مذهبی

آیا برای تخلیه جنسی قبل از ازدواج می توان خودارضایی کرد؟

مجله اینترنتی کولاک: ازدواج به منظور کنترل غریزه تقریباً امری محال شده است. شهوت نیز وسیله قابل کنترلی نیست و حتی مطالب علمی و تحقیقی زیادی درباره جلوگیری از خودارضایی و … وجود دارد که گفته می شود باید مدتی یک بار انسان تخلیه جنسی شود.اما از طرفی امری حرام است. اکنون چه باید کرد؟

 

پاسخ مشاور

آنچه فرمودید را تا حدود زیادی تأیید می کنیم که در شرایط فعلی واقعا ازدواج کردن مشکل است و از طرفی غریزه جنسی نیز افراد را تحت فشار قرار می دهد و تقاضای رفع دارد ولی همه ی اینها دلیلی بر حلال شدن حرام خدا (خودارضایی) نیست.

غریزه جنسى یکى از خواص طبیعى انسان است و انسانى که از نظر جسمى و روحى سالم باشد داراى چنین کششى مى‏باشد و این خود یکى از نعمت‏هاى خدادادى به بشر است. در نتیجه آن چه تا حدى مقدور است کنترل آن و استفاده صحیح و معقول از این میل است و این که انتظار داشته باشیم با رعایت نکات اخلاقى و عرفانى به کلى نسبت به این مسأله بى‏احساس شویم، انتظارى واقع‏بینانه نیست. طبیعت اشخاص هم در سردى و گرمى مزاج و شدت غریزه جنسى متفاوت است و بر همین اساس مقایسه خود با دیگران نیز کار درستى نیست و ممکن است احیاناً به یأس آدمى منجر گردد.

از طرفی باید توجه داشت که یگانه راه کنترل واقعی شهوت و نجات از تحریکاتی که در اثر روابط در محیط های آلوده و نامناسب عارض انسان می شود, ازدواج است، باید تمام همت خود را در این جهت به کار گیرید ولی اگر به هر دلیل نمی توانید ازدواج کنید, چاره ای جز استفاده از روشهای کنترلی و تقویت معنویت نیست.

بدون تردید اگر خداوند غریزه جنسی را در انسان قرار داده قدرت و توان مقابله با گناه را نیز در وجود وی قرار داده است بنابراین هر انسانی باید با عزم و همتی سترگ به مبارزه با گناه برخیزد و همواره کوشش کند که برای اولین بار که میل به گناه آمد با جدیت تمام در برابر آن مقاومت کند آن گاه به تدریج مبارزه آسان خواهد شد.

در خصوص موضوع «تخلیه جنسی» باید عرض کنیم گرچه تخلیه و رفع نیاز جنسی فوائد زیادی برای انسان دارد ولی عدم رفع آن آسیب جدی برای او ندارد و نمی توانیم بگوییم که فرد را دچار مشکل جسمی می کند. بنابراین ممکن است کسی اصلا ازدواج نکند ولی بیماری ای هم از بابت عدم ارضاء نیاز برای او به وجود نیاید. ضمن اینکه احتلام شبانه به عنوان یک مکانیسم طبیعی برای انسان تعریف شده است./جواب سیتی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا