گفتگو

گفتگو با علیرضا نیکبخت واحدی درباره ازدواجش : به فکر ازدواج با آدم معروف نبودم

جدیدترین مصاحبه علیرضا نیکبخت واحدی درباره ازدواجش : به فکر ازدواج با آدم معروف نبودم همچنین اطهار نظر نیکبخت در خصوص تاهل و پژمان جمشیدی را بخوانید. علیرضا واحدی نیکبخت، متولد نه تیر هزار و سیصد و پنجاه و نه، در مشهد، بازیکن سابق تیم های استقلال، پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران است. در کارنامه ورزشی علیرضا واحدی نیکبخت علاوه بر تیم های محبوب پایتخت، حضور در تیم های ابومسلم مشهد، تراکتورسازی تبریز، استیل آذین تهران، صبای قم، پیکان تهران، داماش گیلان، خونه به خونه بابل و الوصل امارات نیز به چشم می خورد. نیکبخت به تازگی تجدید فراش کرده و دوباره متاهل شده است.

گفتگو: عباسعلی اسکتی
عکس: فائزه سلیمیان

مصاحبه علیرضا نیکبخت واحدی درباره ازدواجش
مصاحبه علیرضا نیکبخت واحدی درباره ازدواجش

*این روزها موضوع چاپ کتاب چهره های مشهور خیلی داغ شده است. شما تصمیمی در این زمینه ندارید؟

فکر می کنم اگر بخواهم کتابم را چاپ کنم، پرمخاطب ترین کتاب ایران شود، به خاطر اینکه این کتاب حواشی زیادی خواهد داشت. فعلا به فکر این نیستم که سرنوشت و زندگی خودم را چاپ کنم، چون به قول بعضی از دوستان، بیشتر سرنوشت من منشوری است! البته از نظر خودم زندگی خیلی نرمال و ایده آلی داشته ام.

*تجربه کوتاهی در مجموعه زیر آسمان شهر داشته اید. بعد از آن وسوسه نشدید حضور در دنیای تصویر را ادامه بدهید؟

بعد از آن کار، سه فیلم سینمایی کار کرده ام. یک فیلم سرگذشت زندگی خودم است به اسم «آوار» که سینمایی است و هنوز پخش نشده، دومی «مدلاسیون» که در رابطه با دنیای مد است و سومی هم فیلمی که من نقش بازپرس را در این فیلم دارم، ولی شرایط به شکلی پیش رفت که وقتی من این فیلم ها را بازی کردم، سریال های زیادی پخش شد و تهیه کننده نتوانست با آن شرایطی که دوست داشت، فیلم ها را  واگذار کند، دست نگه داشت و قول داد که به احتمال زیاد امسال هر سه را پخش کند. مدلاسیون بیست و هفت دقیقه است و کوتاه و برای جشنواره، ولی آن دو تا برای پخش عمومی است. به بازیگری علاقه مند هستم، ولی فکر می کنم خیلی سخت است و مثل فوتبال باید الفبای آن را یاد بگیرید و بعد بازی کنید. من شغل اصلی ام را خیلی دوست دارم و الان بیشتر در کلاس های مربیگری حضور دارم. این را هم بگویم که چند وقت پیش با خانم تهمینه میلانی صحبت کردم و ایشان دارند فیلمی را آماده می کنند که خیلی ژانر سنگینی دارد و باید برویم صحبت کنیم و ببینم اصلا می توانم آن نقش را بازی کنم یا نه.

*پس می خواهید مثل پژمان جمشیدی به صورت جدی به این حرفه وارد شوید؟

پژمان خیلی اکت جالب و جذابی است و به نظر من پژمان جمشیدی اشتباهی فوتبالیست شد. این را جدی می گویم، چون واقعا کاراکتر پژمان جمشیدی به سینمایی ها بیشتر می خورد و فکر می کنم امروز هم جزو موفق ترین هاست و برای او آرزوی بهترین ها را دارم. حضور در سینما را دوست دارم، ولی ژانری که من می پسندم، ژانر به خصوصی است، دوست دارم ژانر جنایی بازی کنم و نقشی که به تیپ و قیافه من بیاید. کمدی و درام دوست ندارم.

*به نظر شما کدام یک از فوتبالیست ها استعداد بازیگری دارند؟

البته بیشتر فوتبالیست ها بازیگر هستند و برای تیم هایشان بازی در می آورند، ولی به نظر من شخصیتی که بیاید مثل پژمان بازیگر شود نداریم، چون باید سر و زبان داشته باشند و فوتبالیست ها فقط داخل زمین زبان دارند!

*به خوانندگی فکر نکرده اید؟

نه هیچ وقت. اتفاقا چند روز پیش با حسین سلیمانی، بازیگر توانمند کشورمان، صحبت می کردم و می گفت بیایید خوانندگی را امتحان کنید و صدای شما بد نیست که گفتم نه، فقط همین مانده من خواننده شوم!

*چقدر اهل موسیقی هستید؟

هر وقت در ماشین باشم موسیقی گوش می دهم، اما زیاد علاقه ای ندارم که همیشه موسیقی گوش کنم. همه خواننده های الان را دوست دارم. فضا برای خواننده ها خیلی باز شده تا بتوانند خودشان را نشان بدهند.

*صدایی هست که در هر شرایطی دوست داشته باشید بشنوید؟

من عاشق خدابیامرز ناصر عبداللهی بودم. یک آهنگ داشت «بیا ای ناجی قلبم، بی تو قلب من شکسته» که عالی است. من فوق العاده عاشق ناصر عبداللهی بودم.

*بازیگرها و کارگردان های محبوب شما چه کسانی هستند؟

شهاب حسینی را خیلی می پسندم و بازی همشهری عزیزم حامد بهداد را خیلی دوست دارم. کارگردان محبوبم هم آقای اصغر فرهادی است.

*اگر بازیگر حرفه ای بودید، دوست داشتید چه نقشی را در کدام فیلم بازی کنید؟

دوست داشتم جای نوید محمد زاده در فیلم متری شش و نیم بودم. مکمل ایشان آقای پیمان معادی هم در آن فیلم فوق العاده بازیگر توانمندی هستند. فکر می کنم این دو بازیگر مکمل یکدیگر هستند. پیمان معادی در فیلم درباره الی هم عالی بود و کلا شخصیت پیمان معادی را فوق العاده می دانم.

*جذابترین بازیگران سینمای ایران؟

می توانم باز هم شهاب حسینی را نام ببرم و همین طور امیرحسین آرمان. من عاشق بازی خانم لیلا حاتمی هستم، به نظر من جذابیت یعنی اینکه بتوانید حق مطلب را در فیلم ادا کنید.

*به نظر خودتان چهره جذابی دارید؟

چهره فتوژنیکی دارم. من الان کار مدلینگ می کنم، البته نه به عنوان مدلینگ تبلیغاتی، بلکه مدل پوشاک. قرارداد سالیانه و حرفه ای بسته ام و خیلی هم خوشحال هستم و فکر می کنم این قابلیت را دارم که در این حرفه موفق باشم، هرچند در ایران خیلی جا نیفتاده است. این نوید را هم می دهم که خودم یک خط تولید لباس در سال های آینده خواهم داشت.

*یک نکته جالب از خودتان برای مخاطبان ما؟

هر کسی من را می بینید، به عنوان یک شخص خوشتیپ اظهار لطف می کند و من هم این موضوع را دوست دارم، چون به ظاهر، تیپ و چهره ام خیلی اهمیت می دهم.

*هنوز هم مثل سابق پول زیادی خرج لباس هایتان می کنید؟

پدر من چون یکی از تولید کننده های لباس بود از بچگی لباس خوب می پوشیدیم و بله کلا علاقه شدیدی به لباس دارم.

*چقدر اهل تماشای تئاتر هستید؟

دو یا سه بار بیشتر به تماشای تئاتر نرفته ام و فکر می کنم تئاتر خیلی سنگین است. چند بار رفته ام و واقعا نفهمیده ام، درک و ارتباط برقرار نکرده ام، البته اجرایی که من رفته ام هم خیلی سنگین بود. مقطعی پیشنهاد بازی در تئاتر هم شد، ولی قبول نکردم، چون فکر می کنم آن تمرکز کافی را روی صحنه ندارم، بیشتر اهل فیلم و سریال هستم.

*نظر مخاطبانتان مخصوصا در دنیای مجازی چقدر برای شما اهمیت دارد؟

احترام می گذارم، اما مهم خودم هستم که چه تصمیمی می گیرم، چون قبلا زیاد با حرف مردم زندگی کرده ام و الان شرایط به شکلی شده که حرف ها را گوش می کنم و بعد تصمیم می گیرم. زیاد وارد این نمی شوم که فلانی پشت سر من خوب یا بد می گوید و خیلی اهمیت نمی دهم.

*کامنت ها بیشتر به چه سمتی می رود؟

بیشتر فوتبالی است و بیشتر کامنت ها در مورد این بوده که چرا از استقلال به پرسپولیس رفته اید؟ جواب نمی دهم و بی احترامی ها را بلاک می کنم.

*اتفاقی افتاده که دوست نداشته باشید چهره مشهوری باشید؟

نه، دوست دارم اگر یک بار دیگر هم به دنیا می آیم، آدم معروفی باشم.

*اگر یک بار دیگر به دنیا بیایید، دوست دارید کجا و با چه شغلی متولد شوید؟

دوست ندارم در ایران به دنیا بیایم. دوست داشتم در ایتالیا به دنیا می آمدم و همین فوتبالیست بودم.

*ازدواج برای چهره های مشهور سخت تر است؟

من اگر تجربه الان را داشتم، در هفده سالگی ازدواج می کردم و مطمئن باشید یکی از بزرگترین بازیکن های ایران می شدم. به نظر من ازدواج درست خیلی می تواند باعث پیشرفت شود.

*به فکر ازدواج با هنرپیشه ها نیستید؟

نه، اصلا به فکر ازدواج با آدم معروف نبودم

*چهار شخصیت که دوست دارید از نزدیک ببینید؟

دوست دارم «جولیو سزار»، «رابرت دنیرو»، «آنجلینا جولی» و آقای دکتر «سمیعی» را از نزدیک ببینم.

*چند مورد که با خودتان به جزیره تنهایی تان می برید؟

یکی سگم است و دیگر تمام مقام هایی که در این مدت کسب کرده ام و همچنین خانواده ام.

*زندگی را چه رنگی می بینید و خط قرمزهای شما چیست؟

زندگی برای من همیشه مثل آسمان آبی بوده است، چون همیشه مثبت اندیش بوده ام، خط قرمزهای من هم دروغ و رفیق نیمه راه بودن است.

*یادم می آید یک بار در دوران حضور در استقلال به یک نشریه پرسپولیسی رفتید که خیلی بازتاب عجیبی داشت، چقدر اهل چالش هستید؟

آن نشریه را با مهدی هاشمی نسب رفتیم. من چالش را دوست دارم، ولی چالشی که به من بی احترامی نشود. با وجود اینکه خیلی در این موارد جنبه دارم، ولی خیلی از این چالش ها را رد کرده ام.

*نویسنده محبوب شما و بهترین کتابی که در این مدت خوانده اید؟

آگاتا کریستی نویسنده محبوب من است و شاید این اشتباه باشد که زیاد کتاب نمی خوانم، ولی آخرین کتابی که خوانده ام بامداد خمار بود.

*یک زمانی دنیای حاشیه بودید و امروز برعکس، این اتفاق تعمدی بوده یا خیر؟

به نظر من شرایط طوری شده که باید رویه زندگی عوض شود، البته آن زمان هم حاشیه درست می شد و برای من حاشیه درست می کردند و من حاشیه ای نداشتم، ولی الان دوست دارم حاشیه هایی درست کنم که در جهت پیشرفت من باشند.

*مثل تعدادی از چهره ها نمی خواهید با حاشیه منفی و نظر دادن در مورد همه چیز فالوورهایتان را بالا ببرید؟

من فقط در حیطه کاری خودم نظر می دهم. فرض کنیم فالوور من یک میلیون شده است، اتفاق خاصی نمی افتد. آن کسی که بخواهد من را دنبال کند، دنبال می کند. زیاد برای من مهم نیست آن عدد یک میلیون باشد یا دویست هزار و خرده ای که همین حالا همین تعداد است، اما واقعی دارم.

*دوست داشتید جای کدام شخصیت کارتونی باشید؟

دوست داشتم جای «سوباسا اوزارا» باشم!

*اگر از یک نفر خوشتان بیاید و بخواهید کاری کنید جذب شما بشود، چه می کنید؟

صد در صد ارتباط کلامی برقرار می کنم. در زندگی ام یاد گرفته ام که اگر از چیزی خوشم می آید، جلو بروم.

*چند پیج که در اینستاگرام تعقیب می کنید؟

یکی از پیج های استقلال را همیشه دنبال می کنم و بیشتر پیج های حیوانات و کسانی که به حیوانات کمک می کنند و کمپین می زنند.

*شیرین ترین لحظه فوتبالی شما؟

گلی که به الاتحاد زدم و گلی که به کویت زدم. هنوز دارم نان این گل ها را می خورم. گل به الاتحاد کار من نبود و خواسته دل مردم بود.

*در میان فوتبالیست های امروز استقلال و پرسپولیس کدام یک قابلیت این را دارند که مثل علیرضا نیکبخت واحدی و مهدی هاشمی نسب بمب نقل و انتقالات باشند؟

الان نداریم! قدیم ها خیلی تعصب به فوتبال بالا بود و از موقعی که اینستاگرام و فضای مجازی آمد، تب و تاب همه چیز افتاد. به نظر من الان بازیکنی نداریم در حد زمانی که ما بازی می کردیم، مثل علی کریمی، فرهاد مجیدی، مهدی هاشمی نسب، من و احمد عابدزاده که بخواهد بترکاند! باور کنید روزی که من از استقلال به پرسپولیس رفتم، از ترس تا یک ماه تهران نبودم. بعد که برگشتم، دیدم شیشه ماشین و خانه را پایین آورده اند. الان دیگر آنطور نیست. آن زمان یازده ستاره این سمت بود و یازده ستاره آن سمت و الان اینگونه نیست.

*مثل خیلی از اهالی فوتبال موافق هستید نتایج به سمت تیم خاصی غش می کند؟!

موافق هستم، چون می دانم کسی که پشت داستان است، هم خودش و هم پسرش پرسپولیسی هستند. وقتی که به خاطر یک بازیکن به ترکیه می روند و با رئیس جمهور آن کشور مذاکره می کنند و ما در این چند سال هر چه بازیکن و مربی خوب داشتیم فراری داده اند، دیگر حرفی باقی نمی ماند.

*موافق برگزاری لیگ با وجود معضل کرونا هستید؟

ما زیرساخت های برگزاری بازی ها در این شرایط را نداریم. ان شاءا… که اتفاقی برای ورزشکارها و مردم نیفتد، ولی مطمئن باشید اگر اتفاقی بیفتد، همین مردم و حتی کسانی که موافق برگزاری لیگ هستند، فدراسیون را نابود می کنند.

*فکر می کنید بین فوتبالیست های ماندگار تاریخ ایران هستید؟

صد در صد، همین که هنوز چه منفی و چه مثبت از من صحبت می شود، یعنی من ماندگار هستم. بیست و هفت سال می شود که در فوتبال هستم و هنوز می پرسند چرا رفتید استقلال و چرا رفتید پرسپولیس؟ پس ماندگار هستم.

*باندبازی در فوتبال ما وجود دارد؟

*باندبازی صد در صد وجود دارد، باندهای بازیکن کمتر و باندهای بیرونی بیشتر شده است.

*رتبه استقلال در پایان این فصل در صورت شروع مجدد لیگ را پیش بینی می کنید؟

استقلال داشت روند خیلی خوبی را پیش می برد، ولی با اتفاقاتی که افتاد، نیاز به ریکاوری خوب و تمرین خوب دارد. به نظر من فرهاد داشت در این تیم جواب می داد.

*فکر می کنید فرهاد مجیدی موفق می شود؟

من مطمئن هستم موفق می شود. تا وقتی که ما به جوان ها میدان بدهیم، موفق می شویم. آقای گواردیئولا را در سن کم گذاشتند روی نیمکت بارسلونا و پنج سال پشت هم مقام گرفت. گورادیولا که از مریخ نیامده است، ولی اینجا کسی که ده تا تیم را انداخته، تیم یازدهم را به او می دهند و مربی های جوان بیرون مانده اند.

*دوست ندارید روزی سرمربی استقلال شوید؟

چون من آدم جاه طلبی هستم و بزرگ فکر می کنم، هم می خواهم مربی استقلال شوم و هم تیم ملی. روزی که فوتبال را شروع کردم، هیچ کس فکر نمی کرد می توانم این مدارج را به این خوبی طی کنم، چون همه حد من را ابومسلم می دانستند، ولی من حد خودم را تیم ملی و در کنار بزرگان فوتبال می دیدم.

*دوست دارید امشب چه خوابی ببینید؟

در واقعیت دوست دارم این مریضی از تمام دنیا رفته باشد، چون واقعا زندگی سخت شده است. فردا صبح بلند شوم و این بیماری برای همیشه رفته باشد.

*چیزی که از خودتان انتظار داشتید امروز باشید، هستید؟

از نظر شخصیتی بله، ولی از نظر فوتبال نه، چون می شد به خیلی از باشگاه های بزرگ بروم و نرفتم، آتلتیکو مادرید، فنرباغچه و مونشن گلادباخ. متاسفانه به خاطر بچگی و اینکه کسی نبود تا راهنمایی ام کند نرفتم.

*فکر می کنید ده سال بعد کجا باشید؟

مطئمن هستم مربی یک تیم بزرگ ایران شده ام.

 

مصاحبه علیرضا نیکبخت واحدی درباره ازدواجش / مصاحبه علیرضا نیکبخت واحدی درباره ازدواجش/ مصاحبه علیرضا نیکبخت واحدی درباره ازدواجش / مصاحبه علیرضا نیکبخت واحدی درباره ازدواجش / مصاحبه علیرضا نیکبخت واحدی درباره ازدواجش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا