موسیقیموسیقی ایران

امین هدایتی کیست؟ + بیوگرافی کامل خواننده دال بند

امین هدایتی کیست ؟ زندگینامه و بیوگرافی کامل خواننده دال بند به همراه نکاتی از زندگی خصوصی عکس های شخصی و آدرس پیج اینستاگرام در این مطلب. امین هدایتی؛ خواننده گروه موسیقی دال، صدای گرم و دلنشینی دارد. نوع آوازخوانی هدایتی به همراه تحریرهای او طوری ست که کاملا با سبکی که «دال بند» پیش گرفته همخوانی دارد. گروه موسیقی دال؛ یک  گروه موسیقی ترکیبی است که سبک خاصی دارد و در فضای پاپ زده موسیقی ایران صدای متفاوتی را به گوش مخاطبان خاص خود می رساند.این گروه مسیری را می پیماید که قبل تر با «دنگ شو» و «پالت» آغاز شده بود.

امین هدایتی کیست
امین هدایتی کیست

گروه دال که نامش را از اول واژهٔ دوستی گرفته، در اسفند ۱۳۹۲ با انتشار تک آهنگ «آوازم را می‌رقصیدی» شکل گرفت. دال در سال ۹۳ چند تک آهنگ دیگر در فضای مجازی منتشر کرد که به واسطهٔ آنها جایش را در بین مخاطب‌های موسیقی تلفیقی امروز پیدا کرد.

دال بند در همان سال قطعهٔ «طعم شیرین خیال» را برای تیتراژ فیلمی با همین نام از «کمال تبریزی» ساخت. اولین موسیقی گروه دال با نام «گذر اردیبهشت» در بهار ۹۵ منتشر و جزو پر فروش‌ترین موسیقی‌های سال شد. این موسیقی در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر برنده لوح تقدیر بهترین موسیقی تلفیقی سال و همچنین کاندید جایزه «باربد» در بخش آهنگسازی شد. گروه دال همچنین برنده جایزه بهترین آلبوم تلفیقی سال با انتخاب مردمی از پنجمین جشن سالانه موسیقی ما شد.

اعضای دال بند چه کسانی هستند

اعضاى این گروه را امین هدایتی (خواننده)، شایان شکرآبی (آهنگساز و پیانو)، غزل مهدوى (شاعر و ترانه سرا) و یزدان بهمنی ( سازهای هندپن و کوبه ای) و میلاد سعدی (سازهای کوبه‌ ای) تشکیل مى دهند. هم چنین فرشاد رضایى (گیتار باس) و آرش آذر (دودوک) نیز دال را همراهى مى کنند.

شایان شکرابی : متولد اسفند ۶٧ و پزشک، یزدان بهمنی : دی ۶١، امین هدایتی : متولد ۶٢ و معمار، میلاد سعدی : متولد ۶۵، تحصیل‌ کرده مهندسی معدن و غزل مهدوی : متولد ۶٨، کارشناس ارشد روان‌ شناسی، مدرس پیانو و نوازنده، اعضای اصلی دال هستند.

شایان شکرآبی (آهنگساز و پیانو) و غزل مهدوى (شاعر و ترانه سرا) گروه بیش از ۱۰ سال است با بکدیگر ازدواج کردند.

اعضای دال بند چه کسانی هستند
اعضای دال بند چه کسانی هستند

آلبوم گذر اردیبهشت

آلبوم اول گروه دال به نام گذر اردیبهشت در بهار ۹۵ منتشر شد. این آلبوم بیشتر محتوایی عاشقانه دارد و همچنین به موضوع صلح پرداخته است. گذر اردیبهشت پرفروش‌ترین آلبوم تلفیقی سال ۱۳۹۵ شد و جایزه باربد را به خاطر بهترین آهنگسازی موسیقی تلفیقی دریافت کرد.

آلبوم کلاغ سفید

دومین آلبوم گروه دال کلاغ سفید نام دارد که رویکردی اجتماعی دارد. در این آلبوم به موضوعاتی چون مهاجرت، صلح و حق آواز زنان پرداخته شده است. همچنین همزمان با انتشار این اثر کلیپی با نام نیمه خاموش منتشر شد که در اعتراض به ممنوعیت آوازخواندن زنان در ایران تلقی شد. آلبوم کلاغ سفید عنوان بهترین آلبوم تلفیقی سال ۹۶ از نگاه مخاطبان را در پنجمین جشن سالانه موسیقی ما دریافت کرد.


همچنین بخوانید:

اعضای دال بند چه کسانی هستند؟ معرفی گروه موسیقی دال

آهنگ های اجرا شده توسط امین هدایتی خواننده دال بند در دورهمی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا