سلامت

داروی رمدزویر که در درمان بیماران کرونا موثر است چیست؟ + معرفی داروی رمدزویر

داروی رمدزویر که در درمان بیماران کرونا موثر است چیست؟ به همراه معرفی داروی رمدزویر همچنین اطلاعات تکمیلی درباره موراد مصرف و عوارض رمدزویر. تلاش های برای یافتن داروی کرونا و درمان این بیماری در سراسر دنیا ادامه دارد. بر اساس یک مطالعه جدید در دانشگاه آلبرتا ، «رمدزویر / Remdesivir» داروی تجربی ابولا، می تواند با استفاده از یک آنزیم کلیدی از تکثیر کرونا ویروس در بدن جلوگیری کند.

ماه گذشته ، سازمان بهداشت جهانی (WHO) از برگزاری یک کارآزمایی چند ملیتی خبر داد و چهار راه درمانی امیدوارکننده را برای بیماری کووید ۱۹ آزمایش کرد.
یکی از این راه ها ، استفاده از داروی رمدزویر است ، دارویی که دانشمندان در ابتدا برای درمان ابولا تولید کردند ، اما اخیراً تاثیرات خوبی در مبارزه با کرونا ویروس ها را نشان داده است.

به گزارش ایسنا علوم پزشکی تهران به نقل از مدیکال نیوز تودی، شواهد و گزارشها نشان می دهد این دارو ممکن است به برخی از بیماران که در پی درمان کووید ۱۹ هستند ، کمک کرده باشد. اکنون دانشمندان در حال بررسی اثرات رمدزویر بر روی بیماران کرونا ویروس جدید هستند.

به تازگی تیمی از محققان دانشگاه آلبرتا در ادمونتون کانادا ، یک مطالعه آزمایشگاهی را انجام داده اند تا ببینند آیا رمدزویر در بیماران کووید ۱۹ به همان روشی عمل می کند که در مرس عمل می کرد. محققان یافته های خود را در ژورنال شیمی بیولوژیک منتشر کرده اند.

شواهد جدید در تایید داروی رمدزویر

سال گذشته ، محققان دانشگاه آلبرتا نشان دادند که رمدزویر می تواند بیماری مرس را با دخالت در مکانیسم تکثیر ویروس متوقف کند. پروفسور ماتیاس گوته ، که در هر دو مطالعه مشارکت داشت ، گفت: ما خوش بین بودیم که می توانیم همان نتایج را در برابر ویروس SARS-CoV-2 یا همان کرونا ویروس جدید نیز به دست آوریم.

در مطالعه جدید ، محققان پلیمرازهای RNA وابسته به RNA موجود در SARS-CoV و SARS-CoV-2 در سلولهای حشرات تزریق کردند. این پلیمرازها آنزیمی هستند که اجازه تکثیر هر یک از دو نوع کرونا ویروس را می دهند.

داروی رمدزویر که در درمان بیماران کرونا
داروی رمدزویر که در درمان بیماران کرونا

آنها سپس آنزیم ها را دوباره در معرض داروی رمدزویر قرار دادند و آنچه اتفاق افتاد را مشاهده کردند. محققان دریافتند که این دارو بطور موثری بر روی پلیمرازهای دو ویروس عمل می کند و از تکثیر آنها جلوگیری می کند.

پروفسور گته گفت : ما تقریباً همان نتایجی را به دست آوردیم که قبلاً در مورد بیماری مرس گزارش داده بودیم ، بنابراین می بینیم که رمدزویر یک مهار کننده بسیار قوی برای پلیمرازهای کرونا ویروس است.

وی ادامه داد: اگر پلیمراز را هدف قرار دهید ، ویروس نمی تواند گسترش یابد ، بنابراین یک هدف بسیار منطقی برای درمان است. این پلیمرازهای کرونا ویروس بی نظم هستند و دچار سردرگمی می شوند ، بنابراین بازدارنده ها به طور مکرر با ویروس درگیر می شود و ویروس دیگر نمی تواند تکثیر شود.

بر اساس نتایج گزارش شده این شواهد نشان می دهد که رمدزویر می تواند یک ضد ویروس موثر با عملکرد مستقیم علیه کووید ۱۹ باشد. با این وجود ، محققان خاطرنشان می کنند اگر چه مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهند که این دارو نوعی روش درمانی امیدوارکننده است ، اما نمی توانند تأیید کنند که این ماده برای انسان بی خطر است.

پروفسور گوته و همکارانش تأکید می کنند که برای تأیید اثربخشی و ایمنی داروها در زمینه درمان بیماری کووید ۱۹ ، باید منتظر نتیجه آزمایشات بالینی باشیم که هم اکنون در حال انجام است.

این پژوهشگر یادآور شد: ما باید صبور باشیم و منتظر نتایج آزمایشات بالینی تصادفی بمانیم. این محقق در ادامه بر اهمیت مطالعات مبتنی بر آزمایش که بر روی درمانهای بالقوه متمرکز است ، تأکید می کند.

وی گفت: ما سخت به دنبال یافتن یک درمان مؤثر برای بیماری کووید ۱۹هستیم ، اما هنوز هم باید سطح موارد ایمنی را برای هر چیزی که در آزمایش های بالینی انجام می دهیم بالا نگه داریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا