سریالسریال‌ایرانی

بیوگرافی بازیگران سریال موچین همراه با معرفی نقش ها

اطلاعاتی از بیوگرافی بازیگران سریال موچین همچنین معرفی نقش بازیگران در این سریال کمدی که از شبکه نمایش خانگی پخش می شود به همراه جزئیات. سریال موچین یکی از سریال های جدید و طنز ایرانی است که از شبکه نمایش خانگی پخش می شود. در این سریال بازیگران طنز زیادی از جمله مرجانه گلچین و حمید لولایی و شهره سلطانی و … ایفای نقش می کنند. در این بخش به معرفی و بیوگرافی بازیگران سریال موچین و همچنین خلاصه داستان سریال موچین پرداخته می شود.

بیوگرافی بازیگران سریال موچین
بیوگرافی بازیگران سریال موچین

بازیگران

مرجانه گلچین، حمید لولایی، شهره لرستانی، زهرا جهرمی، عباس جمشیدی، مهران رجبی، امین چنارانی، افشین غیاثی مجید شهریاری، سعیده عرب، آشا محرابی، رابعه اسکویی، علی صادقی و امیر نوری بازیگران موچین را تشکیل می دهند.

خلاصه داستان

انصاف نیست که دنیای ما آنقدر کوچک باشد که آدم های تکراری را روزی صد بار ببینیم و آنقدر بزرگ باشد که نتوانیم آن کسی را که دوست داریم حتی یک بار ببینیم… .

موچین یک کمدی پربازیگر است که به معضلات اجتماعی و خانوادگی می پردازد و در حدود ۱۳ قسمت برای پخش در نمایش خانگی ساخته میشود.

 


بیوگرافی بازیگران سریال موچین

 

بیوگرافی بازیگران سریال موچین 2
بیوگرافی بازیگران سریال موچین ۲

بیوگرافی مرجانه گلچین

مرجانه دلدار گلچین (زادهٔ ۲ اسفند ۱۳۴۷ در تهران) بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است. از مهمترین فیلم‌هایی که او بازی کرده می‌توان به پرنده کوچک خوشبختی (پوران درخشنده)، شب بیست و نهم (علی رخشانی) و دو نیمه سیب (کیانوش عیاری) اشاره کرد. او همچنین نوازندهٔ تار است و خوانندگی نیز انجام داده‌است.

پدرش افسر نظامی ارتش و مادرش خانه‌دار است ولی پدرش را در کودکی از دست داد؛ و خواهرش منیژه نام دارد که در زمینه موسیقی با هم همکاری می‌کنند. گلچین در نوجوانی به هنرستان موسیقی رفت و در رشته تخصصی نوازندگی تار فارغ‌التحصیل شد. او با تشویق خواهرش منیژه که در آن زمان بازیگر بود به بازیگری در تئاتر پرداخت. با بازی در مجموعه تلویزیونی آینه پا به تلویزیون گذاشت و پس از آن در چند سریال تلویزیونی دیگر و در سینما به ایفای نقش پرداخت. بازی در نقشی جدی و متفاوت در سریال نفس گرم یکی از نقاط عطف بازیگری او به حساب می‌آید.

گلچین برای مدتی حدود ده سال در کشور انگلیس زندگی کرد. از سال ۱۳۷۴ تا سال ۱۳۸۳ از سینما و تلویزیون فاصله گرفت و بعد از بازگشت برای اولین بار در سریال کلانتر بازی کرد. او فارغ‌التحصیل کارگردانی سینما از دانشکده سوره است. وی برادرزادهٔ نادر گلچین خواننده موسیقی ایرانی، و دخترعموی نادیا دلدار گلچین بازیگر ایرانی است.

مرجانه گلچین
مرجانه گلچین

بیوگرافی حمید لولایی

حمید لولایی (متولد ۳ دی ۱۳۳۴ تهران اصالتاً بندرکیاشهر) بازیگر مشهور طنز تئاتر، سینما و تلویزیون ایران است.

حمید لولایی، فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۵۸ آغاز نمود. در این سال، رضا قاسمی او را برای ایفای نقش در تئاتر «سبزه، دوست بچه‌ها» به کارگردان آن «رضا ژیان» پیشنهاد داد و حمید لولایی در این نمایش، در دو نقشِ «فیل» و «دارکوب» ظاهر شد. سپس در سال ۱۳۵۹ در نمایش «بچه‌ها و خمرهٔ سخنگو» به کارگردانی سیاوش طهمورث بازی کرد و کمی بعد در تئاتر «آن شصت نفر، آن شصت هزار» به کارگردانی «بهرام ابراهیمی» به ایفای نقش پرداخت.

با آنکه نخستین حضور لولایی در تلویزیون در سریال فراموش‌خانه بود، اما شهرت او بیشتر پس از بازی در سریال‌های طنز نوروز ۷۲ و ساعت خوش به‌دست آمد و با سریال زیر آسمان شهر در نقش «خشایار مستوفی» تکمیل شد.

او در سال ۱۳۸۴، بابت ایفای نقش در فیلم «چند می‌گیری گریه کنی»، برندهٔ «سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر» شد.

بیوگرافی شهره لرستانی

شهره صالحی لرستانی (زاده ۳۱ خرداد ۱۳۴۵ در تهران اصالتاً خرم‌آباد) بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و کارگردان اهل ایران است. مجرد است و هرگز ازدواج نکرده است.

فعالیت خود را با عنوان بازیگر تئاتر از سال ۱۳۶۴ با کاری به نام آدم‌برفی آغاز نموده‌است و تاکنون کارگردانی ۱۷ تئاتر حرفه‌ای را بر عهده داشته‌است، نمایش «سلطان مار» نوشتهٔ بهرام بیضایی، یکی از موفق‌ترین اجراهای تئاتر در دههٔ هفتاد شمسی از جمله کارهای موفق اوست. لرستانی در سال ۱۳۷۰ با بازی در فیلم نیاز به کارگردانی علیرضا داودنژاد به سینما راه یافت. مجموعه تلویزیونی هتل به کارگردانی مرضیه برومند و سینمایی مأموریت آقای شادی و چندین تله فیلم دیگر از جمله آثاری است که او به عنوان نویسنده در آنان حضور داشته‌است.

دو تله فیلم ماه منیر و باور آرامش از جمله کارهایی است که وی کارگردانی کرده‌است.

زهرا جهرمی
زهرا جهرمی

بیوگرافی زهرا جهرمی

زهرا جهرمی متولد ۱۱ شهریور ماه سال ۱۳۶۴ در تهران گوینده ی تلویزیون، دستیار کارگردان، مجری تلویزیون و بازیگر فیلم و سریال تلویزیونی است.
زهرا جهرمی متولد تهران می باشد.

وی که از دوران تحصیلات دبستان در زمینه ی تئاتر فعالیت داشت در سن ۱۳ سالگی در تئاتر مکبث برای اولین بار بازیگری را در مقابل دیدگان دکتر قطب الدین صادقی تجربه کرد.

عباس جمشیدی
عباس جمشیدی

بیوگرافی عباس جمشیدی

عباس جمشیدی‌فر (متولد ۱۳۵۹ در تهران) بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون اهل ایران است.

او حرفه خود را از اواخر دهه هفتاد با بازی و نوشتن چند تئاتر شروع کردو پس از چندی با بازی در سریال روزگار خوش حبیب آقا چهره خود را به مردم نشان داد و در نهایت سریال سه دونگ سه دونگ که در ماه رمضان از شبکه تهران پخش شد سکوی پرتاب او بود. با این که جمشیدی فر به تازگی فعالیت‌های خود را در ابعاد گسترده‌تری در تلویزیون ادامه می‌دهد اما می‌شود او را یک بازیگر حرفه‌ای تئاتر دانست. از جمله دیگر سریال‌های او می‌توان به بیدار باش، باغ شیشه‌ای، خانه اجاره‌ای و پنج دری و فیلم سینمایی خروس جنگی و دیوار اشاره کرد.

او جزو ۵۲۰ هنرمندی بود که از دکتر محمد سرافراز بابت انتصاب علی‌اصغر پورمحمدی به عنوان معاون جدید سیما قدردانی کردند.

بیوگرافی مهران رجبی

مهران رجبی (زاده ۱۲ دی ۱۳۴۰، کرج) بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی رشته گرافیک از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد گرافیک در دانشگاه تربیت مدرس است.

وی در ۱۲ دی ماه ۱۳۴۰ در خیابان امیری شهر کرج متولد شد. او اصالتاً اهل روستای «واریان پدرش باغبان و کشاورز بود. مهران فرزند آخر خانواده بوده و دو برادر بزرگتر از خودش به نام‌های محراب و فرهاد دارد. خواهر کوچکتر وی به نام جمیله در دو سالگی از دنیا می‌رود. استعداد وی در زمینه بازیگری ابتدا به وسیله رضا میرکریمی که همکلاس او در دانشگاه بود کشف شد و توسط او به تلویزیون و سینما راه یافت.

اولین حضور در جلوی دوربین را در سال ۱۳۷۶ در مجموعه تلویزیونی «بچه‌های مدرسه همت» تجربه کرد. در سال ۱۳۷۸ با بازی در فیلم سینمایی کودک و سرباز به کارگردانی رضا میرکریمی نخستین کار سینمایی را در کارنامه‌اش ثبت کرد. نقش ستوده شده او در کودک و سرباز کاندیدای جایزه جشنواره فجر هم گردید که برای بازیگری تازه‌کار افتخار است.

با فیلم بعدی میر کریمی (زیر نور ماه) که رجبی در آن ایفاگر نقش یک روحانی رئیس حوزه بود مورد توجه همگان و به خصوص منتقدان گردید و پیشنهاد بازی در خانه‌ای روی آب و از کنار هم می‌گذریم به وی شد. مهران رجبی تاکنون در نقش‌های زیادی ظاهر شده که بعضی از آن‌ها همچون میرزاعلی اصغر قریب پدر دکتر محمد قریب در مجموعه تلویزیونی روزگار قریب همواره در اذهان خواهد ماند.

مهم‌ترین ویژگی بازی مهران رجبی این است که وی نسبت به دیگر بازیگران سینما و تلویزیون ایران بسیار راحت و اصطلاحاً رئال و واقعی نقشش را بازی می‌کند.

امین چنارانی
امین چنارانی

بیوگرافی امین چنارانی

امین چنارانی متولد ۱۵ آذر ۱۳۶۱ در مشهد، بازیگر ایرانی است.

افشین غیاثی
افشین غیاثی

بیوگرافی افشین غیاثی

افشین غیاثی بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار افشین غیاثی می‌توان به بازیگری در سریال پریا، سریال آخرین بازی اشاره کرد.

افشین غیاثی نخستین بار در تلویزیون حضور یافته و سال ۱۳۹۳ در سریال آخرین بازی به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال پریا، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای افشین غیاثی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون امیرحسین رستمی، بهاره افشاری، روناک یونسی و آتش تقی‌پور را تجربه کرد.

افشین غیاثی در سال ۱۳۹۵ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم افشین غیاثی در این سال، بازیگری در سریال پریا به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی افشین غیاثی بازی در سریال پریا بوده است. افشین غیاثی سال ۱۳۹۵ سریال پریا نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با حسین سهیلی‌زاده همکاری داشته است. افشین غیاثی توانست با بازی در سریال پریا تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر لادن مستوفی، امیرحسین آرمان، محمود‌ پاک‌نیت و افسانه بایگان بر تجارب او افزود.

در این سال‌ها افشین غیاثی با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران حسین شهبازی با ۲ مرتبه، بابک حبیبی فر با ۲ مرتبه، علی حصاری با ۲ مرتبه، محمدعلی بخشنده با ۲ مرتبه و حمید کهن دانی با ۲ مرتبه بیشترین همکاری را با افشین غیاثی داشته‌اند.

مجید شهریاری
مجید شهریاری

بیوگرافی مجید شهریاری

مجید شهریاری (زادهٔ ۳۰ شهریور ۱۳۳۹ در تهران) بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون اهل ایران است.
مجید شهریاری ۳۰ شهریور سال ۱۳۳۹ در تهران متولد شد. او فارغ‌التحصیل رشته ادبیات فارسی است و فعالیت خود را هم‌زمان با اکبر عبدی و با نمایش‌های طنز و خوانندگی قبل از انقلاب ۱۳۵۷ ایران آغاز نمود و از سال ۱۳۶۸ در تئاترهای آزاد و پس از آن در آثار سینمایی و تلویزیونی مانند: اخراجی‌ها، رسوایی، پله آخر، معراجی‌ها، باغ سرهنگ، متهم گریخت، خانه به دوش، سه درچهار، سه دونگ سه دونگ، ترش و شیرین، شش و بش، پنجاه کیلو آلبالو و ساختمان پزشکان و … به ایفای نقش پرداخت. وی بیشتر به سبب بازی در آثار طنز و نقش‌های کمدی به شهرت رسیده‌است.

بیوگرافی سعیده عرب

سعیده عرب متولد فروردین ۱۳۳۰ در تهران است. اتفاقی وارد عرصه بازیگری شد اما با نقش همسر حضرت یعقوب (ع) در فیلم یوسف پیامبر درخشید، ۴ فرزند دارد و می گوید همسرم همیشه یاورم است

بصورت اتفاقی سال ۱۳۷۵ در یک مهمانی دوستانه از طرف همایون باقی زاده کارگردان برای بازی در فیلم سینمایی فریب دعوت شد و این شروعی برای ورود به عرصه هنری وی شد

چند روز بعد از اولین تجربه بازی، برای ایفای نقش در سریال خانه به خانه به کارگردانی کیانوش عیاری و با هنرمندانی چون محمدعلی کشاورز و ثریا حکمت دعوت شد. او با همین مجموعه وارد قاب تلویزیون شده است.

بیوگرافی آشا محرابی

آشا محرابی (زاده ۳۱ مرداد ۱۳۵۲ در تهران) از هنرپیشگان ایرانی رادیو و تلویزیون است. وی دارای تحصیلات در رشتهٔ زبان انگلیسی و روابط بین‌الملل و بازیگری و کارگردانی است.

آشا محرابی در شهر تهران به دنیا آمد، وی با اصالتی گیلانی، فرزند اسماعیل محرابی بازیگر پر فعالیت چند دهه قبل می‌باشد. او فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی در رشته مترجمی زبان انگلیسی و دوره کارشناسی ارشد در رشتهٔ روابط بین‌الملل از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز است. وی هم‌زمان با تحصیلات دانشگاهی اش، به کانون هنری حمید سمندریان رفت و فارغ‌التحصیل بازیگری و کارگردانی از کانون سمندریان شد. وی همچنین فارغ‌التحصیل کارگردانی و فیلمسازی از سینمای جوان بوده و دوره فیلمنامه‌نویسی را هم در کلاس‌های ناصر تقوایی در آموزشگاه کارنامه گذرانده‌است. همچنین لازم است ذکر شود که آشا فارغ‌التحصیل فیلمسازی از کانادا نیز هست.

آشا محرابی در سال ۱۳۷۴، با قبولی در آزمون اداره کل نمایش پا به عرصه نمایشهای رادیویی گذاشت و هنوز هم به عنوان بازیگر، کارگردان و نویسنده با اداره کل نمایش همکاری دارد. وی پس از ورود به رادیو، کار در صحنهٔ تئاتر را در سال ۱۳۷۷ با بازی در نمایش دایره گچی قفقازی به کارگردانی حمید سمندریان در تالار اصلی تئاتر شهر آغاز کرد. بعدها در کسوت بازیگر، نویسنده و کارگردان کار در این حیطه هنری را ادامه داد و در نمایش‌هایی مثل «خسیس»، «خانهٔ برنارد آلبا»، «سه خواهر»، «زیرگذر سقاخانه»، «اتوبان»، «من حرفی ندارم دنبالشو نگیر» و … به ایفای هنر پرداخت. او در حال حاضر، عضو انجمن بازیگران و کارگردانان خانهٔ تئاتر ایران است.

وی همچنین از سال ۱۳۸۰ کار دوبلاژ را آغاز کرد.

بیوگرافی بازیگران سریال موچین 1
بیوگرافی بازیگران سریال موچین ۱

بیوگرافی رابعه اسکویی

رابعه اسکویی (زاده ۱۳۴۵ در تهران) هنرپیشه سینما و تلویزیون اهل ایران است.

وی دوره بازیگری را زیر نظر حمید سمندریان گذرانده‌است. او مدتی در شبکه جم تی‌وی فعالیت داشته‌است.

در ۱۳ دی ۱۳۹۴ و به دنبال آن که چکامه چمن‌ماه، صدف طاهریان و مانی کسرائیان به شبکه ماهواره‌ای جم تی وی پیوستند، خبر مهاجرت رابعه اسکویی از ایران برای پیوستن به این شبکه ماهواره‌ای برای بازی در یک فیلم ویدئویی منتشر گردید. اسکویی نوروز ۱۳۹۵ در گفتگویی با ویژه‌برنامه نوروزی جم تی‌وی از انگیزه‌هایش برای مهاجرت سخن گفت.

رابعه اسکویی بعد از دو سال حضور در خارج از کشور و فعالیت در شبکه جم تی‌وی ابراز پشیمانی کرد و در ۴ بهمن ۱۳۹۶ به ایران بازگشت و از بازگشتش احساس خوشحالی کرد. وی مورد استقبال گسترده بازیگران قرار گرفت و در اولین مصاحبه‌اش هدف اصلی مهاجرت به خارج از کشور را توجه نکردن بعضی‌ها به هنرمندان در داخل کشور و تصمیم‌گیری شخصی خودش و همچنین هدف از بازگشت به ایران را بیماری و علاقه به وطن عنوان کرد.

بیوگرافی علی صادقی

علی صادقی (متولد ۱۴ آذر ۱۳۵۹ در تهران) بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. سریال «بهترین تابستان من» با نگاهی طنز به مقوله جنگ ایران و عراق با بازی علی صادقی (با دوبله افشین زی نوری) آغاز شهرت وی بود که چند سال بعد و در همکاری با رضا عطاران در سریال‌های «کوچه اقاقیا» «خانه به دوش»، «متهم گریخت» و «بزنگاه» «سه در چهار» «نقطه سر خط» «خوش نشین ها» «زن‌بابا»«دردسر والدین»«قرارگاه مسکونی»«پشت کنکوری ها»«زندگی به شرط خنده»به اوج رسید.

بیوگرافی امیر نوری

امیر نوری (زاده ۶ شهریور ۱۳۶۳ در تهران) بازیگر اهل ایران است.

در تاریخ ۶ شهریور ۱۳۶۵ در شهر تهران متولد شد. وی از سال ۱۳۷۲ و زمانی که هفت ساله بود بازیگر شد اما بینندگان تلویزیونی با او در سال ۱۳۸۰ و سریال یادداشت‌های کودکی و پس از آن در بدون شرح آشنا شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا