تلویزیونسریالسریال‌ایرانی

واکنش مخاطبان و کاربران فضای مجازی به توقیف مسابقه برنده باش چه بود؟

سید امید صادقی؛ مجله اینترنتی کولاک

پس از توقیف برنامه نود که در جشنواره اخیر جام جم به عنوان پرمخاطب ترین برنامه برگزیده شده بود خبر تعطیل شدن مسابقه برنده باش هم به عنوان شوک دیگری مخاطبان تلویزیون ایران را در بهت و حیرت فرو برد.

برنده باش

در خصوص دلایل توفیف برنامه برنده باش گفته می شود که برخی از مراجع تقلید و مسولان بلند پایه کشور با ورود مستقیم به این ماجرا به مدیران صدا و سیما دستور داده اند که پخش برنامه برنده باش به علت دریافت پول از طرق نامشروع از مردم و ماهیت “قمار گونه” برنامه هر چه سریعتر متوقف شود.
اما نکته عجیبی که در این باره سوال برانگیز است و کنجکاوی مخاطبان تلویزیونی را برانگخته است برخورد توام با تاخیر مسئولان است، زیرا رویکرد برنامه از ابتدا به همین شکل بوده و هیچ تغییر و تحولی در میانه راه ایجاد نشده است. لذا تمام مسئولان و حتی مراجع تقلید که به لحاظ شرعی ایراهایی به برنامه گرفته اند از ابتدا در جریان ماهیت برنامه و ایراداتی که وجود داشته بوده اند.
از طرف دیگر تلویزیون ایران به گواه بسیاری از کارشناسان و مخاطبانش در ماه های اخیر در ارائه برنامه ها و فیلم ها و سریال ها کاهش چشمگیری در کیفیت مورد انتظار بینندگان داشته و توقیف شدن معدود برنامه های پرمخاطب همچون برنده باش و برنامه نود قطعا ریزش شدید مخاطبان تلویزیون ایران را در پی خواهد داشت.
اما به هر حال اگر فرض کنیم که تمام بهانه ها برای توقیف برنامه های “برنده باش” و “نود” درست و منطقی باشد باز هم این پرسش مهم مطرح می شود که آیا در تمام این مدت که این برنامه ها از تلویزیون پخش می شد هیچکس حواسش به ماهیت برنامه و نامشروع بودن روش دریافت پول از مردم نبود؟!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا