سبک زندگی

با چه روش هایی می توانیم در کسب و کار خود موفق شویم؟

محمد سیمری، اختصاصی مجله اینترنتی کولاک

 

بسیاری از افراد به دنبال رمز و راز موفقیت هستند؛ موفقیت از دید هر کس متفاوت است! شاید برای یک شخص، موفقیت معادل داشتن ۲۰ میلیارد تومان پول نقد باشد و برای شخصی دیگر معادل قبولی در امتحانات درسی و کنکور دانشگاه و… اگر بخواهید به موفقیت‌ های بزرگ در کسب و کار خود دست پیدا کنید، بایستی آرزوهای بزرگی نیز در سر داشته باشید! هر داستانی از موفقیت، با یک آرزوی بزرگ آغاز می‌ شود. شما می‌ بایست چشم اندازهایی بزرگ را برای خود متصور باشید؛ این‌ که فردی مشهور و صاحب اعتبار هستید. باید برای موفقیت کسب و کار خود، تصویری روشن داشته باشید و آن‌ قدر آن آرزوی خود را در سر پرورش داده باشید که آن را کاملا احساس کرده و برای تان به هیچ وجه دست‌ نیافتنی نباشد!

 

با چه روش هایی می توانیم در کسب و کار خود موفق شویم؟

 

شما در راهی قدم می‌ گذارید که در صورت موفقیت کسب و کار نوپای تان، بخش یا تمام زندگی شما تغییر خواهد کرد. برای رسیدن به این مقصود شما می‌ بایست انرژی و اشتیاق خود را بیش‌ از پیش کرده و آن‌ ها را آشکار کنید. شاید این سوال یرای تان پیش آید که چرا بایستی این‌ گونه باشد؟ در پاسخ بایستی گفت زیرا ما همیشه نسبت به آرزوهای خود و آنچه دوست داریم بی‌ رحمیم! در واقع برای آنچه بسیار دوست داریم، تلاش لازم را انجام نمی‌ دهیم؛ در حالی‌ که می‌ بایست نهایت تلاش خود را بکنیم. همیشه به یاد داشته باشید موفقیت چیزی نیست که آسان به دست آید، باید برای آن تلاش کنید و بدون سختی هیچ گاه موفق نخواهید شد!

هیچ‌ کس با نشستن و زول زدن به دیوار به موفقیت نرسیده است. برایان تریسی در این باره می گوید: “شما برای بقاء خود ۸ ساعت در روز کار می‌ کنید، بیش از ۸ ساعت هر قدر زمانی که تلاش شما ادامه یابد، در جهت موفقیت است.” اگر از هر فرد موفقی در این زمینه سوال کنید به شما خواهد گفت که در ابتدای شروع کسب‌ و کار خود، بیش از ۶۰ ساعت در روز کار می‌ کرده است!

 

با چه روش هایی می توانیم در کسب و کار خود موفق شویم؟

 

یک راز موفقیت در زندگی این است که اهداف‌ تان را بنویسید. وقتی این کار را کردید، دور مهم‌ ترین هدف‌ تان خط بکشید! هدفی که در دراز مدت، بیشترین تاثیر را در زندگی‌ تان خواهد گذاشت. حالا از خودتان بپرسید: «امروز چه کارهایی می‌ توانم انجام دهم که همه چیز را تغییر دهد و من را به این هدفم نزدیک‌ تر کند؟» به یاد داشته باشید اولین کاری که صبح انجام می‌ دهید، تعیین می‌ کند که روزتان چگونه قرار است باشد! ذهن‌ تان را جوری برنامه‌ ریزی کنید که از همان لحظه‌ ی بیدارشدن، در شرایطی قوی و توانا باشد؛ با این روش، قطعا یک روز عالی و مفید خواهید داشت.

ریچارد برانسون، سرمایه‌ گذار، بازرگان، و صاحب کسب و کار اهل بریتانیا که بیش از ۴۰۰ کمپانی در سرتاسر نقاط جهان را تحت مالکیت خود دارد معتقد است بایستی از آن چه که در کار و تجارت به آن می‌ پردازیم، لذت ببریم؛ چون شروع یک کسب و کار یعنی آغاز راه پر فراز و نشیب و پشتکار فراوان! بنابراین اگر قرار است که مشکلات فراوانی را در کسب و کار خود حل کنیم و کسب تجربه کنیم، بایستی از آن ها لذت ببریم. او در این باره می گوید: رویاهای خود را دنبال کنید، درگیر زندگی و چیزهای جدیدی شوید که برایتان جالب است! اگر می‌ خواهید کسب و کاری را راه بیاندازید، مطمئن شوید که درباره ی سرگرمی مورد علاقه یا موضوعی باشد که برای تان جذاب است! این‌طوری زندگی بهتری خواهید داشت. هدف تان از انجام کار، صرفا برای پول درآوردن، نباشد.

 

با چه روش هایی می توانیم در کسب و کار خود موفق شویم؟

 

یک رمز موفقیت در زندگی این است که باورهای‌ تان را قوی کنید. اگر از افراد موفق بپرسید اولین قاعده‌ ی کامیابی‌ شان چیست، همه‌ شان خواهند گفت خودشان و کاری که انجام می‌ دهند را باور دارند و از ابراز این باور نمی‌ ترسند! وقتی دیگران از شما درباره‌ ی اهداف و خواسته‌ های‌ تان می‌ پرسند، از بیان صریح و قاطع آن ها نهراسید! شاید هم به اهداف بلندتان بخندند و به دیده‌ ی تمسخر نگاه‌ تان کنند، اما شما با تکیه بر باوری که به خودتان دارید نباید اهمیتی به واکنش‌ آن ها بدهید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا