سبک زندگی

چگونه مکعب های یخی کاربردی برای زیبایی بسازیم؟

مترجم : پردیس کیانی ، اختصاصی مجله اینترنتی کولاک

یخ ها برای هرچه بیشتر خنک کردن نوشیدنی های تابستانی بسیار محبوب هستند اما این مکعب های یخی فقط محدود به خنک کردن نوشیدنی ها نیستند.

مکعب های یخی باید بخشی از رژیم زیبایی شما باشند زیرا اثرگذاری آنها بر زیبایی شگفت انگیز است. تهیه این یخ های سودمند هم بسیار آسان است و هم تنوع زیادی دارد. شما می توانید به آسانی مواد تشکیل دهنده مناسب برای پوست تان را در قالب های یخ بریزید و نهایت استفاده را از آن داشته باشید. این یک راهکار پوستی بسیار ارزان و مفید است. در ادامه چند راه حل به شما معرفی خواهیم کرد تا از مکعب های یخ برای اهداف زیبایی به بهترین شکل ممکن بهره ببرید.

 مکعب های یخی

۱- رفع جوش و آکنه

اگر صورت تان دارای جوش و آکنه های دردناک است، یخ می تواند به سرعت آنها را از بین ببرد. یخ به خاطر سرد بودنش، گردش خون در پوست های آسیب دیده را بهبود می بخشد همچنین منافذ باز، درد و التهاب را نیز کاهش می دهد.

دستورالعمل:

  • چند تکه یخ را در پارچه ای تمیز قرار داده و به آرامی روی ناحیه آسیب دیده فشار دهید. چند دقیقه صبر کنید و سپس مجددا از این کمپرس یخ استفاده کنید. این کار را ۳ تا ۴ بار تکرار نمایید و دو بار در روز انجام دهید.
  • برای مزایای بیشتر، آب خیار را هم می توانید در قالب یخ بریزید. خیار ضد التهاب و خنک کننده است.

۲- شفافیت و سلامت پوست

برای داشتن پوست سالم و بی عیب و نقص از مکعب های یخی استفاده کنید. یخ با چین و چروک و پیری زودرس مبارزه می کند و تولید چربی پوست را کاهش می دهد.

دستورالعمل:

  • صبح صورت تان را بشویید و یخ ها را در حوله ای نازک قرار دهید. آن را روی پوست قرار داده و تا هنگامی که کاملا ذوب شوند نگه دارید سپس مرطوب کننده بزنید.
  • در این مورد می توانید از نعناع در قالب یخ هم بهره ببرید.

۳- تسکین آفتاب سوختگی

قرار گرفتن در معرض اشعه مضر خورشید منجر به آفتاب سوختگی و تاول می شود. آفتاب سوختگی در نوع شدیدش ممکن است خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهد. برای درمان آفتاب سوختگی از مکعب های یخی آلوئه ورا استفاده کنید که آرام بخش است و درد را کاهش می دهد.

دستورالعمل:

  • ژل آلوئه ورا را در قالب های یخ بریزید. پس از یخ زدن ۱ یا ۲ عدد از آن را در حوله ای نازک قرار دهید و روی پوست آسیب دیده بگذارید. چند بار در روز تکرار کنید تا سریعا نتیجه بگیرید.

۴- سیاهی زیر چشم

سیاهی زیر چشم می تواند ناشی از ژنتیک، سیگار کشیدن، خواب ناکافی، تغذیه نامناسب، نوشیدن الکل، استرس بیش از حد، آلودگی و آلرژی باشد.

دستورالعمل:

  • کمپرس یخ درمان مناسبی برای سیاهی چشم است. کافیست در قالب های یخ کمی آب خیار و یا گلاب بریزید. پس از یخ بستن آن ها را در حوله ای نازک قرار داده و به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه زیر چشم بگذارید سپس با آب ولرم شستشو دهید.

 مکعب های یخی

۵- پف چشم

ممکن است شب قبل زیادی گریه کرده باشید و صبح با چشمانی متورم از خواب بیدار شوید. چای سبز دارای آنتی اکسیدان و کافئین است که به شما کمک می کند. در این مورد می توانید از چای بابونه هم استفاده کنید.

دستورالعمل:

  • یک فنجان چای سبز و بابونه تهیه کرده در قالب یخ بریزید تا منجمد شود. یکی از هر کدام را در حوله ای نازک قرار دهید. ۵ دقیقه آن را روی پف چشم قرار دهید، یک دقیقه صبر کنید و سپس باز هم این کار را تکرار نمایید. بین ۴ تا ۵ بار این کار را انجام دهید.

 

۶- تمیز کننده صورت

شما می توانید برای تمیز کردن هرچه بهتر پوست تان از آب خیار و عسل در قالب یخ استفاده کنید.

خیار تسکین دهنده پوست و عسل مرطوب کننده طبیعی پوست است. بدین ترتیب پوست تان صاف و نرم هم می شود.

دستورالعمل:

  • خیار را پوره کنید بعد عسل را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. مخلوط را در قالب یخ ریخته و اجازه دهید منجمد شود. مکعب های یخی را در حوله ای نازک قرار داده و تا زمان ذوب شدن آن را روی پوست صورت و گردن تان قرار دهید. اجازه دهید ۵ تا ۱۰ دقیقه روی صورت تان آب شود و سپس شستشو دهید.
  • به مدت ۲ تا ۳ بار در هفته از این روش استفاده کنید.

۷- تقویت ابرو با یخ

شاید این یک کار دردناک باشد اما برای تقویت ابرو جواب می دهد با این حال اگر دچار سینوزیت هستید این کار را انجام ندهید. همچنین اگر اطراف ابروهایتان دچار قرمزی، التهاب و خارش شده، استفاده از یخ می تواند آنها را کاهش دهد.

دستورالعمل:

  • کافیست تکه های یخ را با انگشت روی ابرو بمالید و آن را کنار بگذارید. اگر انگشتان تان بی حس می شود، از دستکش استفاده کنید. چند بار این کار را تکرار نمایید تا نتیجه بگیرید.

 

نکات مهم برای استفاده از مکعب های یخی

  • هنگام استفاده از مکعب های یخی، آنها را بیش از حد روی پوست نگه ندارید زیرا ممکن است شما را دچار مشکلات پوستی دیگری کند که به راحتی قابل حل نباشد.
  • سعی کنید از مکعب های یخی به طور مستقیم روی پوست استفاده نکنید و یا زمان کمی را برای این کار اختصاص دهید زیرا ممکن است مویرگ های خونی زیر پوست را پاره کند.
  • توصیه می شود حوله ای که برای این مورد استفاده می کنید کاملا تمیز باشد.

منبع : top10homeremedies

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا