اخبار داغ

آیا تیمی که به ایران آمده تیم ملی سیرالئون است؟ معرفی حریف عجیب ملی پوشان ایران

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

آیا تیمی که به ایران آمده تیم ملی سیرالئون است؟ معرفی حریف عجیب ملی پوشان ایران

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

ورزشی

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

تیم ملی فوتبال ایران قرار است ساعت ۱۵/۳۰ روز شنبه ۲۶ اسفند ماه مقابل تیم ملی «سیرالئون» در ورزشگاه آزادی صف آرایی کند. از چند روز قبل اما اخبار عجیب و غریبی از این تیم ناشناخته آفریقایی به گوش رسیده است. از جمله اینکه «سیرالئون» مدت هاست لیگ داخلی ندارد و به دلیل دخالت دولت در فدراسیون فوتبال این کشور و تعلیق شدن از سوی فیفا، تیم ملی این کشور حق بازی با هیچ تیمی را ندارد!

چندی قبل برخی خبرگزاری ها فاش کردند به دلیل مسائل داخلی فدراسیون فوتبال «سیرالئون» و مخالفت فیفا بازی دوستان این تیم با تیم ملی ایران برگزار نخواهد شد.

صبح روز جمعه و در حالی که تیم سیرالئون به ایران سفر کرده بود، خبر رسید احتمالا بازی روز شنبه با تیم ملی برگزار نمی شود. پس از بررسی ها مشخص شد در داخل فدراسیون فوتبال این کشور اختلافات زیادی بر سر برگزاری مسابقه وجود دارد.

خانم «ایشا جوهانسن» که چندی قبل قدرت را در فدراسیون فوتبال این کشور به دست گرفت، اخیرا محروم شده اما همچنان ادعا دارد باید فدراسیون فوتبال زیر نظر او اداره شود. دولت سیرالئون در برکناری جوهانسون نقش داشته و اخیرا انتصاباتی را در فدراسیون فوتبال این کشور انجام داده است.

جوهانسون هم در نامه به فیفا پرده از این دخالت های سیاسی برداشته و به همین دلیل فدراسیون جهانی فعلا مانع از فعالیت های آنها شده تا تکلیف مشخص شود. در همین حال، یکی از مسئولان تیم ملی بدون توجه به این مسئله از طریق یک شرکت فرانسوی، دیدار با سیرالئون را از طریق «بریما مانزولا» دبیر کل جدید فدراسیون که توسط دولت انتخاب شده است، هماهنگ کرده است!

مانزولا موافق برگزاری مسابقه است اما جوهانسون در تلاش است تا مسابقه لغو شود. او حتی ایمیلی را به خبرنگاران سیرالئون فرستاده و اعلام کرده در تلاش است تا مسابقه فردا لغو شود!

فیفا هم که سیرالئون را به خاطر دخالت دولت در فوتبال به رسمیت نمی شناسد، به فدراسیون فوتبال ایران نامه ای ارسال کرده که بازی نباید برگزار شود. این در حالی بود که فدراسیون فوتبال هزینه سفر تیم آفریقایی به تهران را داده است و آنها در حال حاضر در هتل المپیک به سر می برند.

اما چند ساعت بعد خبر رسید پس از تلاش های فراوان مسئولان فدراسیون توانستند موافقت فیفا را برای برگزاری دیدار دوستانه مقابل سیرالئون بگیرند.

تصویر نامه رسمی فیفا و مجوز برگزاری دیدار دوستانه ایران – سیرالئون

بعد از این فعل و انفعالات سوالات مهم پیش آمده این است که چه کسی این مسابقه را هماهنگ کرده است؟ چطور فدراسیون فوتبال ایران نمی دانسته که سیرالئون حق بازی بین‌المللی ندارد؟ و اینکه برای برگزاری این بازی با کدام مقام فوتبالی سیرالئون مذاکره شده است؟

با کمی جستجو در سایت فوتبال سیرالئون متوجه می شویم فقط سه بازیکن شاغل در خارج از کشور به ایران رفته‌اند: «توماس کوروما» از تیم تی پی۴۷ در دسته سوم فنلاند. «عبدل سسای هرکولس» (دسته سوم فنلاند) و «ابوبکر کارگبو» تیم برلینر در لیگ منطقه‌ای شمال شرق آلمان که ظاهرا اولین بازی ملی او هم هست!

بازیکنانی که به اسم تیم ملی فوتبال سیرالئون به ایران آمده اند هیچ نشانی از بازیکنان یک تیم فوتبال ندارند! کشوری که ۴ سال است لیگی برگزار نمی کند و تیم ملی منسجمی ندارد با خرج فدراسیون فوتبال ایران ( دو پرواز رفت و برگشت و هزینه هتل) به ایران آمده اند تا حریفی تدارکاتی برای تیم ملی ایرانی باشند که در جام جهانی باید مقابل تیم هایی چون اسپانیا و پرتغال قرار بگیرد!

این پست توسط بخش ورزشی مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

آیا تیمی که به ایران آمده تیم ملی سیرالئون است؟ معرفی حریف عجیب ملی پوشان ایران

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا