موسیقیموسیقی ایران

شعر آهنگ لیلی جان از گروه رستاک + دانلود آهنگ با کیفیت بالا

شعر آهنگ لیلی جان از گروه رستاک به همراه دانلود آهنگ یا کیفیت بالا در این مطلب منتشر شده است. گروه موسیقی شناخته شده رستاک، سومین قطعه از پروژه «در خانه بی مرز» را با عنوان «لیلی جان» تقدیم مخاطبان کرده اند.

آهنگ لیلی جان از گروه رستاک
آهنگ لیلی جان از گروه رستاک

بیشتر بخوانید:

” در خانه بی‌ مرز ” پروژه جدید گروه رستاک چیست؟


قطعه سوم نیز موسیقی یکی دیگر از کشورهای همسایه، مورد نظر رستاکی ها قرار بگیرد، از همین رو و با توجه به ماهیت بین المللی پروژه در خانه_بی مرز، در گام سوم نوبت به موسیقی کشور افغانستان رسیده است. گروه رستاک از دل دنیای پر رمز و راز موسیقی افغان ها، قطعه خاطره انگیز «لیلی جان» را انتخاب کرده است.

آهنگی که نه تنها افغان ها، بلکه اکثر فارسی زبانان و فارسی دانان نیز حس نوستالژیکی نسبت به آن دارند و با شنیدن این قطعه ناخودآگاه به حال و هوای دهه های ۶۰ و ۷۰ شمسی می روند. البته حضور مهاجرین افغان در ایران باعث تعاملات فرهنگی بین این دو ملت کهن شده است. موسیقی نیز از این تعاملات بی بهره نبوده و یکی از خاطرات مشترک بین ملت افغانستان و ملت ایران همین قطعه «لیلی جان» است که خصوصا در سال هایی که این کشور درگیر نزاع داخلی بود در ایران بسیار خوانده و شنیده شد.

سیامک سپهری مانند سایر آثار رستاک، سرپرستی گروه را در روند تولید این قطعه نیز بر عهده داشته و فرزاد مرادی (خواننده)، سیامک سپهری (تار)، فرزاد مرادی (بم تار)، اکبر اسماعیلی‌پور و تاردینا دوستی (کمانچه و کمانچه آلتو)، یاسمن نجم‌‌الدین (قانون)، حامد بلندهمت (سازهای بادی)، مجید پوستی (سازهای کوبه ای)، بهزاد مرادی (سازهای کوبه ای)، امید مصطفوی (سازهای کوبه ای)، پریسا اینانلو (سازهای کوبه‌ای) نیز مانند همیشه در این اثر هنرنمایی کرده اند. همچنین هنرمندان مهمان، کبیر معصومی(هارمونیه و آواز) و محمود بارانی (طبلا) -اهل کشور افغانستان-، دارا دارایی (گیتار بیس) و ترگل خلیقی (رباب) در نوازندگی قطعه افغانستانی گروه رستاک حضور و همکاری داشته اند.

.

دانلود آهنگ

.

شعر آهنگ لیلی جان از گروه رستاک

مجنون مجنون مجنون جان
مرا کشتی به ارمان
در این صحرا نامدی
دلم را کردی ویران

نکنی گل زرده
داره میانش پرده
از دستک تو ظالم
زبانم نمی‌گرده.

لیلی لیلی لیلی جان
دلم را کردی ویران
در این قشلاق نامدی
مرا کشتی به ارمان

چشم سیاه زاغت
مادر نبیند داغت
مادر بیند, نبیند
عشاق نبیند داغت.

از بالا باران آمد
یارم به دالان آمد
یک بوسه طلب کردم
چشمش به گریان آمد.

سر چشمه رسیدم
قد و بالایت را دیدم
قد و بالا چه باشد
چشم سیاهت را دیدم


برای شنیدن و دانلود آهنگ های بیشتر به لینک های دانلود ۱۰ آهنگ برتر هفته و دانلود آهنگ جدید مراجعه کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا