سبک زندگی

چگونه می توانیم با درآمد متوسط ثروتمند شویم؟

مجله اینترنتی کولاک: لازمه‌ی ثروتمند شدن، دریافت کردن حقوق بالا نیست. شما می‌توانید با برنامه‌ ریزی مناسب، کاری کنید که پولتان برای شما کار کند و به هدف خود یعنی ثروتمند شدن برسید.

 

چگونه می توانیم با درآمد متوسط ثروتمند شویم؟

 

زمانی که صحبت از پولدار شدن به میان می‌آید، اولین چیزی که در این رابطه به ذهنمان می‌رسد داشتن یک شغل خوب با درآمد بالا است. همه‌ی ما در رؤیاهای خود ماشین‌های گران‌قیمت سوار می‌شویم و دوستان و آشنایان خود را به یک مهمانی مجلل دعوت می‌کنیم. درواقع تصور ما از پولدار شدن این است که می‌توانیم هر کاری دلمان می‌خواهد انجام دهیم. اما همه‌ی این‌ها با یک درآمد متوسط نیز انجام‌شدنی است. شما درآمد فعلی خود را چگونه خرج می‌کنید؟ آیا بخشی از آن را برای پس‌انداز کردن کنار می‌گذارید؟ آیا روی خودتان و آینده‌تان سرمایه‌گذاری می‌کنید؟

موضوعات مهم‌تر دیگری نیز در این رابطه وجود دارند؛ مانند نوع ارتباط شما با دیگر اعضای جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنید و تأثیراتی که روی آن‌ها می‌گذارید. این‌ها کارهای کوچکی هستند که باعث ایجاد تفاوت میان زندگی افراد ثروتمند و افراد معمولی می‌شوند. شما نیز با پرورش دادن ۴ عادت می‌توانید در امور مالی خود به موفقیت برسید و احساس استقلال مالی را تجربه کنید.

 

منابع مختلفی برای کسب درآمد داشته باشید

وابسته بودن به یک منبع درآمد نمی‌تواند شما را به استقلال مالی برساند. اگر شما به هر دلیلی شغل خودتان را از دست بدهید، مجبور هستید تا زمان پیدا کردن یک شغل مناسب دیگر از پس‌انداز خودتان استفاده کنید و اگر این قضیه طولانی شود، مجبور خواهید شدبرای پرداخت بدهی‌هایتان از دوستان و آشنایان پول قرض بگیرید. افراد ثروتمند معمولا چند منبع درآمد مختلف دارند؛ بنابراین زمانی که شرایط خوب باشد می‌توانند به‌اندازه‌ی کافی پول پس‌انداز کنند و در شرایط بحرانی نیز خیالشان راحت است که تا پیدا کردن یک شغل مناسب، منبع درآمد دیگری دارند.

اجاره دادن یک ملک، خرید و فروش سهام و گرفتن بهره‌ی بانکی نمونه‌های مختلفی برای افزایش منبع درآمد هستند. داشتن یک شغل جانبی یک راه عالی برای افزایش درآمد از طریق انجام دادن یک سرگرمی یا یک کار مورد علاقه است. به‌عنوان مثال آزاد کاری در حوزه‌ی تجربیات و مهارت‌هایی که کسب کرده‌اید می‌تواند یک شغل جانبی خوب برای شما باشد. آیا می‌توانید یوگا آموزش دهید؟ می‌توانید وب‌سایت طراحی کنید؟ شما می‌توانید این کارها را در زمان استراحت خود انجام دهید یا حتی می‌توانید یکی از اتاق‌های منزل خود را اجاره دهید.

بهترین حالت برای انتخاب یک شغل جانبی زمانی اتفاق می‌افتد که شما از انجام دادن آن کار لذت ببرید. شرایط شما زمانی بهتر می‌شود که بتوانید بین انجام این کار و کار اصلی خودتان ارتباط برقرار کنید. در این صورت هم از انجام کار خود لذت خواهید برد و هم به آرزوها و اهداف خود نزدیک‌تر خواهید شد و در نتیجه موفقیت خودتان را تضمین خواهید کرد.

 

یاد بگیرید که کم خرج کنید

صرفه‌جویی کردن و قرض نگرفتن، کلید اصلی پولدار شدن است. میلیونرها می‌دانند که کم خرج کردن، فرصت سرمایه‌گذاری  یا کمک کردن به خیریه‌ای را که به آن اهمیت می‌دهند، فراهم می‌کند. جیم ران، کارآفرین، نویسنده و سخنران انگیزشی از قانون ۷۰/۳۰ برای طرح کلی خرج کردن، ذخیره کردن، سرمایه‌گذاری و اهدا کردن پول استفاده می‌کند. به این صورت که به مردم می‌گوید ۷۰ درصد درآمد خود را صرف امور ضروری کنند سپس ۳۰ درصد باقیمانده را به ۳ قسمت ۱۰ درصدی تقسیم کنند و به سرمایه‌گذاری، پس‌انداز و خیریه اختصاص دهند. لازمه‌ی انجام چنین کاری این است که روی درآمد خود کنترل کامل داشته باشید. باید یاد بگیرید که در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید؛ این یعنی از وسایل نقلیه‌ی مقرون‌به‌صرفه استفاده کنید، تعداد وعده‌های غذایی بیرون از منزل را کاهش دهید و از خریدهای غیرضروری چشم‌پوشی کنید.

فراموش نکنید که هرگز نباید خودتان را با دیگران مقایسه کنید. ران می‌گوید: «افراد فقیر پول‌های خودشان را خرج می‌کنند و باقیمانده‌ی آن را ذخیره می‌کنند؛ درحالی‌که افراد ثروتمند ابتدا پول خود را پس‌انداز می‌کنند و سپس باقیمانده‌ی آن را خرج می‌کنند.» قبل از اینکه پول خود را برای خریدن محصولی خرج کنید، از خودتان بپرسید آیا واقعا به آن محصول احتیاج دارم یا اینکه فقط دوست دارم آن را داشته باشم؟

 

چگونه می توانیم با درآمد متوسط ثروتمند شویم؟

 

اجازه بدهید پولتان برای شما کار کند

افراد ثروتمند روی خودشان سرمایه‌گذاری می‌کنند. آن‌ها می‌دانند راز افزایش دادن پول‌هایشان این است که یک نقشه‌ی سرمایه‌گذاری برای ثروت خود داشته باشند. این نقشه باید شامل پرداخت منظم به ۳ حساب بودجه‌ی مشترک، حساب تجاری و حساب بازنشستگی باشد. افزایش دادن مقدار دارایی‌ها و به ثروت رسیدن نیازمند سرمایه‌گذاری‌های بزرگ است. این سرمایه‌گذاری می‌تواند روی یک شرکت، یک کسب‌ و‌ کار، تولید محصول، بازاریابی و فروش محصولات خودتان یا روی چیزهای دیگر باشد. قبل از اینکه چنین کاری انجام دهید، حساب و کتاب کنید و ریسک این کار را کاملا ارزیابی کنید. سعی کنید دانش خودتان را در مورد امور مالی افزایش دهید و با دیگران نیز در این مورد مشورت کنید. در مورد تمام زوایای چیزی که می‌خواهید روی آن سرمایه‌ گذاری کنید، تحقیقات و تنظیمات لازم را انجام دهید.

علاوه بر نقشه‌ی سرمایه‌ گذاری، شما باید ۱۰ درصد از حقوق روزانه‌ی خود را برای روز مبادا پس‌انداز کنید. این پول را مستقیما از حقوق خود کسر کنید و به‌عنوان مثال از کارفرمای خود بخواهید که آن را به حساب دیگری واریز کند. این حساب را برای حوادث پیش‌بینی نشده و روزهای سخت کنار بگذارید. این پس‌اندازها از سرمایه‌گذاری شما محافظت می‌کنند و دیگر نیازی نیست تا زمانی که به پول احتیاج دارید از حساب سرمایه‌ گذاری خودتان پول خرج کنید.

 

به دیگران کمک نقدی کنید

قرض دادن پول و زمان گذاشتن برای یک شخص دیگر از سخت‌ترین کارهای ممکن است. اما این کار هم به‌اندازه‌ی سرمایه‌ گذاری برای شما مهم است. پول قرض دادن به اشخاصی که واقعا به آن احتیاج دارند، به شما کمک می‌کند که با افراد بیشتری ارتباط برقرار کنید و بخشی از یک جریان خوب و مفید باشید.

اهدا کردن پول نشان می‌دهد که شما عمیقا به یک موضوع اهمیت می‌دهید و بابت انجام چنین کاری احساس خوشحالی و مفید بودن خواهید کرد. پول جمع کردن فقط به معنای افزایش ثروت در حساب‌های بانکی نیست، بلکه باید کاری کنید که برای همه‌ی اعضای جامعه‌تان مفید باشد.

تمرکز کردن بر اهداف و اشتیاق داشتن برای رسیدن به آرزوها بسیار مهم است؛ اما پیدا کردن راهی برای معنا دادن به زندگی دیگران نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. افرادی که این کار را انجام می‌دهند نیز معتقدند همه‌ی احساسی خوبی که به دیگران منتقل می‌کنند، در نهایت دوباره به زندگی خودشان بازمی‌گردد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا