مذهبی

آیا ازدواج با دختران مذهبی در روابط جنسی تاثیر می گذارد؟

سلام من میخوام از یه دختر که تقریباً یک سال و دو سه ماه از من کوجیکتره و از لحاظ مالی و فرهنگی به هم تقریبا نزدیک هستیم خواستگاری کنم (یعنی با پدر مادر مطرح کنم تا برن جلو). من هم خیلی این دختر خانومو ندیدم ولی ایشون خیلی مذهبی هستن. من از این بابت می ترسم که این مذهبی بودن بیش از حد ایشون باعث مشکلاتی بشه، به خصوص می ترسم که از لحاظ نیاز جنسی ارضا نشوم و مشکلاتی رو به همراه داشته باشه. حال من چه کنم؟ بعلاوه من مشکلات دیگه ای که میتونه باشه رو هم نمیدونم . البته من هم تا حدودی مذهبی هستم ولی نه خیلی. در ضمن من دانشجو هستم و ایشون هم دانشجو هستن . این نکته به نظرم خیلی مهمه که من اصلاً تا حالا باهاشون صحبت هم نکردم . کمکم کنید تا از این دغدغه ها (به خصوص، ارضای جنسی پس از ازدواج با دختر مذهبی) رها شم.

بسیار خرسندیم، با فردی هم صحبت هستیم که در رویارویی با دغدغه های ذهنی اش راه زیبای مشورت را در پیش می گیرد. این را بدانید که یکی از نشانه های افراد عاقل و پویا، کسب آگاهی در زمینه های مورد نیاز است. به خاطر این فهم زیبا به شما تبریک می گوییم؛ همچنین، بسیار خوشحالیم که در سنین جوانی و برای حفظ عفاف و پاکدامنی خود و دوری از وسوسه های شیطانی، تصمیم به قدم گذاشتن در وادی مقدس ازدواج گرفته اید. امیدواریم در این راه موفق باشید و بتوانید زندگی زیبایی را برای آینده تان رقم بزنید و ما نیز راهنمای خوب برایتان در این زمینه باشیم.

*** پرسشگر گرامی؛ برای رهایی از این دغدغه های ذهنی که معمولاً برای هر جوانی که تصمیم به ازدواج می گیرد، پیش می آید، توجهتان را به نکات زیر جلب می کنیم تا با مطالعه آن ها و کسب آگاهی، آرامش لازم را برای حرکت در این مسیر زیبا به دست آورید :

۱-  ازدواج از مستحبات موکد در دین اسلام می باشد و بی شک هدف مقدسی است و شایسته است هر جوان مسلمانی پس از احراز شرایط لازم در این راه نهایت تلاش خود را بکند؛ اما برای اینکه فرد ازدواج موفقی داشته باشد باید ملاحظاتی را در نظر بگیرد تا بعدها از انتخاب خود پشیمان نشود : کسی که می خواهد ازدواج کند، ابتدا باید ببیند آمادگی و موقعیت آن را دارد یا نه؛ سپس در مورد ویژگی های همسر آینده اش فکر کند و معیارهای اصلی را کشف کند؛ در مرحله سوم باید بکوشد تا افرادی را در نظر بگیرد که بهترین و بیشترین معیار همسر خوب را دارا هستند (ایمان، اخلاق، اصالت خانوادگی، تحصیلات و …). پس از این مراحل باید رضایت خانواده ها هم برای ازدواج جلب شود، چون ازدواجی که از رضایت و حمایت خانواده ها بر خوردار نباشد ازدواج موفقی نخواهد بود و دختر و پسر با کمبودی در زندگی خود مواجه می شوند که تا آخر عمر با هیچ چیز دیگر جبران نمی شود. این مراحل، از اصول اساسی ازدواج هستند و باید رعایت شوند تا بعدها پشیمانی به بار نیاید. اگر به این مراحل توجه شود، با احتمال بسیار بالا می توان گفت یک زندگی و خوب مطمئنی شکل خواهد گرفت.

۲- برای عقلانی عمل کردن در ازدواج ابتدا باید ملاک هایی داشته باشید و بر اساس آن ملاک ها انتخاب کنید. نه اینکه ابتدا به شخصی علاقمند شوید و بعد از آن، به چیزهای دیگر مانند اینکه او ملاک های مورد نظر شما را دارد یا خیر، فکر کنید. چون علایق و احساسات بر شناختهای ما تاثیر می گذارند و اجازه نمی دهند، ما واقعیت را آنگونه که هست ببینیم. باید عاقلانه ازدواج کرد و عاشقانه زندگی کرد. افرادی که اینگونه عمل کنند و با چشمانی باز ازدواج کنند، زندگی سالم و شادابی خواهند داشت.

۳-  این یک خطای شناختی است که تصور کنید دختران مذهبی در زمینه مسائل جنسی مشکل دارند و ممکن است لذت جنسی لازم را به همسر خود ندهند و مانع از ارضای او شوند. بر عکس می توان گفت زنان مذهبی، با ایمان و معتقد و آگاه، به خوبی پاسخگوی نیازهای جنسی شوهرانشان خواهند بود، چون نگاهشان به زندگی نگاهی دینی است و در دین ما بسیار سفارش شده که زن باید در هر شرایط (به جز ایامی که عذر شرعی دارد؛ که البته در این ایام هم به غیر از دخول، زن و شوهر می توانند ارتباطات جنسی دیگری برقرار کنند) پاسخگوی نیازهای جنسی شوهرش باشد و تمکین کند و البته متقابلاً مرد نیز باید پاسخگو باشد. زنی که چنین دیدی نسبت به زندگی دارد، در کنار شوهر خود حیا را کنار می گذارد و به ارضای نیازهای جنسی شوهرش می پردازد ولی در اجتماع اسوه حیا و عفت و پاکدامنی می شود.

۴-  به این فکر کنید، مردها با زنانی که پایبند به دین و مذهب نیستند، در زمینه مسائل جنسی، شاید بیشتر به مشکل بر بخورند؛ زیرا هر زمان که خواسته های مادی این گونه زنان برطرف نمی شود ( طلا، ماشین، خریدهای بی رویه و غیرضروری و تجملاتی، مسافرت های آنچنانی و …) ممکن است برای تنبیه مرد با او ارتباط جنسی برقرار نکنند و همین امر باعث می شود روابطشان به سردی بگراید؛ در حالیکه زنان مذهبی با توجه به تفکر دینی خود، اقدام به این کار نمی کنند.

۵- این جزو ویژگی های زنان است که در مسائل جنسی معمولاً پیش قدم نمی شوند و مأخوذ به حیا هستند. انتظار نداشته باشید که زنان در مسائل جنسی با شوهرشان بی پرده وارد عمل شوند.

۶- این نکته هم بر کسی پوشیده نیست که برخی از افراد به دلیل ناآگاهی و تربیت غلط، نسبت به مسائل جنسی زناشویی، دید درستی ندارند، که آن هم با کسب آگاهی، قابل رفع است.

۷- اگر این موضوع (مسائل جنسی با همسر) برایتان به دغدغه ای اساسی تبدیل شده است، می توانید پس از خواستگاری، در جلسات دوم و سوم و …، برای آشنایی بیشتر و صحبت های تکمیلی تر در باره ملاک های ازدواج، به طور بسیار کلی سوالاتی که مربوط به مسائل جنسی هست را بپرسید (در جلسات اولیه، به هیچ عنوان اقدام به مطرح کردن این نوع مسائل نکنید)؛ البته باید بسیار بسیار مراقب باشید که مطرح کردن این مسائل باعث دید منفی دختر نسبت به شما و دادن جواب رد نشود، چون دختران روی این موضوع بسیار حساس هستند و وقتی کسی در جلسات خواستگاری بی پرده سراغ این مسائل برود ممکن است این فکر را به طرف مقابل القا کند، که نسبت به او تنها دید جنسی دارد و همین موضوع باعث جواب منفی از طرف دختر می شود. بهتر است بدانید در جنس زن، ارضای عاطفی اولویت اول را دارد و بعد ارضای جنسی مطرح می شود.

گفتنی است به احتمال بسیار زیاد، شما به خصوصیات جنسی طرف مقابلتان (حتی با پرسیدن سوالات جنسی)، به طور کامل، آگاه نخواهید شد (تا قبل از ازدواج )؛ حتی بسیاری از زنان تا قبل از ازدواج به خصوصیات جنسی خود آگاه نیستند و این طبیعی است و اگر شما سوالی هم بپرسید پاسخی کلی دریافت می کنید که شاید مطابق با واقعیت جنسی او نباشد، چون اطلاع دقیقی درباره آن ندارد و تجربه جنسی نداشته است. پس عقل اقتضا می کند، کسی که معیارهای مناسب یک همسر را دارد برای ازدواج انتخاب شود . مطمئن باشید اگر فردی از لحاظ فیزیولوژیکی و روانی سالم باشد و زوجین در طول زندگی باعث سردی رفتار یکدیگر نشوند، طرفین در طول زندگی در این مسائل هماهنگ خواهند شد و لذت لازم را خواهند برد. پیشنهاد ما به شما این است که روی این مساله هنگام خواستگاری خیلی حساس نباشید؛ همینکه شما در جلسه خواستگاری از دختر مورد نظر بپرسید آیا از لحاظ جسمی و روانی سالم است و پاسخ بگیرید و با تحقیقات مربوطه (همسایه ها، آشنایان و …) به پاسخی که گرفتید صحه بگذارید، خیالتان از این بابت راحت خواهد شد؛ در اغلب موارد فردی که از لحاظ جسمی و روانی سالم است، به لحاظ جنسی نیز سالم خواهد بود.

۸- برخی افراد نگران سرد مزاجی همسر آینده خود هستند، بهتر است بدانید، سرد مزاجی زن، با پیشرفت هایی که در زمینه پزشکی و همچنین روانشناسی و روان پزشکی صورت گرفته است، به راحتی قابل درمان است و جای هیچ نگرانی ندارد.

۹- گفتید «من تا حالا با ایشون صحبت نکردم»؛ این مساله طبیعی است؛ البته قرار نیست شما بدون رسیدن به شناخت لازم و گفتگو با ایشان اقدام به ازدواج کنید، چراکه هیچ عقل سلیمی این را قبول نمی کند؛ وقتی خواستگاری از کانال مطمئن خانواده صورت می گیرد، دختر و پسر بدون نظارت خانواده هایشان با یکدیگر گفتگو نمی کنند تا از آسیب های این نوع ارتباطات پنهانی به دور باشند. شما پس از خواستگاری، فرصت های فراوانی را برای صحبت با شریک احتمالی زندگی آینده تان دارید؛ و این فرصت ها را خانواده هایتان برایتان فراهم می کنند؛ پس نگران این مسأله نباشید؛ شما پس از تحقیقات لازم و گفتگو درباره مسائل اساسی و تأثیرگذار زندگی (اعتقادات، اهداف زندگی و …)، می توانید تصمیم بگیرید که آیا هم کفو هم هستید و می توانید زوجی خوشبخت را تشکیل دهید یا نه؟ اگر جواب هر دو مثبت بود، این خواستگاری تبدیل به ازدواج می شود و اگر جواب یکی از طرفین منفی بود، ازدواجی هم صورت نخواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا