تلویزیونسریالسریال‌ایرانی

معرفی کامل سریال های تلویزیون در نوروز ۹۸+جدول پخش، خلاصه داستان و بازیگران

مجله اینترنتی کولاک:بسیاری از علاقه مندان به سریال های نوروزی منتظرند تا برنامه های سیما را برای پخش در نوروز ۹۸ بدانند. بعد از کاندید شدن چند سریال برای پخش در ایام نوروز ۹۸ حالا سه سریال اصلی برای پخش آماده شده اند. درونمایه این سریال ها عموما طنز است و مناسب برای ایام نوروز.

 

سریال ن.خ شبکه یک سیما

سریال ن خ در نوروز 98
سریال ن خ در نوروز ۹۸

 

سریال «ن. خ» به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه کنندگی مهدی فرجی برای نوروز ۹۸ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. «ن.خ» مجموعه ای طنز است که در یکی از شهردهای کرد نشین فیلمبرداری شده است.

در این سریال ۲۰ بازیگر بومی کرد هم حضور دارند. طرح اولیه سریال ن.خ متعلق به مرحوم خشایار الوند و محسن تنابنده است. فیلمنامه ای با جزئیات فراوان و درونمایه ای کمدی.

سعید آقاخانی در این سالها سریال های طنز زیادی ساخته است. «عید امسال»، «زن بابا»، «دزد و پلیس» از جمله این سریال ها هستند که با استقبال مخاطب رویه روز شدند. آخرین سریال آقاخانی اما چندان مورد توحه قرار نگرفت. سریالی به نام «بیمار استاندارد» که در آن بابک حمیدیان ایفای نقش می کرد.

فارغ از قصه سریال که ظاهراً به دنبال فضایی تازه است، حضور سعید آقاخانی در نقش یکی از اهالی مناطق کردنشین با نام اختصاری ن. خ و همچنین رفتن به میان قومیتی جدای از تهران می‌تواند تلاشی برای روایت قصه‌ای بکر را رقم بزند که کنجکاوی‌های مخاطبان را هم برمی‌انگیزد.

البته در کنار اینها بازیگران طنزپرداز و هنرمندان دیگری هم حضور دارند؛ علی صادقی از جمله بازیگرانی است که پیش از این چندین بار در سریال‌های آقاخانی حضور داشته و خوش درخشیده و این بار نیز به همراه حمیدرضا آذرنگ، فریده سپاه منصور، نعیمه نظام دوست و… در «ن. خ» ایفای نقش می‌کند.

سریال تلویزیونی «ن. خ» در ژانر طنز با بازی سعید آقاخانی، حمیدرضا آذرنگ، علی صادقی، هومن حاجی عبداللهی، فریده سپاه منصور، نعیمه نظام دوست، سیاوش مفیدی و سیروس میمنت در ایام نوروز ساعت ۲۲:۱۵ از شبکه یک پخش می شود.

 

سریال بر سر دوراهی شبکه دو سیما

 

سریال بر سر دوراهی در نوروز 98
سریال بر سر دوراهی در نوروز ۹۸

سریال بر سر دوراهی با نام های قبلی «تنگنا» به کارگردانی بهرنگ توفیقی به تازگی مقابل دوربین رفته است.  تصویربرداری سریال بر سر دوراهی به نویسندگی و تهیه‌کنندگی حامد عنقا و کارگردانی بهرنگ توفیقی به تازگی آغاز شده است.

قصه سریال تازه بهرنگ توفیقی هم که مانند عنوانش از پاورقی‌های عامه‌پسند مجلاتی چون «زن روز» بیرون کشیده شده، درباره پسر عاشقی است که طی فرایندی پولدار می‌شود و دیگر عشق قدیمی را نمی‌خواهد.

توفیقی در چند سال اخیر بیشتر در ژانر ملودرام سریال ساخته است. آثار او اغلب مورد توجه بینندگان هم واقع شده. «پشت بام تهران»، «زیر پای مادر» و «عقیق» از این جمله آثارند. این کارگردان سابقه ساخت سریالی با درونمایه طنز هم دارد: سریال «مسیر انحرافی»

بهرنگ توفیقی برای «برسر دوراهی» سراغ بازیگرانی رفته که مخاطب طی یکی دو سال اخیر کمتر آن‌ها را دیده است، مثل مهراوه شریفی نیا و یا میترا حجار که نوروز امسال حضور کوتاهی در «دیوار به دیوار» داشت و یا بهنوش بختیاری که این بار با نقشی جدی در برابر مخاطب ظاهر می‌شود.

با توجه به بازیگران سریال که این بار چهره جدیدی در میان آن‌ها وجود ندارد شاید مهمترین برگ برنده توفیقی وابسته به متن فیلمنامه و قصه‌ای باشد که حامد عنقا نویسنده سریال‌هایی چون «قلب یخی» و «پدر» روایتگر آن است.

حمید گودرزی، بهرنگ علوی، شهین تسلیمی، مهراوه شریفی نیا و … از بازیگران این سریال هستند. سریال بر سر دوراهی به عنوان سریال نوروزی شبکه دو انتخاب شده است و در ۱۳ قسمت برای این شبکه تهیه و تولید می‌شود. این سریال همانند سریال های سال های گذشته ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه دو پخش خواهد شد.

 

سریال زوج یا فرد شبکه سه سیما

سریال زوج و فرد در نوروز 98
سریال زوج یا فرد در نوروز ۹۸

 

سریال زوج یا فرد به کارگردانی مشترک محمد حسین لطیفی و علیرضا نجف زاده برای نوروز ۹۸ در ساعت ۲۰:۴۵ روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

این سریال به ماجرایی می‌پردازد که طی یک سال گذشته سوژه بسیاری از رسانه‌ها بود. بازنشسته‌ها و مدیران بازنشسته‌ای که باید بروند اما نمی‌روند! «حوزه استحفاظی» و «مر قانون» نام‌های قبلی این مجموعه بود که کارگردانی آن را علیرضا نجف‌زاده با همراهی محمدحسین لطیفی برعهده دارد.

علیرضا نجف‌زاده درباره قصه این سریال توضیح داده است: شخصیت محوری این سریال کاراکتری به نام کمال شهری است که مدیر ارشد یک وزارتخانه است و قصه هم از موضوعات روز جامعه است.

وی درباره حضور لطیفی و همچنین تجربه کار در سریال‌های پربازیگر نیز گفته است: خوشحالم که در این پروژه در کنار استادم محمدحسین لطیفی کار می‌کنم و امیدوارم تولید این کار به خوبی ادامه پیدا کند. این سریال اثری پر بازیگر است با این حال من تجربه کارهای پربازیگر زیاد داشته‌ام و از بابت مدیریت چنین کاری مشکل نداریم.

ابتدا قرار بود بهرام بهرامیان این سریال را کارگردانی کند که چون درگیر پروژه دیگری بود از این کار کنار کشید و بعد نام لطیفی و نجف‌زاده مطرح شد.

شاید تصور بر این باشد که این سریال درباره موضوعی حساس است و می‌تواند دچار سانسور شود البته که سریال روی موضوعات روز جامعه در یک سال اخیر دست می‌گذارد اما از زاویه شوخی به همه آنها وارد می‌شود و از پوشک بچه تا دیگر موارد وارد نقدهای اجتماعی خود می‌کند اما قصه در بحث بازنشستگی‌ها بیشتر قرار است مخاطب را به همذات پنداری با مدیری که می‌خواهد بازنشسته شود وادارد!

این مجموعه تلویزیونی در ۱۵ قسمت توسط مهران مهام تهیه می‌شود که امیرعباس پیام و مهدی روشن روان فیلمنامه آن را نگارش کرده اند.

مرجانه گلچین، هدایت هاشمی، مهران غفوریان، یوسف تیموری، ناهید مسلمی، شیدا خلیق، مهشید ناصری، دلسا ملکی، مهران رجبی، کریم قربانی و … در این سریال بازی می‌کنند.

 

سریال شش قهرمان و نصفی شبکه ۵ سیما

سریال شش قهرمان و نصفی در نوروز 98 از شبکه 5 سیما
سریال شش قهرمان و نصفی در نوروز ۹۸ از شبکه ۵ سیما

سریال شش قهرمان و نصفی نام سریالی طنز است که شبکه ۵ سیما در ایام نوروز آن را پخش خواهد کرد. کارگردانی این سریال بر عهده حسین قناعت است و بازیگران طنز زیادی در آن ایفای نقش می کنند.

این سریال یک فضای سرگرم‌کننده، طنز و شاد با ریتم تند و فعال، برای خانواده‌ها دارد و موضوع اصلی آن، حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی است. فضای کلی «شش قهرمان و نصفی» مانند فیلم سینمایی «قهرمانان کوچک» است و تلفیقی از هنر طنز و ورزش‌های رزمی است.

امیرکیان عبدی و ایمان امیری از بازیگران نوجوان این سریال هستند که در این مجموعه طنز، هنرهای رزمی خود را به نمایش میگذارند و در جریان موضوع اصلی سریال، نوجوانان را به یادگیری فنون ورزشی تشویق می‌کنند. محور این سریال حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی و تشویق خانواده‌ها به حمایت از کارگر ایرانی است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا