موسیقیموسیقی ایران

مخالفت ارشاد با اسم “قمار باز” برای آلبوم جدید محسن چاوشی!

از ماه ها قبل بسیاری از دوستداران محسن چاوشی اخبار مربوط به آلبوم جدید این خواننده را پیگیری می کنند. به تازگی خبر رسیده آلبوم قمار باز محسن چاوشی به لحاظ “نام” دچار مشکلاتی شده و احتمالا “قمار باز” باید به نام دیگری تبدیل شود!

آلبوم قمار باز محسن چاوشی
آلبوم قمار باز محسن چاوشی

مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد در گفتگویی با yjc درباره حواشی این روز‌های موسیقی کشورمان و روند صدور مجوز برخی آثار توضیحاتی ارائه داده است. محمد اللهیاری از ابتدای خرداد ۹۸ کار خود را در دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز کرد.

البته این یک شروع عادی نبود؛ به دلیل استعفای علی ترابی مدیر سابق دفتر موسیقی در واکنش به تصویب قانون کسر ۱۰ درصد از درآمد کنسرت‌ها، فشار روی این نهاد نظارتی زیاد شده بود. انتصاب اللهیاری به گونه‌ای در رسانه‌ها و میان اهالی هنر قلمداد شد که وی موافق این قانون است و مشکلی با آن ندارد. همین موضوع کمی او را تحت فشار انتقادات قرار داد. در این شرایط ممنوع الکار شدن دو خواننده نیز فشار‌ها را افزایش داد.

بسیاری از تهیه کنندگان موسیقی و خوانندگان برای اخذ مجوز با مشکلاتی مواجه هستند و روند دریافت مجوز را به کندی طی می‌کنند. محسن چاوشی و تهیه کننده جدیدترین آلبومش هادی حسینی بار‌ها اعتراض خود را به این روند اعلام کردند. حسینی در صفحه شخصی خود چند بار از روند اخذ مجوز خبر داد و اعلام کرد که برای عنوان آلبوم نیز مخالفت‌هایی به وجود آمده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا