سبک زندگی

کمپانی مد و لباس ایوانکا ترامپ به چه دلایلی ورشکست شد؟

مترجم : پردیس کیانی ، مجله اینترنتی کولاک

هنگامی که ایوانکا ترامپ دختر ارشد دونالد ترامپ در ۲۴ ژوئیه ۲۰۱۸ اعلام کرد که کمپانی مد و لباس مشهورش را جمع آوری خواهد کرد، مردم بسیار شوکه شدند. کمپانی او در سپتامبر ۲۰۱۱، خط تولید لباس خود را راه اندازی کرد و شعارش این بود که می خواهد لباس هایی شیک اما مقرون به صرفه را در دسترس زنان قرار دهد که قیمت های آن همگی زیر ۲۰۰ دلار هستند.

ایوانکا ترامپ

با این حال برای طرفداران مد هنوز عجیب است که چطور نام تجاری ترامپ به این زودی ورشکست شده است. دلایلی مانند سرقت طرح های کفش، شرایط تکان دهنده کارخانه های اندونزی، روسری های قابل اشتعال، نقش ایوانکا ترامپ در دوران ریاست جمهوری پدرش، همگی باعث شدند که این برند جزء برندهای محبوب مردم نباشد.

دلایل سقوط کمپانی ایوانکا ترامپ

۱- یک اطلاعیه بزرگ

ایوانکا ترامپ

خط تولید ایوانکا ترامپ در ژوئیه ۲۰۱۸ رسما بسته شدن خود را اعلام کرد اما سقوط این کمپانی بسیار زودتر آغاز شده بود. در حقیقت در ژوئن ۲۰۱۵ زمانی که دونالد ترامپ پیشنهاد خود برای کاندیداتوری ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا را اعلام کرد، کاهش فروش این کمپانی نیز آغاز گردید.

ایوانکا ترامپ در همان زمان شروع به انتشار عکس های خود در رسانه ها در کنار پدر میلیاردرش کرد تا نزدیکی آن دو را هر چه بیشتر نشان دهد. حتی خواهر و برادر ایوانکا طی مصاحبه ای اعلام کردند که او نسبت به آنها با پدرشان رابطه نزدیک تری دارد. او نمی دانست که پیروزی پدرش در این انتخابات می تواند چه ضربه ای به خانواده و کسب و کارشان وارد کند.

۲- دختر آتش

ایوانکا ترامپ

اگر کسی به شما بگوید که روسری یا دستمال گردن برند ایوانکا ترامپ قابل آتش سوزی است اولین کاری که می کنید برای حفظ امنیت تان آن را دور خواهید انداخت. در آوریل ۲۰۱۶، کمیته ایمنی کالاهای مصرفی ایالات متحده آمریکا گزارش داد که روسری های این برند استانداردهای اشتعال پذیری برای منسوجات خانگی را رعایت نکرده اند. این روسری ها مانند بقیه لباس های خط تولید ایوانکا ترامپ در چین ساخته می شدند و این یک ضعف هم برای دختری محسوب می شد که پدرش بر مصرف محصولات آمریکایی تعصب ویژه دارد.

۳- سرقت طرح کفش

ایوانکا ترامپ

هنوز آتش روسری های قابل اشتعال ایوانکا ترامپ خاموش نشده بود که در ژوئن ۲۰۱۶ مجله معروف ونتی فیر گزارش داد که آکوا زورا، برند معروف کفش مردانه ایتالیایی به طور رسمی از کمپانی ترامپ بابت سرقت طرح کفش شکایت کرد. آنها مدعی بودند که ایوانکا و مارک فیشر (طراح کمپانی) صندل جدیدشان را از روی برند آنها کپی کرده اند. درحالیکه قیمت آنها ۷۸۵ و صندل ایوانکا ۱۴۵ دلار بود.

علیرغم شباهت میان محصول این دو کمپانی، فیشر این ادعا را رد کرد و آن را بی اساس نامید. آکوا زورا در سال ۲۰۱۷ این شکایت را لغو کرد با این حال این دادخواست حقوقی برای برند ترامپ اصلا خوب نبود.

۴- کمپین تحریم کمپانی

ایوانکا ترامپ

شکی نیست که رسانه های اجتماعی این روزها چه در زندگی شخصی و چه در تفکر اجتماعی مردم نقش پر رنگی دارند. در مورد سقوط کمپانی لباس ایوانکا ترامپ نیز می توان گفت شبکه های اجتماعی به شدت تاثیر گذار بودند.

در زمان انتخابات ریاست جمهوری، دونالد ترامپ در برنامه ای تلویزیونی شرکت کرد و با بیان جمله ای ضد زن موجب عصبانیت فعالان دفاع از حقوق زنان شد. آنها هشتگی علیه دونالد ترامپ ساختند و از مردم خواستند از هیچیک از کمپانی های مربوط به ترامپ خرید نکنند. این مشکل، برند ایوانکا ترامپ را نیز تحت تاثیر قرار داد.

۵- مرخصی زایمان

ایوانکا ترامپ

ایوانکا ترامپ تنها یک زن شاغل نیست، او مادر سه فرزند است. زمانی دونالد ترامپ در رسانه ها اعلام کرد که وقتی با ایوانکا که ۲ ماهه باردار بود صحبت می کرد گفت که بهتر است به خود مرخصی داده و استراحت کند اما ایوانکا در جایی گفته بود که این پیشنهاد هیچوقت به او داده نشد و او تنها یک هفته پس از تولد اولین فرزندش به کارش بازگشت. هرچند بعدها مشخص شد ایوانکا پس از هشت هفته بعد از زایمان به کار مشغول شد اما به هرحال این ریاکاری او را می رساند.

۶- ساخته شده در اندونزی

ایوانکا ترامپ

ایوانکا ترامپ در کتابش به نام زنانی که کار می کنند نوشته بود: پتانسیل بهبود زندگی زنان و دختران شاغل موجب شد تا من بفهمم به کار گرفتن کارگران زن بهترین کار من بوده است. با این حال گاردین گزارش داد که کارگران کارخانه های تولید لباس ایوانکا در اندونزی با نوشته های کتاب او موافق نیستند. به گزارش گاردین، کارگران زن در کارخانه های اندونزی با حداقل دستمزد در ساعات طولانی و بدون حقوق مزایای بازنشستگی مشغول به کارند. بسیاری از والدین شکایت کرده اند که به سختی و آن هم تنها یک بار در ماه می توانند فرزندانشان را ببینند.

۷- یک نقش جدید

ایوانکا ترامپ

هنگامی که در سال ۲۰۱۶ دونالد ترامپ در انتخابات برنده شد، بسیاری از افراد نگران نقش جدید ایوانکا و حضور دائم او در کاخ سفید بودند. بالاخره دونالد ترامپ به شایعات واکن نشان داد و اعلام کرد ایوانکا مشاور اوست بدون آنکه پولی از این بابت دریافت کند و او را یک کارمند بدون حقوق خواند. اگرچه بسیاری طرفدار کمپانی مد ایوانکا نبودند اما لباس های گوناگون او در کاخ سفید را به شدت تحسین می کردند.

۸- آینده نامعلوم

ایوانکا ترامپ

ایوانکا اعلام کرده که به خاطر مشاغلش یعنی طراح مد و مشاور ریاست جمهوری، تنها ۵ ساعت در شبانه روز می خوابد. اما او می خواهد تمرکزش را بر واشنگتن بگذارد و  پس از ۱۷ ماه زندگی در واشنگتن نمی داند آیا می تواند به کسب و کار قبلی اش بازگردد یا خیر. او می گوید: من فعلا در واشنگتن هستم و تیم شرکای من باید تصمیم گیری کنند. اگرچه محصولات موجود برند ایوانکا ترامپ هنوز به فروش می رسند اما سخنگوی شرکت اعلام کرد که تولید جدیدی نخواهند داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا