گوناگون

تاریخ روز قدرت لبخند در تقویم سال ۹۹ – ۲۰۲۰ + پروفایل ، عکس نوشته و پیام کوتاه لبخند

تاریخ روز قدرت لبخند در تقویم سال ۹۹ – ۲۰۲۰ به همراه عکس پروفایل ، عکس نوشته و پیام کوتاه درباره لبخند همچنین اطلاعات تکمیلی درباره تاریخچه این روز در همین مطلب. در تقویم بین المللی امروز (۱۹ ژوئن) روز جهانی لبخند نامگذاری شده است. این روز را نباید با روز جهانی لبخند (اول اکتبر) اشتباه گرفت.

روز قدرت لبخند در تقویم سال ۹۹
روز قدرت لبخند در تقویم سال ۹۹

گاهی اوقات تنها چیزی که می تواند حال بدت را خوب کند، یک لبخند است. فرقی نمی کند کسی به تو لبخند بزند و یا تو به دیگران لبخند بزنی. حتی مهربانی کوچک تو می تواند لبخند بر لب کسی بیاورد که روز بدی داشته و کل روز او را تغییر دهد. حتی یک تعریف ساده از دوست، یک سلام پر انرژی، یک هدیه معمولی یا کمکی کوچک می تواند روز او را بسازد. روز جهانی قدرت لبخند برای ترغیب ما به انجام کارهایی به وجود آمده است که می توانند لبخندهای بیشتری به دنیا اضافه کنند.

تحقیقات نشان می دهند هرچه فرد در یک عکس لبخند گشاده تری داشته باشد، بینندگان عکس انتظار رابطه گرم تری با او دارند. قدرت لبخند را در جنبه های مختلف زندگی خود دست کم نگیرید.

پس لبخند زدن خوب است، اما دقیقا چطور؟ همان طور که شاهد بودیم لبخند زدن نشان دهنده دوستی و مشوق برقراری رابطه مثبت است. افراد به سمت کسانی که به نظر شاد می رسند بیشتر جلب می شوند، حتی اگر فاکتور زیبایی ظاهری از آن حذف شود.

از این رو، افرادی که ظاهر شادتری دارند، به احتمال زیاد از کیفیت بالاتری در روابط اجتماعی خود برخوردار هستند. این الگو در تحقیقات متعددی ثابت شده است.

تحقیقات نشان می دهند لبخند زدن با موفقیت بیشتری در کسب و کار و تجارت همراه است. افراد و شرکا به شما بیشتر اعتماد می کنند و لبخند شما میانبری به سوی کسب سود بیشتر است. لبخند زدن دری به سمت رابطه اجتماعی باز می کند و افراد را به همراهی با شما دعوت می کند.

بر کسی پوشیده نیست که افراد شادتر از سلامت جسمی بیشتر برخوردار هستند. اولین نشانه واضح قدرت لبخند در طول عمر است. تحقیقات نشان می دهد افرادی که در زندگی خود بیشتر لبخند می زنند از طول عمر بالاتری برخوردار هستند. امید به زندگی در این افراد بالاتر است و میزان توجه به سلامت جسمی و روحی در این افراد بیشتر است.

لبخند زدن با منافع روانی شخصی نیز همراه است. به طور خاص، لبخند زدن به افراد در کنار آمدن با احساسات منفی کمک می کند. حتی لبخند زدن اجباری نیز باعث بهبود سلامت روان می شود.

معمولا یک تجربه مثبت باعث لبخند زدن می شود. در حالی که این درست است، اما تصمیم به لبخند زدن بدون وجود محرک نیز می تواند منافع مثبتی برای روان ما داشته باشد.

هیچ کس نمی داند چه کسی فکر کرده است که تمام ۲۴ ساعت را به انقباض غیر ارادی عضله بزرگ «زایگوماتیک» اختصاص دهد ، اما یک چیز مسلم است: ما تنها موجودات روی کره زمین هستیم که می توانیم این کار را انجام دهیم. این که سرنوشت به شما لبخند زد یا نه، همیشه می تواند دلیل خوبی برای لبخند زدن پیدا کرد.

از گوش به گوش خود بچرخید و به لبهای روشن نگاه کنید و مشکلات خود را لبخند بزنید! درست همانطور که دکتر بزرگ سوز گفت: “گریه نکنید زیرا تمام شد ، لبخند بزنید زیرا این اتفاق افتاد.” ممکن است دقیقاً از خود بپرسید که چطور لبخند به ما از نظر ذهنی کمک می کند ، اما دلایل زیادی وجود دارد که نشان می دهد چنین کاری وجود دارد.

داستانی درباره قدرت لبخند

در یکی از شهرهای اروپایی پیرمردی زندگی می کرد که تنها بود. هیچکس نمی دانست که چرا او تنهاست و زن و فرزندی ندارد. او دارای صورتی زشت و کریه المنظر بود.

شاید به خاطر همین خصوصیت هیچکس به سراغش نمی آمد و از او وحشت داشتند ، کودکان از او دوری می جستند و مردم از او کناره گیری می کردند. قیافه ی زننده و زشت پیرمرد مانع از این بود که کسی او را دوست داشته باشد و بتواند ساعتی او را تحمل نماید. علاوه بر این ، زشتی صورت پیرمرد باعث تغییر اخلاق او نیز شده بود.او که همه را گریزان از خود می دید دچار نوعی ناراحتی روحی شد که می توان آن را به مالیخولیا تشبیه نمود همانطور که دیگران از او می گریختند او هم طاقت معاشرت با دیگران را نداشت و با آنها پرخاشگری می نمود و مردم را از خود دور می کرد.

سالها این وضع ادامه یافت تا اینکه یک روز همسایگان جدیدی در نزدیکی پیرمرد سکنی گزیدند آنها خانواده ی خوشبختی بودند که دختر جوان و زیبایی داشتند.یک روز دخترک که از ماجرای پیرمرد آگاهی نداشت از کنار خانه ی او گذشت اتفاقا همزمان با عبور او از کنار خانه ، پیرمرد هم بیرون آمد و دیدگان دخترک با وی برخورد نمود. اما ناگهان اتفاق تازه ای رخ داد پیرمرد با کمال تعجب مشاهده کرد که دخترک بر خلاف سایر مردم با دیدن صورت او احساس انزجار نکرد و به جای اینکه متنفر شده و از آنجا بگریزد به او لبخند زد.

لبخند زیبای دخترک همچون گلی بر روی زشت پیرمرد نشست.آن دو بدون اینکه کلمه ای با هم سخن بگویند به دنبال کار خویش رفتند.همین لبخند دخترک در روحیه ی پیرمرد تاثیر بسزایی داشت . او هر روز انتظار دیدن او و لبخند زیبایش را می کشید.دخترک هر بار که پیرمرد را می دید ، شدت علاقه ی وی را به خویش در می یافت و با حرکات کودکانه ی خود سعی در جلب محبت او داشت.

چند ماهی این ماجرا ادامه داشت تا اینکه دخترک دیگر پیرمرد را ندید. یک روز پستچی نامه ای به منزل آنها آورد و پدر دخترک نامه را دریافت کرد. وصیت نامه ی پیرمرد همسایه بود که همه ی ثروتش را به دختر او بخشیده بود.

روز قدرت لبخند در تقویم سال ۹۹
روز قدرت لبخند در تقویم سال ۹۹ –

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا