سریالسریال خارجی

فصل سوم سریال ۱۳ دلیل برای اینکه کی پخش می شود؟+داستان و بازیگران

مجله اینترنتی کولاک: سریال ۱۳ دلیل برای اینکه (Reasons Why 13) در میان مخاطبان ایرانی هم طرفداران زیادی پیدا کرده است. پخش این سریال آمریکایی از سال ۲۰۱۷ آغاز شده و تا کنوم ۲ فصل از آن دیده شده است. بسیاری از طرفداران این سریال جنجالی منتظر فصل سوم هستند. سریال ۱۳ دلیل برای اینکه به دلیل داستان جنجالی آن و نحوه خودکشی هانا بیکر ؛ یکی از شخصیت های سریال، بسیار مورد اعتراض برخی از روانشناسان در آمریکا شده است.

معرفی فصل سوم سریال 13 دلیل برای اینکه
معرفی فصل سوم سریال ۱۳ دلیل برای اینکه

با اعلام رسمی سایت نتفلیکس، فصل سوم سریال پرمخاطب “۱۳ دلیل برای اینکه” مهرماه از این سایت پخش خواهد شد. کاترین لنگفورد، بازیگر نقش هانا بیکر که شخصیت اصلی این سریال بود در این فصل حضور ندارد و باید دید بدون حضور او این فصل می‌تواند به موفقیت برسد یا خیر.

در میان اعترضات، برخی از منتقدان و تماشاگران، بازی دیلان مینت و کاترین لانگفورد را ستایش کردند و سکانس‌های مشترک بین آن‌ها را یکی از مهم‌ترین نقاط قوت سریال دانستند.

فصل دوم سریال اما با واکنش‌های متوسط و غالباً منفی همراه بود و به خصوص از نظر خشونت تصویری مورد انتقاد قرار گرفت. سریال با جنجال‌های بسیار زیادی همراه بود.

برخی از روانشناسان و متخصصین امور بهداشت و روان، “۱۳ دلیل برای اینکه” را به خاطر پرداختن به موضوعاتی همچون خودکشی، افسردگی، تجاوز و همچنین برخی از مسائل جنسی مورد انتقاد قرار دادند و اعلام کردند که سریال ممکن است از نظر روانی، تأثیر بدی بر روی تماشاگران حساس داشته باشد.

این سریال در ژانر درام نوجوانانه و معمایی است. فیلم‌نامه آن توسط برایان یورکی بر اساس رمانی به همین نام نوشته جی اشر که در سال ۲۰۰۷ منتشر شد به رشته تحریر درآمده‌است.

۱۳ دلیل برای اینکه از محصولات اورجینال نت‌فلیکس محسوب می‌شود و توسط همین شرکت ساخته و توزیع شده‌است تهیه کنندگی سریال توسط سلنا گومز و توماس مک‌کارتی انجام شده‌است و خود مک‌کارتی تعدادی از اپیزودهای سریال از جمله اپیزود اول و دوم را کارگردانی کرده‌است.

داستان سریال دربارهٔ دختر نوجوانی به نام هانا بیکر است که پیش از خودکشی دلخراش خود، ۱۳ نوار کاست ضبط کرده و در هرکدام از آن‌ها یکی از دلایل خود برای خودکشی را شرح می‌دهد.

تمرکز اصلی سریال بر روی فرهنگ موجود در دبیرستان‌های آمریکا و ارتباط نوجوانان با دنیای اطرافشان است. اکثر شخصیت‌های سریال، نوجوان‌هایی به حاشیه رانده شده، منزوی و طرد شده هستند که در ارتباط برقرار کردن با جامعه بسیار مشکل دارند. در سریال به بسیاری از مشکلاتی که نوجوانان به خصوص در سطح دبیرستان با آن درگیر هستند پرداخته می‌شود.

سریال بسیاری از موارد جا افتاده در بین دانش آموزان، همچون مصرف مواد مخدر را نقد می‌کند و البته سیستم نادرست آموزشی دبیرستان‌ها را نیز به باد انتقاد می‌گیرد. بسیاری از تماشاگران و منتقدان، این جنبه آموزشی از سریال را از نکات مثبت آن ارزیابی کردند.

فصل اول در مجموع شامل ۱۳ قسمت یک ساعته می‌باشد. کمپانی آنونیموس کونتنت به همراه پارامونت تله‌ویژن، به عنوان تهیه‌کننده اجرایی در ساخت سریال همکاری داشته‌اند. ۱۳ دلیل برای اینکه، ابتدا قرار بود به صورت سینمایی ساخته شود و سلنا گومز نیز در آن نقش هانا بیکر را بازی کند، اما پروژه به سرانجام نرسید تا اینکه نت‌فلیکس وارد پروژه شد و کار ساخت نسخه سریالی از روی رمان جی اشر را کلید زد. سلنا گومز حاضر به بازی در سریال نشد، اما با این حال به عنوان یکی از تهیه‌کنندگان اجرایی با پروژه همکاری کرد و البته چندین آهنگ نیز برای سریال خواند.

فصل اول سریال به صورت کامل در تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۱۶ در دسترس عموم قرار گرفت. بعد از استقبال بسیار زیاد از سریال در نزد منتقدین و مردم، نت‌فلیکس سریال را برای فصل دوم تمدید کرد.

فصل دوم سریال نیز در تاریخ ۱۸ مه ۲۰۱۸ به صورت جهانی، در دسترس عموم قرار گرفت. در ژوئن ۲۰۱۸، نت‌فلیکس رسماً سریال را برای فصل سوم تمدید کرد.

 

بازیگران سریال ۱۳ دلیل برای اینکه

دیلان مینت در نقش کلی جنسن

کاترین لانگفورد در نقش هانا بیکر

کریستیان ناوارو در نقش تونی پادیلا

برندون فلین در نقش جاستین فولی

آلیشا بو در نقش جسیکا دیویس

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا