سبک زندگی

چگونه پولدار شویم؟

مجله اینترنتی کولاک، ترجمه: پرویز فغفوری آذر

وقتی به یک درصد جمعیت بسیار پولدار جهان فکر می‌کنیم احتمالا به نظرمان می‌رسد آنها میلیون‌ها دلار در سال خرج می‌کنند، از این خانه لوکس به آن خانه لوکس و از این تعطیلات به آن تعطیلات در حال گذران وقت هستند آن هم با استفاده از هواپیماهای شخصی و صدها نفر خدم و حشم.

این افراد قطعا وجود دارند اما مطمئن باشید درآمد تمام آنها هفت رقمی (به دلار) نیست.

موسسه سیاست‌های اقتصادی (EPI) طی یک بررسی در سال ۲۰۱۷ به نتایج شگفت‌انگیزی در برابری دستمزدها و درآمدهای افراد واقع در این جامعه یک درصدی و نزدیکان آنها رسید که خواندن آن ممکن است شما را هم شگفت‌زده کند.

این یک درصد قطعا از نود درصد پایین هرم درآمدها بیشتر درمی‌آورند اما نیازی نیست میلیون‌ها دلار درآورید تا بین افرادی که بین نود و یکمین درصد تا نود و نهمین درصد هستند قرار بگیرید. اندکی مدیریت در زمینه درآمد و هزینه می‌تواند شما را ۵ درصد یا ۹ درصد بالاتر از ۹۰ درصد کم‌درآمد جهان قرار دهد. عدد طلایی این است ۴۲۱٫۹۲۶ دلار.

در حال حاضر و براساس تحقیقات EPI شما کافی است ۴۲۱٫۹۲۶ دلار در سال درآمد داشته باشید تا جزو این یک درصد قرار بگیرید اما این فقط شروع کار است.

میانگین درآمد یک درصد جمعیت ثروتمند جهان ۷۱۸٫۷۶۶ دلار در سال است. یک دهم از این یک درصد که بالاترین درآمد را دارند میانگین درآمدشان ۲٫۷۵۶٫۸۶۵ دلار است. در پایین جدول هم ۹۰ درصد فقیر یا کم‌درآمد قرار دارند با میانگین درآمد سالیانه‌ ۳۶٫۱۸۲ دلار.

اما این اعداد، کل داستان را برای ما نقل نمی‌کنند. براساس اطلاعات اداره تامین اجتماعی (SSA) این اداره فقط حقوق و دستمزد را در نظر می‌گیرد نه بازگشت سرمایه‌گذاری را. به همین دلیل احتمال دارد که این افراد دارای درآمد بیشتری باشند که به اداره تامین اجتماعی اطلاع نداده باشند اما SSA راهی برای اطلاع از این مسئله ندارد.

آستانه درآمد این یک درصد متفاوت است. در نیومکزیکو شما نیاز به درآمد سالیانه ۲۵۵٫۴۲۹ دلاری دارید تا به این جمع بپیوندید در حالی که ساکنان ایالت کانتیکت حداقل باید ۷۰۰٫۸۰۰ دلار در سال درآمد داشته باشند تا جزو این جمع تلقی شوند.

باتوجه به مطالعات EPI درآمد این یک درصد در طول ۴۰ سال گذشته افزایشی حدود ۱۵۷٫۳ درصدی داشته است. در مقابل حقوق ۹۰ درصد پایین جدول طی همین ۴۰ سال تنها ۲۲٫۲ درصد افزایش داشته است.

بحران اقتصادی اواخر قرن گذشته و اوایل قرن بیست و یکم (۱۹۹۶ و ۱۹۹۷ و ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸) دستمزد این گروه‌ها را به شدت تحت تاثیر خود قرار داد اما ثروتمندان به سرعت کاهش درآمد خود را ترمیم کردند و سال ۲۰۱۷ به عنوان رکوردی در درآمد این جمعیت کم‌تعداد اما ثروتمند ثبت شده است. آنها در حال حاضر ۱۳٫۷ درصد از کل ثروت امریکا را در اختیار دارند.

دستورالعمل‌هایی برای افزایش درآمد

اگر علاقه‌مند به پیوستن به جمع این یک درصد باشید باید با مدیریت مناسب پول خود، فرصت‌های جدیدی برای سرمایه‌گذاری پیدا کنید یا حتی برای خود فرصت سرمایه‌گذاری خلق کنید. این می‌تواند به معنای بازگشت به کالج یا دانشگاه و از سر گرفتن دوره‌های اقتصادی که رها کرده‌اید، تعویض کارفرما یا موسساتی که برای آنها کار می‌کنید یا حتی آغاز به کار شرکت خودتان باشد.

اگر این امکان را ندارید، باید یک شغل دیگر به مشاغل فعلی خود اضافه کنید تا درآمدتان افزایش یابد. حتی می‌توانید از فکر خودتان برای سهیم شدن یا کسب حق امتیاز در استارت‌آپ‌های اینترنتی استفاده کنید و پولدار شوید.

اگر تا به حال سرمایه‌گذاری نکرد‌ه‌اید، زمینه‌ای برای سرمایه‌گذاری پیدا کنید و شروع کنید. می‌توانید یک کارگزار بورس مطمئن پیدا کنید و برای شروع از او استفاده کنید.  استخدام یک مشاور مالی یکی از بهترین راه‌ها برای شروع است. دنبال کسی بگردید که توسط انجمن ملی مشاوران مالی یا حسابداران قسم‌خورده تایید شده باشد.

به دنبال محصولات خاص باشید و از ریسک نترسید اما معنای نترسیدن این نیست که برای از دست دادن جلو بروید. همیشه یک نسخه از برنامه را بخواهید، برآوردها را بررسی کنید و با واقعیات تطبیق دهید. با چند مشاور مختلف صحبت کنید و سپس تصمیم بگیرید با کدام‌یک کار کنید.

با انجام این کارها و پیگیری برخی استراتژی‌ها می‌توانید ارزش دارایی خالص خود را افزایش دهید و حتی اگر نتوانید به آن یک درصد ملحق شوید، ‌مطمئن باشید جزو ۱۰ درصد بالای جامعه خواهید شد. یعنی بین یک درصد بالا و ۹۰ درصد پایین قرار خواهید گرفت. اصلا هم جای بدی نیست.

منبع: usatoday

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا