سریالسریال‌ایرانی

واکنش جنحالی نویسنده سریال بانوی عمارت به فصل جدید این سریال

احسان جوانمرد در واکنش به حواشی ساخت فصل دوم بانوی عمارت نوشت:

یک: جناب آقای #عزیزالله_حمیدنژاد کارگردان سریال #بانوی_عمارت پس از مطالعه فیلمنامه‌ای که برای فصل دوم سریال نوشته شده با ارسال یادداشتی به خبرگزاری مهر، متن را “سفارشی” خوانده و ساخت آن را موجب “تحقیر مخاطب” دانسته است. متن کامل این یادداشت را می‌توانید در صفحه شخصی ایشان مطالعه کنید.
دو: مثل همیشه در بسیاری از سایت‌ها و کانال‌های تلگرامی تنها تیتر و خلاصه‌ صحبت‌ها منتشر شد و دست به دست چرخید و متاسفانه خیلی جاها اشاره‌ای به نام نویسنده فصل دوم نشد و بنده به عنوان نویسنده فصل اول در جایگاه متهم قرار گرفتم حال آن‌که بارها و بارها اینجا در صفحه شخصی و نیز در مصاحبه با رسانه‌ها اعلام کرده‌ام که نقشی در نگارش فیلمنامه فصل دوم نداشته و ندارم.
سه: مطلع نیستم مناسبات تولید فصل دوم چطور پیش رفته که آقای حمیدنژاد به جای برگزاری جلسه با فیلمنامه‌نویس – یا فیلمنامه‌نویسان – فصل دوم، تصمیم گرفته‌اند انتقادات خود را رسانه‌ای کنند. طبیعتا در حالت عادی ایرادات فیلمنامه در جلسات مشترک بین نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان بررسی و برطرف می‌شود و در صورت بروز اختلافات جدی نیز اگر همدلی و همراهی لازم وجود داشته باشد، راه‌هایی برای حل و فصل قضیه وجود دارد. اینکه همدلی لازم برای حل مسئله از جانب کدام یک از اضلاع مثلث نقض شده است بر من پوشیده است اما در اینکه همدلی لازم به هر دلیل وجود ندارد تردیدی نیست.
چهار: به عنوان برادر کوچکتر از هر سه ضلع ماجرا تقاضا دارم به خاطر خیل طرفداران سریال که سرمایه‌های واقعی هر اثری به شمار می‌روند هر چه زودتر گرد هم آیند و ضمن کنار گذاشتن اختلافات و سوء تفاهمات احتمالی در فضایی سالم و دوستانه در مورد قصه فصل دوم تبادل نظر کنند. یقین دارم که با وجود تهیه‌کننده قصه‌فهمی مثل آقای مولایی، کارگردان کاربلدی مثل آقای حمیدنژاد و صدالبته نویسنده یا نویسندگان خوشنامی که پروژه در اختیار دارد، می‌توانیم شاهد خروجی ارزشمند و قابل قبولی باشیم. دست آخر اینکه من دغدغه دوستان برای تولید اثری شایسته را درک می‌کنم اما معتقدم در دنیایی که رسانه‌ها بر افکار مردم حکومت می‌کنند شایسته نیست اعتبار پروژه‌ای که حاصل زحمت و مرارت کل عوامل علی‌الخصوص شخص آقای حمیدنژاد بوده، اینچنین در معرض آسیب قرار بگیرد. امید که در ادامه شاهد حل این‌گونه مسائل در “درون خانواده” و انتشار اخبار دلگرم‌کننده در “رسانه‌ها” باشیم.
ارادتمند: احسان جوانمرد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا