موسیقیموسیقی ایران

ماجرای سانسور ساز نی‌انبان در پوستر کنسرت محسن شریفیان چه بود؟

مجله اینترنتی کولاک : اقدام عجیب در بنرهای تبلیغاتی کنسرت محسن شریفیان و گروه لیان در کرمان موجب برانگیخته شدن تمسخر کاربران فضای مجازی شده است .

ساز نی‌انبان را در پوستر کنسرت محسن شریفیان شطرنجی کردند !

محسن شریفیان (متولد ۱۳۵۴ در بندر بوشهر) خواننده و نوازنده ایرانی است. وی داراى نشان درجه یک هنرى (معادل دکترا) در رشته موسیقی و نوازندگی نی‌انبان از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى و لیسانس علوم اجتماعى با گرایش پژوهشگرى است.

محسن شریفیان حق زیادی برگردن موسیقی جنوب دارد ؛ شاید اگر محسن شریفیان عاشق موسیقی جنوب نبود این سبکِ موسیقی تا به حال رنگ و روی تالار وحدت و برج میلاد را نمیدید ؛ محسن شریفیان در ۲۰ سال اخیر با معرفی نی انبان در کشور و جهان باعث شده که این ساز به یک ساز جوان پسند تبدیل شود و از خطر انقراض نوازنده ی آن جلوگیری شود .

اکنون در محل تولد محسن شریفیان یعنی بوشهر بسیاری از جوانان دختر و پسر به یادگیری این ساز علاقه ی زیادی نشان داده اند ؛ اما محسن شریفیان با این وجود که دارای مجوز آموزش است اجازه آموزش ندارد ، اما به دلیل شوق زیاد نوجوانان بوشهری محسن شریفیان کتاب آموزش نی انبان را تدبیر دید !.  وی فعالیت موسیقایی خود را با تأسیس گروه لیان (بوشهر) در سال ۱۳۷۲ آغاز نمود.

این گروه در حال حاضر به عنوان یکی از مطرح‌ترین و باسابقه‌ترین گروه‌های موسیقی بومی ایران کارنامه قابل توجه‌ای دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا