سبک زندگی

چگونه بدون پا درد، کفش پاشنه بلند بپوشیم؟

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

چگونه بدون پا درد، کفش پاشنه بلند بپوشیم؟

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

سبک زندگی

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

آیا پاهای شما هم از پوشیدن ساعات طولانی کفش پاشنه بلند در محل کار درد می‌گیرد؟ ما به شما روش‌هایی برای رهایی از این درد آموزش می‌دهیم. روش‌هایی که هم شما را از شر این دردها راحت می‌کند و هم ظاهر شیک و خانمانه شما را حفظ می‌کند.

کفش پاشنه بلند

بدن انسان به شکلی طراحی شده است که تمامی اعضای بدن در حالت عمودی در تعادل قرار گرفته‌اند. به شکلی که میتوان خط صافی را از مرکز سر تا پاشنه پا رسم کرد. در این حالت عمده وزن سر، شانه‌ها و قسمت فوقانی بدن بر پهلوها و بعد از آن تمامی وزن بدن بر روی استخوان‌های پاشنه پا قرار می‌گیرد.

هنگامی که کفش پاشنه بلند به پا می‌کنید، بخشی از این وزن به استخوان‌های ضعیف‌تر جلوی پاها از جمله انگشتان تحمیل می‌شود. همین موضوع باعث می‌شود که درد در مفاصل انگشتان و قوزک پا آغاز شود. این حالت حتی ممکن است سبب تخریب اعصاب این نواحی شود.

این آسیب هنگامی خطرناک‌تر می‌شود که کفش‌های نوک تیز پوشیده باشید. هر چقدر هم که پاشنه کفش بلندتر باشد، ماهیچه‌های سینه پا بیشتر کشیده می‌شود و در نتیجه این درد تا ماهیچه‌های ساق پا و زانو ادامه پیدا می کند.

راه برطرف کردن این دردها و خطرات ناشی از پوشیدن کفش پاشنه بلند

گام اول؛ انجام نرمش‌های ساده

انجام نرمش‌های ساده پا نخستین گامی است که می‌توانید برای کمک به خودتان بردارید. قوزک پا را به صورت دورانی بچرخانید. انگشتان خود را ماساژ دهید. اگر یوگا تمرین می‌کنید هم که چه بهتر! حرکت‌های مربوط به پاشنه‌های پا را چندبار در روز تکرار کنید.

گام دوم؛ استراحت پاها

راه دیگر ایجاد دوره استراحت پا در ساعات کار است. برای چند ثانیه، کفش‌ها را از پا در بیاورید و تمرین قوزک پا را انجام دهید.

گام سوم؛ دقت در خرید کفش

گام بعدی دقت در خرید کفش پاشنه بلند است. زمان خرید می‌بایست به چهار نکته دقت کنید: تخت کفش، پنجه کفش، قسمت فوقانی و پاشنه کفش.

  • تخت کفش؛ تخت کفش نباید زیادی سفت یا برعکس بیش از اندازه نرم باشد.
  • پنجه کفش؛ پنجه کفش باید گنجایش هر پنج انگشت را داشته باشد.
  • قسمت فوقانی؛ قسمت فوقانی باید قوزک پا را حمایت کند.
  • پاشنه کفش؛ پاشنه کفش نباید بیش از اندازه بلند باشد .

در زندگی تمامی زنان روزی فرا خواهد رسید که راحتی و آرامش جای خود را به زیبایی و مدگرایی می‌دهد، شاید آن روز در زندگی بسیاری از ما به این زودی‌ها فرا نرسد، اما می‌توان با ایجاد تغییرات کوچک و هوشمندانه از سلامت در کنار زیبایی لذت برد.

پیشنهاد :

می‌توانید در فاصله منزل تا محل کار از کفش طبی یا راحتی استفاده کنید و در محل کار کفش خود را تعویض کنید./دارچین

این پست توسط بخش سبک زندگی مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

چگونه بدون پا درد، کفش پاشنه بلند بپوشیم؟

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا