سبک زندگی

راز زندگی طولانی‌ چیست؟

مجله اینترنتی کولاک، ترجمه: پرویز فغفوری آذر : سوال وسوسه‌کننده‌ای است اما پاسخ ساده‌ای دارد: به جای این که دنبال اکسیر جوانی دنیا را زیر پا بگذارید، از بازنشستگی زودهنگام بپرهیزید. به همین سادگی!

با افزایش ۲ درصدی مرگ آقایان پس از ۶۲ سالگی، این بار دلایل جدیدی برای  نگرانی پیدا شده؛ آیا سن بازنشستگی باید تغییر کند؟ اصلا بازنشستگی خوب است یا نه؟

آیا دوست دارید از مرگ زودهنگام خود جلوگیری کنید؟ اگر چنین قصدی دارید، الان زمان تجدیدنظر درمورد بازنشستگی‌تان است.

بازنشستگی زودهنگام مدت‌هاست که تبدیل به یک رویای همگانی شده است. «با استقلال مالی و حقوق کامل بازنشسته شوید» البته که شعار خوبی است اما توصیه ما این است که زودتر از ۶۰ سالگی تصمیم به بازنشستگی نگیرید. سال‌هاست که مردم در ۵۰ سالگی، ۴۰ سالگی یا حتی ۳۵ سالگی تصمیم می‌گیرند به صورت زودهنگام بازنشسته شوند و بعید نیست در آینده‌ای نزدیک حتی در ۲۵ سالگی نیز چنین چیزی به سرشان بزند، اما مراقب باشید زیرا تحقیقات اخیر نشان می‌دهد بازنشستگی زودهنگام می‌تواند باعث مرگ شما شود. اصلا تعجب نکنید. این کار می‌تواند شما را به معنای واقعی کلمه بکشد.

برای سال‌ها اندکی سواد لازم بود و مطالعه مقداری تحقیق شامل جزوه‌های دانشگاهی و مطالعات کتابخانه‌ای و اینترنتی تا به شما ثابت شود با بازنشستگی زودهنگام می‌توان از زندگی لذت بیشتری برد اما تحقیقات جدید دقیقا خلاف این مسئله را نشان می‌دهد. دیگر چنین چیزی در کار نیست.

براساس نتایج ابتدایی تحقیقی که در دسامبر ۲۰۱۷ توسط پروفسور ماریا فیتزپاتریک و تیموتی جی‌.مور برای بنیاد ملی اقتصادی انجام شد، مشخص شد مرگ آقایان پس از ورود به ۶۲ سالگی حدود ۲ درصد افزایش یافته است. پس از نگاهی عمیق‌تر به این تحقیقات مشخص شد این ۲ درصد ارتباط مستقیمی با بازنشستگی، کار کمتر، کاهش تعامل احساسی و اجتماعی و تغییر نحوه زندگی آنها از یک آدم فعال به غیرفعال دارد.

اکتر گذشته آلیس زولکاریان و متیو راتلج، محققان  مرکز بازنشستگی بوستون، نتایج تحقیقات خود را به این صورت ارائه دادند که«کار کردن بیشتر مساوی است با زندگی طولانی‌تر».

البته از این تحقیقات می‌توان یک نتیجه جانبی اما بسیار جالب هم گرفت بازنشستگی در سنین بالا همان قدر که می‌تواند باعث طولانی‌تر شدن زندگی شود، می‌تواند محصول زندگی سالم هم باشد. درواقع باید سالم زندگی کنید تا بیشتر کار کنید و بیشتر زنده بمانید. به همین سادگی.

منبع: ustoday

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا