موسیقیموسیقی ایران

دستمزد ابی ، شادمهر و خواننده های لس آنجلسی در کنسرت عربستان چقدر بود؟

دستمزد ابی ، شادمهر و خواننده های لس آنجلسی در کنسرت عربستان چقدر بود؟ آرش و شهرام شبپره برای اجرای کنسرت در عربستان چقدر پول گرفتند. جشنواره زمستان طنطوره یک جشنواره سالانه است که در شهر باستانی العلا در نزدیکی مدینه منوره در پادشاهی عربستان سعودی برگزار می‌شود. اولین دوره این جشنواره در دسامبر ۲۰۱۸ برگزار شد و خوانندگان و هنرمندانی از سرتاسر جهان در این جشنواره شرکت کردند.

دستمزد ابی شادمهر و خواننده های لس آنجلسی
دستمزد ابی شادمهر و خواننده های لس آنجلسی

در سومین دوره این جشنواره و برای اولین بار هفت خواننده ایرانی نیز در این جشنواره شرکت کردند و دو شب آخر این جشنواره به موسیقی ایرانی با عنوان “شب فارسی” اختصاص یافت. “موسیقی بدون مرز” هم به نوعی شعار این فستیوال است.

در شب اول این کنسرت که پنجشنبه ۱۵ اسفند برگزار شد، خوانندگانی از جمله لیلا فروهر، شادمهر عقیلی، اندی و شهرام شب‌پره حضور داشتند. آرش، ابی و ساسی مانکن نیز دیگر خوانندگانی بودند که در شب دوم این برنامه در ۱۶ اسفند برنامه اجرا کردند.
حضور خوانندگان ایرانی در جشنواره طنطوره صرفا یک فعالیت هنری نبود و رنگ و بوی سیاسی به خود گرفت. اینکه عربستان سعودی به موزیسین‌های مخالف نظام ایران بها داده و دو شب را به اجرای آن‌ها اختصاص داده است و از طرف دیگر هیچ خواننده و گروهی از داخل ایران به این جشنواره دعوت نشده، معنا دار است. گویی که این جشنواره فقط خوانندگان مخالف جمهوری اسلامی را به رسمیت می‌شناسد.
در همین خصوص کیهان نوشت:

یک شبکه سلطنت‌طلب که قبلاً به توجیه جدا کردن بحرین از پیکره ایران به دست رژیم پهلوی پرداخته بود، این‌بار هم به توجیه خیانت چند خواننده مدعی وطن دوستی که در نقش پادوی وهابیون ظاهر شده‌اند، مشغول شد اما ناشیانه اعترافات جالبی کرد!

شهرام همایون در یکی از برنامه‌های خود گفت: «شهرام شب‌پره به من زنگ زد و گفت دوست دارم چیزهایی تو بدانی! پسرخوانده ابی (ابراهیم حامدی دائم‌الخمرکه اخیرا در کنار همسرش به مقدسات هتاکی کرد) مدیر برنامه اجرای برنامه موسیقی در عربستان بود. برای اجرا در عربستان، ابی ۲۵۰ هزار دلار و من (شب پره) ۱۵۰ هزار دلار پول گرفتیم. تماشاچی‌ها را که چند نفر بودند، نیز از آمریکا به عربستان بردیم و آنها هم نفری ۱۰ هزار دلار پول گرفتند. برنامه ما ۴۰ – ۳۰ نفر تماشاچی بیشتر نداشت. ما شب را در بیابان گذراندیم و در چادر خوابیدیم. ما شهرهای عربستان را ندیدیم!»

شهرام همایون در واقع قصد داشت از زبان شهرام شب پره خطاب به منتقدان حضور این خوانندگان در عربستان و دم تکان دادن‌های آنان برای وهابیون بگوید: «درست است که این خوانندگان به عربستان رفتند اما چند صد دلار ناقابل پول گیرشان آمده و بدبخت‌ها توی بیابان بوده‌اند و توی چادر شب را به صبح رسانده‌اند و کلی هم به آنها بد گذشته است.»

همایون البته نگفته است که بین ادعای وطن‌دوستی و خوش‌خدمتی برای وهابیون تجزیه‌طلب ضدایرانی و دو دستی گرفتن چند هزار دلار از دشمنان قسم خورده مردم ایران، چه نسبتی وجود دارد؟ خوانندگان وطن‌فروش، باید بدانند که اولا وهابیون نباید هم برای پادوهای خود احترام قائل می‌شدند. خوانندگان وطن‌فروش در نظر وهابی‌های پادوی آمریکا، عروسک‌هایی در خدمت اهداف تبلیغاتی ریاض معنا شده بودند و ارزشی نداشتند و ندارند. دوم اینکه؛ سلطنت‌طلب‌های ورشکسته بدانند که؛ خیانت را نمی‌توان با «ادعای بدگذشتن در سفر» رنگ باطل و فراموشی زد و این‌گونه به شعور مخاطب اهانت کرد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا