موسیقیموسیقی جهان

جدیدترین اخبار از bts band گروه موسیقی کره ای بی تی اس

ترجمه: سمیرا فیض آبادی / در این مطلب جدیدترین اخبار از bts band را دنبال کنید. “بی‌ تی‌ اس” یا بنگتن بویز (پیش آهنگان ضد گلوله) یک گروه موسیقی کره ای متشکل از هفت پسر است. به گفته یکی از اعضای این گروه به نام J-Hope ، نام این گروه نشان دهنده تمایل گروه برای “از بین بردن کلیشه ها، انتقادات و انتظاراتی است که در بزرگسالان مانند گلوله ها وجود دارد.” این گروه هفت نفره در سال ۲۰۱۳ در سئول شکل گرفت و تاکنون مشغول به فعالیت هستند.

جدیدترین اخبار از bts band
جدیدترین اخبار از bts band

این گروه مشهور موسیقی، با نام‌های دیگری همچون Bangtan Sonyeondan، Beyond the Scene  و Bulletproof Boy Scouts  در سطح جهانی شناخته می‌شوند. جیمین (پارک جیمین)، جین (کیم سوکجین)، شوگا (مین یونگی)، آر ام (کیم نامجون)، وی (کیم تهیونگ)، جی- هوپ (جانگ هوسوک)،  و کوک (جئون جانگ کوک) اعضای این گروه هستند.

اعضای گروه بخش عمده‌ای از آهنگ‌ها را خودشان و نوشته و تولید می کنند. درواقع سبک موسیقی آنها تکامل یافته و انواع سبک‌های موسیقی را دربر میگیرد. اشعار آنها، که اغلب بر روی تعابیر شخصی و اجتماعی متمرکز هستند، مضامینی مربوط به سلامت روان، مشکلات محصل‌ها، از دست دادن، حرکت به سمت دوست داشتن خود و فردگرایی دارند. درواقع آنها به منابع و ادبیات و مفاهیم روانشناختی اشاره دارند. محبوبیت این گروه بیشتر به خاطر اجراهای زنده آن است و تاکنون چندین تور جهانی برگزار کرده‌اند.

 گروه بی تی اس در ابتدا یک گروه نوجوان بود و اولین تک آلبوم آنها « ۲ Cool 4 Skool» نام داشت که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد. یکی از آلبوم‌های این گروه به نام « Wings» بود که انتشار آن در سال ۲۰۱۶ به افزایش محبوبیت این گروه در سطح اجتماعی کمک ویژه‌ای کرد. این آلبوم، اولین آلبوم این گروه بود که موفق شد حدود یک میلیون نسخه در کره فروش کند. در سال ۲۰۱۷، این گروه توانست در مارکت موسیقی بین المللی برای خود جایگاهی کسب کند.

گروه بی تی اس اولین گروه موسیقی کره‌ای است که با تک آهنگ « Mic Drop»  موفق به دریافت مجوز از انجمن صنعت ضبط آمریکا (RIAA) شد. از ابتدای سال ۲۰۱۹ این گوره اولین گروه کره‌ای است که تواسته با آلبوم استودیویی خود به نام « Love Yourself: Tear» در صدر  جشنواره موسیقی بیلبورد ۲۰۰ ایالات متحده قرار بگیرد و و از آن زمان تاکنون با دو آلبوم خود در صدر برترین‌های ایالات متحده قرار دارد. این گروه، اولین گروه از زمان Beatles است که  توانسته در کمتر از یک سال سه آلبوم نامبر وان داشته باشد.

این گروه موسیقی مشهور کره‌ای، دومین گروه هنرمندان پرفروش سال ۲۰۱۸ در جهان بود و آلبوم آنها به نام « Map of the Soul: Persona» به پرفروش‌ترین آلبوم در تاریخ کره تبدیل شد. فروش این آلبوم بیش از ۱۴ میلیون دلار بود. بی تی اس، اولین گروه موسیقی کره است که توانسته سه سال متوالی برنده جایزه «برترین هنرمندان اجتماعی» بشود و همچنین در ۲۶ مین جشنواره بیلبورد موسیقی جایزه برترین گروه موسیقی را دریافت کردند.

مجله معروف تایمز در سال ۲۰۱۹ این گروه را جزء ۱۰۰ چهره برتر تاثیرگذار در جهان معرفی کرد. مجله فروبز در کره نیز  اعضای این گروه را به عنوان یکی از پردرآمدرین سلبریتی‌های سال ۲۰۱۹ معرفی کرد. این گروه  هرساله بیش از ۴٫۶۵ میلیارد دلار برای اقتصاد کره جنوبی ارزش داردو از هر ۱۳ توریست خارجی که به کره سفر می‌کنند یک نفر جذب این گروه می‌شود.

بی تی اس با سری آلبوم‌های Love YourSelf (خودت را دوست بدار)، رکوردهای بدست آورد. با آلبوم « Love YourSelf: Her»، به بیشترین پیش فروش و فروش یک آلبوم کره ای در چارت‌های این کشور و کشورهای دیگر رسید.

به دنبال تلاش‌های بشر دوستانه این گروه در کمپین «خودت را دوست بدار» در همکاری با یونیسف، این گروه در هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل مورد تقدیر قرار گرفت و جوان‌ترین گروهی هستند که به خاطر تلاش‌هایشان برای ترویج فرهنگ و زبان کره از طرف رئیس جمهور کره نشان شایستگی فرهنگی دریافت کردند.

معرفی کوتاه اعضای گروه بی تی اس:

۱- جیمین (پارک جیمین): متولد ۱۳ اکتبر سال ۱۹۹۵ در بوسان – کره جنوبی، یک برادر کوچکتر از خود دارد. دوره دیده حرکات موزون

۲- جین (کیم سوکجین): متولد ۴ دسامبر ۱۹۹۲ در جیئونگی-دو، یک برادر بزرگتر از خود دارد. عاشق بازیگری بوده و فارغ التحصیل هنر و بازیگری است.

۳- شوگا (مین یونگی): متولد ۹ مارس ۱۹۹۳ در دائگو، یک برادر بزرگتر از خود دارد. از نوجوانی آهنگسازی کرده و رپر است.

۴- آر ام (کیم نامجون): متولد ۱۲ سپپتامبر ۱۹۹۴ در جویانگ است، یک خواهر کوچکتر از خود دارد. باوجود تحصیلات دانشگاهی مرتبط خانواده او به شدت مخالف ورود او به عرصه حرفه‌ای موسیقی بودند.

۵- وی (کیم تهیونگ): متولد ۳۰ دسامبر ۱۹۹۵ در دائگو، یک برادر و یک خواهر کوچکتر از خود دارد. از کودکی آرزو داشته خواننده شود.

۶- جی- هوپ (جانگ هوسوک): متولد ۱۸ فوریه ۱۹۹۴ در جیوانگجو است. یک خواهر بزرگتر از خود دارد. مهارت ویژه‌ای در اجرای حرکات موزون دارد.

۷- کوک (جئون جانگ کوک): متولد یک سپتامبر ۱۹۹۷ در بوسان است. یک برادر بزرگتر از خود دارد. او در ابتدا دوست داشته بازیکن بدمین تون شود اما بعد از تماشای یکی از اجراهای جی دراگون تحت تاثیر قرار گرفته و به خوانندگی علاقه پیدا کرد و وارد این مسیر شد.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا