سریالسریال‌ایرانی

اسامی بازیگران سریال جشن سربرون + خلاصه داستان و عکس

اسامی بازیگران سریال جشن سربرون به همراه خلاصه داستان و عکس بازیگران در سریال جشن سربرون به کارگردانی مجتبی راعی و اطلاعات تکمیلی در این مطلب. ۳۵ درصد از فیلمبرداری سریال «جشن سربرون» به کارگردانی مجتبی راعی انجام شده است.

بازیگران سریال جشن سربرون
بازیگران سریال جشن سربرون

مجتبی راعی؛ کارگردان و فیلمنامه نویس در تدارک ساخت اثری جدید است. سریال جشن سربرون جدیدترین سریالی است که راعی قرار است آن را بسازد. این کارگردان ۶۱ ساله تا کنون چند فیلم ساخته و داور جشنواره فیلم فجر نیز بوده است. آخرین فیلم راعی “ترنج” بود که در سال ۹۱ ساخته شد.

این سریال به دوران مظفرالدین شاه و پیروزی مشروطه‌خواهان می‌پردازد که البته داستان آن در میان عشایر می‌گذرد. به گفته راعی، این سریال در سه فصل نوشته شده ‌و اکنون تصویربرداری فصل اول این سریال در قالب ۳۰ قسمت آغاز شده که ماجرای چند خان و رعیت را به تصویر می‌کشد.

وی ادامه داد: فصل دوم داستان در زمان پهلوی اول رخ می‌دهد اما هنوز برنامه‌ای برای تولید فصل دوم نداریم و پس از پخش فصل اول در صورت تأمین بودجه به فکر فصل دوم خواهیم بود.

راعی با اشاره به قصه این سریال گفت: هرچند اساس قصه بر واقعیت است و چندین ماه در شیراز با نوادگان چند ایل عشایری فارس درباره وقایع آن زمان صحبت کردم اما برای پرهیز از هر نوع سوءتفاهم که منجر به دعوای قومیتی شود، سریال را در فضایی تخیلی نوشتم و از این رو بازیگران سریال بدون لهجه بازی می‌کنند.

به گفته راعی «جشن سربرون» یک اصطلاح درباره جشنی است که پس از پایان بافت قالی برگزار می‌شود. به این صورت که وقتی بافت قالی تمام می شود، قالی را از بالای دار می برند و به اصطلاح می‌گویند سر قالی را می‌بریم. این رسم، وجه تسمیه داستان و محور قصه خواهد بود.

حسن نجاریان تهیه کننده سریال «جشن سربرون» درباره تصویربرداری این سریال گفت: نزدیک به ۵ سال روی فیلمنامه «جشن سربرون» توسط آقایان منصور براهینی، گلبن و راعی کار و از مهرماه تصویربرداری مجموعه در زرنان به کارگردانی مجتبی راعی آغاز شد.
با توجه به تغییرات محتوایی که در فیلمنامه صورت گرفت، تصویربرداری این بخش طولانی شد؛ اما روند کار بسیار خوب است و از عوامل حرفه‌ای سینما و تلویزیون برای این کار بهره گرفتیم. بازیگران مطرح سینما و تلویزیون و هنرمندان تئاتر در این گروه مشغول به بازی در نقش‌های مختلف هستند.
وی درباره اقدامات انجام شده در گروه سازنده «جشن سربرون» در مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت: از ابتدا با رعایت نکات ایمنی و ارائه دستکش و ماسک و گندزدایی از محل اقامت و تصویربرداری کار را ادامه دادیم و در کارگاه لباس پروژه، ماسک تولید کردیم و علاوه بر تامین گروه به گروه دیگری از سازندگان سریال هم ماسک ارائه دادیم. خانه سینما هم می‌توانست با استفاده از پتانسیل طراحان و گروه‌های لباس تهیه ماسک را در برنامه خود قرار دهد که این کار را هم به انجام نرساند.
همچنین جدیدترین خبر از تصویربرداری این سریال حاکیست که این پروژه دوباره به مرحله تولید برگشته و فیلمبرداری آن از اردیبهشت ماه از سر گرفته شده است. این پروژه چندی قبل به دلیل شیوه بیماری کرونا به حالت تعلیق در آمده بود.

از لوکیشن‌های این سریال می‌توان به شهرک سینمایی نیز اشاره کرد. فرخ نعمتی دیگر نقش محوری این سریال را برعهده دارد و نامش مباشر خان است؛  صدرالدین حجازی هم که با نقش “خولی” او را بیشتر می‌شناسند نقش شوکت‌خان را در “جشن سربرون” ایفا می‌کند.

اسامی بازیگران سریال

 لیلا اوتادی،حسین محجوب، نادر فلاح، قاسم زارع، داریوش کاردان، میرطاهر مظلومی، رامین ناصر نصیر، مهدی فقیه، کریم اکبری مبارکه، بیوک میرزایی، ارسلان قاسمی، مهران نایل، جواد قامتی، ابراهیم برزیده، سیامک اشعریون، پرویز بزرگی، علی جاویدفر، محمد حاج حسینی، فرشید صمدی پور، محمدرضا راد، حسن محمودی، مجتبی واشیان، امیر کسارنژاد، ساقی عسگری، سارا اشتری، امیر زمستانی، سودابه علیپور، نجات علی مرادی، سیامک حلمی، آرمین ترکمندی، علی حسن ناصری، ذبیح ذبیح پور، علی نجاریان، زهرا برومند، ایوب دمان، امیر نداف فر، عباس براری، رضا درم کزین، ابوالفضل حاجی علیخانی، مجید یاراحمدی، مهران هادی، جواد عاقبت بین، حسن زارع، محمودرضا بهرامی، علی عطایی، سیامک نظری، مرتضی ستارپور، محمد نادرخانی، فیروز حیدرزاده، سجاد مومنی، رضا سیدی و … نقش آفرینی خواهند کرد.

عکس بازیگران سریال

عکس بازیگران سریال جشن سربرون
عکس بازیگران سریال جشن سربرون
بازیگران سریال جشن سربرون
بازیگران سریال جشن سربرون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا