گفتگو

مصاحبه با جواد رازقندی کارگردان نمایش “دختر یانکی”

گفتگو: عباسعلی اسکتی

جناب رازقندی از سوابق هنریتان کمی برایمان صحبت کنید.

فعالیت هنری ام را با بازی در تئاتراز سال ۷۵ آغازکردم. کسب مقام اول کشوری با نمایش “چند نما در یک نمایش” توسط وزارت آموزش و پروش از افتخاراتی بود که توانستم در سال ۷۸ کسب کنم. در جشنواره های مختلفی مانند جشنواره تئاتر استان های کشور با نمایش “بازی سوم”، جشنواره مهرکاشان با “سالاد فصل” شرکت کرده ام. همچنین به عنوان بازیگر و کارکردان در آثار متعددی اعم از آواز ۲۹۲۰، رام کردن زن سرکش، شیش و بش، شبانه، حقایقی در باره یک ماهی مرده، مضحکه سلطان چاقالو و … حضور داشته ام. در حال حاضر نیز با اکران نمایش “دختر یانکی” به عنوان کارگردان فعالیتم را ادامه می دهم.

در خصوص نمایش “دختر یانکی” توضیح دهید.

نمایش دختر یانکی یک نمایش کمیک و برگرفته شده از داستان نویسنده آمریکایی نیل سایمون است که با نگاه تیز بین و جهان شمول حوادث و اتفاقات را واکاوی می کند. این اثر توسط استاد شهرام زرگر ترجمه شده و به کارگردانی بنده و بازی مهدی امینی خواه، فرزاد حاتمیان و تیما تقی زاده به روی صحنه رفته و درحال اکران می باشد. عوامل اجرایی و صحنه در  این نمایش با وسواس و دقت نظر خاصی انتخاب شده است تا بتوانیم رضایت تماشاگران خود را جلب نماییم.

مکان و زمان اجرای این نمایش و نحوه تهیه بلیط آن برای علاقه مندان به چه صورت می باشد؟

دختر یانکی از تاریخ ۱۵ آبان تا یکم آذرماه از ساعت ۲۱:۴۵ در خانه نمایش مهرگان به روی صحنه می رود. علاقه مندان جهت رزرو و تهیه بلیط می توانند به سایت تیوال مراجعه فرمایند.

خلاصه ای از این نمایش را برای مخاطبین عنوان کنید.

نمایش دختر یانکی، قصه دو روزنامه نگار آمریکایی به نام اندر و نورمن است که با مشکلات جامعه و زندگی دست و پنجه نرم می کنند که با آمدن دختری به نام صوفی به عنوان همسایه ایشان ماجراهای مختلفی برایشان اتفاق می افتد. این روایت در قالب یک نمایش کمدی با ساختاری ساده و رئالیست ساخته شده و به روی صحنه رفته است.

آیا این نمایش فقط در تهران اکران خواهد شد؟

خیر. شهر های سبزوار، شیراز و یزد از دیگر مکان هایی هستند که به زودی برای اجرای دختر یانکی به آنجا سفر خواهیم کرد. در حال مذاکره با دیگر شهرها نیز هستیم تا بتوانی این نمایش را در سراسر کشور به روی صحنه ببریم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا