سریالسریال خارجی

از پخش فصل سوم «اوزارک» چه خبر؟

مجله اینترنتی کولاک ، ترجمه: پرویز فغفوری آذر

بازیگران: جیسون بیتمن (مارتی براید)، لورا لینی (وندی براید)، جولیا گارنر (روت)، سوفیا هوبلیتز (شارلوت براید)، اسکایلر گریتنر (جونا براید)، لیزا امری (دارلین اسنل)، پیتر مولان (جیکوب اسنل)، جوردانا اسپیرو (راشل گریسون)، هریس یولین (بادی) و ایزی مورالس (کامینو دل‌ریو)، .

زمان پخش فصل اول: ۲۱ جولای ۲۰۱۷

فصل اول «اوزارک» هرچه فیلم کمدی و دلقک‌بازی از جیسون بیتمن دیده بودیم (حتی در تلویزیون) همچون یک لیوان خاکشیر که صفرابـٌر است، شست و برد و ما را با بعد جدیدی از توانایی این بازیگر قدرتمند روبه‌رو کرد؛ یک مشاور اقتصادی و حسابدار معمولی که با خیانت همسر خود روبه‌رو می‌شود و قبل از این که قادر به هضم آن باشد خیلی اتفاقی در دام یک کارتل مواد مخدر مکزیکی می‌افتد که حسابداری و تبدیل پول‌های غیرقانونی آنها به پول شسته رفته را به عهده می‌گیرد.

Jason Bateman and Laura Linney

او جزو معدود ضدقهرمان‌هایی است که اصلا دلتان نمی‌خواهد گیر بیفتد و حتی به احتمال بسیار زیاد با او همذات‌پنداری هم می‌کنید. پدری که تمام سعی خود را برای حفظ خانواده، برگرداندن همسرش به راه راست و تربیت مناسب فرزندانش می‌کند و در این بین از هیچ کمکی به دیگران دریغ نمی‌کند. معدود لحظات کمیک این سریال مربوط به زمان‌هایی هستند که سعی می‌کند برای وقایع حال به هم زنی همچون پاشیدن مغز یکی از سران مافیا روی دیوار چوبی یک کلبه یا سقوط فاسق همسرش از یک ساختمان بلندمرتبه، توضیحی منطقی پیدا کند.

مقدار پول‌های حاصل از فروش مواد مخدر، حجم و حتی وزن آنها به قدری است که او ناچار از خریداری یک مجموعه تفریحی ساحلی با اتاقک‌هایی فرسوده می‌شود و شروع به فاکتورسازی برای بازسازی آنها می‌کند. او حتی از خرید یک کشتی عتیقه که حتی ارزش نگاه کردن هم ندارد نمی‌گذرد. همزمان یک کلوب شبانه را می‌خرد و به دست دختر کم سن و سالی می‌سپرد که هم در فکر کشتن اوست، هم به فکر دزدیدن پول‌هایش و هم این که کسی را غیر از او برای پناه گرفتن در این دنیای سرشار از نامردی ندارد.

julia garner

در این بین فقط یک مامور اف‌بی‌آی و تعدادی پلیس کم داریم که قسم خورده‌اند قدم به قدم او را تعقیب کنند و با کوچک‌ترین اشتباه، او را به چهارمیخ بکشند. آنها هستند و تمام سعی خود را هم می‌کنند، اما متاسفانه (یا شاید هم خوشبختانه) جیسون بیتمن کارش را خوب بلد است.

همزمان با کشته شدن کسی که همسرش با او رابطه‌ای مخفی داشت، ناچار از ترک شهر می‌شوند و به منطقه‌ای کوهستانی به نام «اوزارک» مهاجرت می‌کنند. اما مگر بدشانسی او را رها می‌کند؟ آنجا هم با یک باند محلی کشت تریاک روبه‌رو می‌شوند که در کار کشت خشخاش، عمل‌آوری تریاک و استخراج هروئین از آن هستند. برای اینکه ضمن احترام به آن گروه، بتواند در آن منطقه به کار خود ادامه دهد و شاید کارتل را به گروه تریاک‌کاران نیز وصل کند، ملاقاتی را بین یکی از سران کارتل مکزیکی و شخص اول تریاک‌کاران ترتیب می‌دهد اما جمله‌ای نامناسب در زمانی نامناسب توسط شخصی نامناسب بر زبان رانده می‌شود و خب، مغز شخص گوینده آن جمله (ایزی مورالس) زینت‌بخش دیوار منزل میزبان محلی می‌شود. واقعا انتظار دیگری داشتید؟

Esai Morales in Ozark

از اینجا به بعد همه چیز روی دور تند نابودی می‌افتد. خانه‌ای که با پول کارتل خریده بودند و خریدار با آنها شرط کرده بود تا موقع مرگش در زیرزمین آن زندگی کند،‌ دیگر برای آنها امن نیست. آدمکشی که کارتل برای کشتن آنها فرستاده بود،‌توسط صاحبخانه‌شان کشته می‌شود و فصل اول در حالی به اتمام می‌رسد که جیسون بیتمن سر سوزنی به زنده ماندن خودش و خانواده‌اش امید نداشت. اعتماد به نفس او در لحظاتی که از کشته شدنش تقریبا مطمئن است و زندگی خودش را تمام شده حساب می‌کند، به قدری زیبا به تصویر کشیده شده که از حرص می‌خواهی یک پارچ کریستال را روی سرش خرد و خمیر کنی! آخر این همه خونسردی و منطق در آن لحظات سرشار از استرس یعنی چه؟

بازی جیسون بیتمن در نقش این حسابدار که در آن واحد باید با چند مشکل اعصاب‌خردکن کنار می‌آمد و تمامشان را نیز باید حل می‌کرد ستودنی است. لورا لینی نیز پس از پنجاه سالگی در حالی که اصلا نشان نمی‌داد پا به این سن و سال گذاشته، پس از کشته شدن کسی که با او رابطه‌ای خارج از ازدواج داشت و محرز شدن اینکه همسرش از بی‌وفایی‌اش خبر دارد، قید تمام شلخته‌بازی‌هایش را زد و دودستی چسبید به جمع و جور کردن زندگی خودش، همسرش و دو فرزندشان. بازی لورا لینی نیز در این سریال بسیار دیدنی و چشم‌نواز است.

آخرین قسمت از فصل اول با جان به در بردن اتفاقی خانواده جیسون بیتمن از کشته شدن، برق گرفتگی در اسکله و به غارت رفتن مقداری از پولی که کارتل نزد او داشت توسط شریکش به پایان رسید.

همزمان با لذت بردن از بازی جنیفر گارنر به عنوان دختری که رنج بی‌پایانی از فقدان احساس مسئولیت در خانواده‌اش تحمل می‌کند، دل به پسرعمویش هم بسته و بین نیازش به جیسون بیتمن به عنوان یک کارفرمای دست  و دلباز و علاقه‌اش به کشتن او گیر کرده،‌ فراموش نکنید جیسون بیتمن در ساخت این سریال به عنوان تهیه‌کننده هم نقش داشت.

زمان پخش فصل دوم: ۳۱ آگوست ۲۰۱۸

فصل دوم با معرفی جانت مک‌تیر در نقش «هلن پیرس» به عنوان وکیل بازی‌بلد ِ کارتل و کسی که با اطلاع از قواعد، کشته شدن یکی از سران کارتل و آدمکش اعزامی از طرف کارتل را به عنوان «اتفاقی است که افتاده» قبول دارد، شروع شد. شریکی که مقداری پول‌های بیتمن را بالا کشیده بود پس از به باد دادن قسمتی از آن پول‌ها برگشت. این بار پس از بازداشت توسط پلیس توسط وثیقه‌ای که بیتمن برای او گذاشت از بازداشت بیرون آمد. صاحبان مزرعه کشت تریاک به جان یکدیگر افتادند. یک شوهرکشی دیگر توسط همسری بدبین و روانی. در فصل دوم خرید یک سردخانه توسط لورا لینی برای پوشش کارهای غیرقانونی‌شان و معامله املاک هم به دیگر کارهای این خانواده اضافه شد تا بلکه بتوانند از پس پولشویی برای پول‌های بی‌پایان کارتل مواد مخدر مکزیکی برآیند. او این بار هم دلبری کرد اما در راستای نیل به اهداف خانواده! در این میان دختر و پسرشان هم ضمن درک صحیح از موضوع، گاهی وقت‌ها سرتق‌بازی‌های خاص نوجوانان را داشتند. خب، کدام نوجوان را سراغ دارید که این کارها را نکرده باشد؟

روند و پایان‌بندی فصل دوم به قوت فصل اول نبود اما همچنان توقع تماشاگران را برآورده کرد.

تهیه‌کننده این سریال نتفلیکس است که چند سالی است با ساخت سریال‌هایی همچون Bloodline، Orange is The New Black، Jessica Jones، Mind Hunters و از همه مهم‌تر House of Cards در عرصه ساخت سریال‌های پرمخاطب بسیار قدرتمند ظاهر شده است.

تمام اینها را گفتیم تا ببینیم از ساخت و پخش فصل سوم «اوزارک» چه خبر؟

این که قضا و قدر چه خوابی برای خانواده براید دیده، سوالی است که ذهن تمام طرفداران این سریال را درگیر خود کرده و تا زمانی که فصل سوم این سریال را نبینیم، جوابی برای این سوال نخواهیم داشت. نتفلیکس هم که استاد دق دادن تماشاگران سریال‌های پرطرفدار.

جیسون بیتمن در توییتر تایید کرد که فصل سوم این سریال اواخر سال جاری میلادی پخش خواهد شد: «برای خودم خوشحالم اما واقعا نگران مارتی هستم. فصل سوم «اوزارک» در راه است. منتظر ده قسمت از فصل سوم این سریال دیدنی باشید.» پس توصیه می‌کنم صبور باشید و فعلا با سریال‌های دم دستی روزگار بگذرانید. کار دیگری می‌توان کرد؟

ساخت این سریال از ماه می ۲۰۱۹ شروع شده پس روی حرف‌ جیسون بیتمن می‌توان حساب کرد که اواخر امسال فصل سوم این سریال پخش شود. بنا به گفته یکی از عوامل ساخت «اوزارک»، در این فصل مارتی و وندی با دشمنان جدید، رقبای جدید و حتی کارتل‌های جدید درگیری پیدا می‌کنند، در حالی که سروکله برادر وندی هم در این میان پیدا می‌شود. او با مشکلات روانی خود، درگیری‌های جدیدی را برای این خانواده رقم خواهد زد.

مارتی در اواخر فصل دوم همان کشتی قراضه را تبدیل به یک کازینوی روی آب کرد. وقتی مارتی و وندی براید در فصل دوم دست به ثبت شرکت‌های جدید برای گسترش فعالیت‌های تجاری خود و تسهیل در امر پولشویی برای کارتل زدند، طبیعی است که برای فصل سوم باید انتظار فعالیت‌های مجرمانه بیشتری از این زوج داشت.

در این بین وقتی مارتی برای نجات وندی، کشیش میسون یانگ را به قتل رساند آیا برای فصل سوم باید انتظار بیشتری از او داشته باشیم؟ حسابداری که تبدیل به آدمکش می‌شود قبلا توسط بن افلک به تصویر کشیده شده اما در آن فیلم شاهد اغراق‌های گل‌درشتی بودیم در حالی که اینجا تقریبا اکثر قتل‌ها از سر ناچاری و بدون نقشه قبلی بوده است.

بزرگ‌ترین سورپرایز فصل دوم جایی بود که وندی پس از اینکه توقعاتی در بعضی افراد برانگیخت، از طریق ارتباط مستقیم با وکیل کارتل (هلن پیرس) تازه پی برد که به خلاف و پولشویی علاقه دارد. همین امر مانع از فرار آنها از امریکا به دیگر نقاط کره زمین شد. نقاطی که در ا ولین قسمت از فصل دوم این سریال توسط مارتی و وندی از آنها نام برده شد. این یعنی در فصل سوم خلافکار ِ پنهان در ذات وندی رخ نشان می‌دهد و می‌توان تا حد زیادی مطمئن بود که این فصل از دو فصل قبلی هم جذاب‌تر خواهد بود. بدین ترتیب بعید است «اوزارک» در فصل سوم به پایان خط خود برسد و خبر خوش اینکه می‌توان انتظار فصل‌های چهارم یا حتی پنجم را هم داشت.

کریس ماندی، از نویسندگان این سریال، می‌گوید: «ما همیشه درباره ساخت حداقل ۵ فصل از این سریال صحبت می‌کردیم. البته می‌تواند ۴ فصل باشد یا حتی به فصل هفتم هم برسد. هرچه که باشد سعی می‌کنیم با کیفیت لازم و در وقت مناسب این سریال را تمام کنیم. تا اینجا همگی از محصول کارمان راضی بوده‌ایم و امیدواریم این رضایت کماکان ادامه داشته باشد.»

از میان بازیگران این سریال در حالی که هنوز ساخت فصل سوم تمام نشده، لورا لینی در اوقات فراغت خود در بین قسمت‌های فصل سوم «اوزارک»، در یک مینی‌سریال دیگر هم ایفای نقش کرده است. فیلمنامه این سریال براساس کتابی از آرمیستد موپین نوشته شده و پخش آن از هفتم ژوئن شروع شده است.

اگر دو فصل اول این سریال را ندیده‌اید، حتما آن را تهیه کنید و ببینید. خرید دی‌وی‌دی، دانلود یا تماشای آن از طریق سرویس استریم نتفلیکس مهم نیست. لطفا آن را ببینید و به تلاش یک مرد خانواده‌دوست را برای بخشش خیانت همسرش، کنار آمدن با کارهای اعصاب‌خردکن فرزندان نوجوانش و نجات خانواده‌اش در حالی که تا خرخره در پولشویی و تلاش برای صحیح نشان دادن کارهای خلاف یک کارتل فرو رفته است، احترام بگذارید.

منبع: radiotimes

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا