سریالسریال خارجی

اسامی بازیگران سریال ترکی رستاخیز: امپراتوری بزرگ سلجوقی + خلاصه داستان

در این مطلب از سایت مجله اینترنتی کولاک می خوانید که، سریال ترکی رستاخیز: امپراتوری بزرگ سلجوقی که امره کونوک آن را کارگردانی کرده تولید سال ۲۰۲۱ است. این مجموعه ترکیه ای فقط یک فصل دارد و در ۳۴ قسمت ساخته شده است. سریال رستاخیز: امپراتوری بزرگ سلجوقی از مجموعه های تاریخی ترکیه ای است که در این کشور پربیننده شد و دوبله فارسی آن در شبکه نمایش خانگی پخش می شود.

خلاصه داستان و اسامی بازیگران سریال رستاخیز: امپراتوری بزرگ سلجوقی

این سریال داستان دوران پادشاهی ملکشاه یکم سلجوقی است و جزییاتی از آن دوران را روایت می کند. وقایع سیاسی، جنگ ها و … همه در این مجموعه به نمایش درآمده است.

در این سریال بورا گولسوی نقش سلطان ملکشاه، خدیجه شندیل نقش ترکان خاتون، گورکان اویگون نقش حسن صباح، اکین کوچ نقش احمد سنجر، سودا ارگینجی نقش تورنا خاتون، ایلکر کیزماز نقش امامیریر ارسلانتاس و مهمت اوزگور نقش نظام الملک را برعهده دارند.

همچنین جمال توکتاش در نقش امام محمد غزالی، عثمان سونانت در نقش آندریاس، لیلا توغلو در نقش الچین خاتون، مورات گاریپاگاوغلو در نقش عبدالملک بن عطاش، بولنت آلکیش در نقش حکیم عمر خیام و چیدم اونات در نقش صفاریه خاتون بازی کرده اند.

در سریال رستاخیز: امپراتوری بزرگ سلجوقی شاهد بازی علی گوزوشیرین در نقش محمد تاپار، لیلا فرای در نقش گوهر خاتون، سردار کلیچ در نقش آلپ ارسلان، ولکان کسکین در نقش بوزکوش، بوچه بوسه در نقش لیویا، ارطغرل پست اوغلو در نقش قورقود، نیک شلیلای در نقش یورگوس و جانبی سیلن در نقش آیدوغدو هستیم.

بیشتر بخوانید:

خلاصه داستان قسمت اول تا آخر سریال ترکی روزگارانی در چوکوروا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا