به بازخوانی آهنگ «سوغاتی» توسط مهران مدیری در یکی از کنسرت هایش شد حالا در جدیدترین مورد «حمید حامی» هم از این کارگردان و بازیگر انتقاد کرده است.

حمید حامی که در سال‌های اخیر همواره از منتقدین شرایط موسیقی در کشور بوده، در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود نیز به تندی به اوضاع موسیقی اعتراض کرده و گفته در حال حاضر بی‌سوادها و بی‌هنرها حرف اول را در موسیقی می‌زنند.

در ادامه بخش‌هایی از صحبت‌های حامی در گفت‌وگو با روزنامه صبا را خواهید خواند.

** قرار است به زودی همراه بامداد بیات و اهورا ایمان یک مثلث خاطره انگیز را که در گذشته وجود داشته را دوباره احیا کنیم و اتفاقات بزرگی را رقم بزنیم.

** در این آشفته بازار موسیقی، سلیقه مردم، سیاسی‌گری خواننده‌ها و تهیه‌کننده‌ها، اعمال نفوذها برای بیشتر دیده شدن بعضی از خواننده‌ها، مادی شدن هنر در ایران، وضعیت اقتصادی و ضعیف‌تر شدن مردم و همه این عوامل یعنی این که هرکسی پول بیشتری دارد بیشتر دیده می‌شود و این‌ها باعث شده که من تن به انتشار آلبوم ندهم.

** هنر هر سرزمینی که آلوده به سیاست باشد، عاقبتی بهتر از این ندارد.

** به طبع هر خوراکی به مردم بدهیم، از سر نداشتن خوراک خوب مجبور به گوش دادن به آثار سینمایی و موسیقیایی ضعیف می‌شوند.

** هر کس و هر چیزی یک قیمتی دارد، همه چیز و همه کس را می‌شود خرید اما فقط قیمت‌هایشان متفاوت است. به نظر من حتی رییس جمهور آمریکا را هم با اینکه قیمتش بالاست می‌توان خرید، چه برسد به جایزه اسکار و جشنواره موسیقی فجر. درود به شرف کسانی که هنرمندند و خودشان را نمی‌فروشند.

** من هرگز شرکت نکردم و نخواهم کرد چراکه سطح جشنواره و خواننده‌هایی که استفاده می‌کنند بسیار پایین است.

** یکی از برجستگی‌های نسل قبلی این بود که بی‌سوادها و بی‌هنرها نمی‌توانستند وارد موسیقی شوند یا اگر وارد می‌شدند خیلی کوتاه مدت بود. الان بی‌سوادها و بی‌هنرها حرف اول را می‌زنند.

** در کل آثاری که از من منتشر شده از سازهای زهی و آکوستیک خیلی استفاده شده بخاطر همین نیاز دارم که روی صحنه از سازهای آکوستیک استفاده کنم نه اینکه بخواهم فخری بفروشم.

** شما فکر کنید آهنگساز یک قطعه برای گرفتن مجوز عمرش را بگذارد آخر هم نگیرد و از غصه مجوز نگرفتن بمیرد بعد درکنسرت مردم آن را بخوانند و چون مردم خواندند کلا مجوزش ر ا لغو کنند؛ و یک نفر به واسطه روابطش با آقایان بدون مجوز کار ایشان را بخواند.

** یک سالی هست که در تهران کنسرت مستقل نداشته ام که یکی از دلایل آن ممنوعیت بنده برای اجرا در تالار وحدت است که در چند روز آینده طی یک مصاحبه ی افشاگرانه در مورد برخی از اتفاقات پشت پرده موسیقی از جمله مافیای تالار وحدت و برخی از موارد دیگر انجام خواهم داد که هدف روشنگری و آگاه سازی است و بس چرا که گرفتن حق از طریق مصاحبه و افشاگری امکان پذیر نیست که نیست.

این پست توسط بخش هنری مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

متلک حمید حامی به مهران مدیری

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا