علم و تکنولوژی

تحویل بارتوسط پهپادهای خودران آمازون

مجله اینترنتی کولاک ، ترجمه: پرویز فغفوری آذر

 

مشتریان شرکت آمازون طی ماه‌های آینده سفارش‌های خود را توسط توسط پهپادهای خودران این شرکت تحویل خواهند گرفت.

مسئولان این فروشگاه عظیم اینترنتی هفته گذشته این خبر را همراه با پرده‌برداری از «پرایم ایر»، جدیدترین پهپاد این شرکت که به صورت خودران پرواز می‌کند، در کنفرانس «MARS» در لاس وگاس اعلام کردند.

جف ویلک، مدیرعامل شرکت Amazon Worldwide Consumer، در وبلاگ خود نوشت: «ما به سختی در حال کار کردن بر روی ساخت پهپادهای کاملا الکتریکی هستیم که بتوانند طی کمتر از نیم ساعت، باری به وزن ۲٫۵ کیلوگرم را تا شعاع ۲۴ کیلومتری به مشتریان تحویل دهند. شبکه تحویل بار را در سطح بین‌المللی همراه با پهپادهای پرایم ایر راه‌اندازی کرده‌ایم و تحویل بار به مشتریان، طی ماه‌های آینده رسماً آغاز می‌شود.»

زمان و محل دقیق تحویل بار توسط پهپادهای آمازون هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است. با این حال آمازون یک روز حمل رایگان بار برای اعضای اولیه خود در نظر گرفته است.

ویلک در ادامه یادداشت خود اشاره کرده است: «ما در حال تلاش جهت دستیابی به سرعت بالاتر برای تحویل بار به مشتریان خود هستیم و یکی از راه‌های سریع‌تر رساندن بار به مشتریان، استفاده از پهپادهای پیشرفته خودران است.»

استفاده از فناوری تصویرسازی کامپیوتری در پهپادهای خودران از برخورد آنها با افراد و یا لباس‌های شسته شده در حیاط خانه‌ها جلوگیری می‌کند.

ویلک همچنین در کنفرانس هفته گذشته گفت: «پردازشگر پهپادهای جدید برای حمل بار ضمن جلوگیری از برخورد با پاراگلایدرها، خطوط توزیع برق و حیوانات خانگی که در حیاط خانه مشغول بازی هستند طراحی شده‌اند.»

شرکت آمازون سال‌هاست که در زمینه حمل بار توسط پهپادها در حال تحقیق و پژوهش است. جف بزوس، مدیرعامل آمازون، در ۲۰۱۶ در برنامه خبری «۶۰ دقیقه» یک ضرب‌الاجل ۵ ساله برای حمل بار توسط پهپادها برای مشتریان تعیین کرده بود اما این شرکت از آن زمان تاکنون با موانع قانونی و شکایات متعددی روبه‌رو شده است.

با این حال در ماه آوریل یکی از شرکت‌های زیرمجموعه گوگل توانست تاییدیه اداره هواپیمایی فدرال امریکا را برای تحویل بار توسط پهپاد در بعضی مناطق ویرجینیا کسب کند.

(MARS (Machine Learning, Automation, Robotics and Space

منابع: آسوشیتدپرس و یو‌اس‌ای تودی

لینک خبر:

https://eu.usatoday.com/story/money/2019/06/05/amazon-drone-delivery-shopping-giant-unveils-new-prime-air-drone/1358260001/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا