موسیقیموسیقی ایران

زمان شکارچیان خواننده تیتراژ سریال پایتخت ۶ کیست؟ + دانلود تیتراژ شروع و پایانی

زمان شکارچیان خواننده تیتراژ سریال پایتخت ۶ کیست اطلاعات تکمیلی درباره خواننده جدید پایتخت ۶ همچنین دانلود ویدیو تیتراژ شروع و پایانی. موسیقی سریال «پایتخت ۶» با آهنگ‌سازی «آریا عظیمی‌نژاد» و سرپرستی بخشِ موسیقی «سید جلال محمدی» با خوانندگی «زمان شکارچیان» روی آنتن شبکه‌ی اول رفت.

 تیتراژ سریال پایتخت 6
تیتراژ سریال پایتخت ۶

«زمان شکارچیان» فرزند ارشد «ارزمون شکارچیان» و از بزرگان موسیقی مازندران است و هم‌اکنون صدای او در تیتراژ آغازین و پایانی سریال شنیده می‌شود. شعر این مجموعه از الفاظ فارسی و مازندرانی بهره برده است.

آهنگسازی موسیقی پایتخت بر عهده آریا عظیمی نژاد است و گروه موسیقی آوای تبری با این مجموعه همکاری می‌کند. سبحان‌الله چوپانی نوازنده للـه‌وا، محمدرضا محمدی نوازنده کمانچه، سرنا، غرنه، ضرب محلی و للـه‌وا، آرین لطفی‌پور نوازنده دوتار، رضو یوسفیان نوازنده عود، کیان شمس نوازنده دف و دایره، پارسا محمدی نوازنده نقاره هستند و حمیده محمدی به عنوان همخوان و نوازنده نقاره در این مجموعه حضور دارند.

موسیقی سریال پایتخت در طی این سال ها بر مبنای موسیقی محلی مازندران بوده است. استفاده از افکت های صوتی در میانه سریال، آهنگ تیتراژ ابتدایی و انتهایی سریال همگی برگرفته از موسیقی محلی مازندران است. موسیقی این خطه دارای غنای فرهنگی و هنری زیادی بوده است.

آریا عظیمی نژاد که سابقه زیادی در نوازندگی سازهای سنتی و محلی دارد در ابتدای کار در سریال پایتخت اصرار زیادی به استفاده از سازهای محلی در موسیقی سریال داشت.

پدر آریا عظیمی نژاد یعنی جمشید عظیمی نژاد نویسنده و برنامه ساز تلویزیونی که بیشتر با کار کودک «خانهٔ عروسک‌ها» که در سالهای ابتدایی انقلاب پخش می‌شد، شناخته می‌شود و آریا عظیمی نژاد در شش سالگی در این مجموعه عروسکی همراه خواهرش پوپک عظیمی نژاد نقش آفرینی کرده‌است.

وی سه‌تار را نزد پدربزرگ خود فراگرفت و سپس نزد اساتیدی چون جلال ذوالفنون، محمود تاجبخش و علی‌اصغر زندوکیل آموزش دید.

او در سال ۷۲ در رشتهٔ موسیقی دانشگاه آزاد واحد هنر و معماری پذیرفته شده و نزد اساتیدی چون فرهاد فخرالدینی و مصطفی‌کمال پورتراب به فراگیری اصول موسیقی پرداخته‌است. کار حرفه‌ای ساخت موسیقی را از سال دوّم دانشگاه با موسیقی تئاتر آغاز کرد و در مدتی کوتاه توانست در جشنواره‌های بین‌المللی تئاتر، نامزد دریافت بهترین موسیقی متن گردد. این عوامل سبب ورود او به سینما و تلویزیون گردید.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا