اخبار داغ

با انجام این راهکارهای ساده، اعتماد به نفس خود را افزایش دهید

تا چه اندازه به خودتان باور دارید و اعتماد به نفس دارید؟ خیلی‌ها می‌گویند که به اندازه‌ی لازم به خودشان اطمینان ندارند. به جای اینکه روی چیزهایی که به‌دست آورده‌ایم تمرکز کنیم به کارهایی که تا این لحظه انجام نداده‌ایم و اشتباهاتی که در گذشته مرتکب شده‌ایم، فکر می‌کنیم. به همین دلیل هیچ تعجبی وجود ندارد که چرا نمی‌توانیم نظر افراد مختلف را به سمت خودمان جلب کنیم. این موضوع روی شرایط کاری و زندگی شخصی تاثیر بسیار بدی خواهد گذاشت.

اعتماد به نفس

برای اینکه بتوانیم شرایط بهتری در زندگی خودمان به وجود بیاوریم، باید رفتارمان را عوض کنیم. همه چیز از خود ما شروع می‌شود. باید دیدگاه‌مان را تغییر دهیم و با ذهنی باز به سمت مسایل مختلف حرکت کنیم. در ادامه ۵ روش برای اینکه بتوانیم اعتماد به نفس بیشتری داشته باشیم را معرفی می‌کنیم.

راهکارهای افزایش اعتماد به نفس

۱- با کسی که شما را به خوبی می‌شناسد صحبت کنید

یکی از بهترین کارها این است که به سراغ کسی بروید که شما را بهتر از سایرین می‌شناسد. با این افراد درباره‌ی اهداف زندگی‌تان، چیزهای که میزان اضطراب را در شما افزایش می‌دهند و مسایل مختلف صحبت کنید. این افراد می‌توانند به شما بگویند که تا این لحظه چه چیزهایی را به‌دست آورده‌اید و چه کارهایی انجام داده‌اید. با این کار اعتماد به‌ نفس بیشتری به‌دست خواهید آورد.

۲- لیستی از کارهایی که تا این لحظه انجام داده‌اید، درست کنید

بسیاری از ما لیستی برای کارهایی که باید انجام دهیم، درست می‌کنیم. لیستی که هر روز موارد مختلفی به آن اضافه می‌شود یا مواردی از آن خط می‌خورند. بد نیست که لیستی از کارهایی که تا این لحظه انجام داده‌اید، به وجود بیاورید. در این لیست بنویسد که چه پروژه‌هایی را به پایان رسانده‌اید و چه چیزهایی را رعایت کرده‌اید که باعث شده‌اند زندگی خوبی داشته باشید. قطعا لیست بزرگی به وجود می‌آید که با نگاه کردن به آن احساس غرور خواهید کرد. اگر بسیاری از این کارها را انجام نمی‌دادید به جایگاه کنونی خود دست پیدا نمی‌کردید.

در این لیست مواردی را یادداشت کنید که به آن‌ها افتخار می‌کنید و یا برای به‌دست آوردن آن‌ها بسیار تلاش کرده‌اید.

۳- با ۱۰ نفر مصاحبه کنید

۱۰ نفر که در طول سال‌ها با آن‌ها سروکار داشته‌اید و شما را به خوبی می‌شناسند را پیدا کنید. افرادی را پیدا کنید که به شما شبیه هستند و کارهایی شبیه به خودتان را انجام داده‌اند. می‌توانید با این افراد مصاحبه کنید. صحبت‌های آن‌ها را ضبط کرده و سپس از میان صحبت‌ها نکته‌های مهم را یادداشت کنید.

از آن‌ها درباره‌ی خودتان سوال کنید و به جواب‌هایی که می‌دهند توجه داشته باشید. آن‌ها چیزهایی خوبی به شما خواهند گفت که دانستن آن‌ها بسیار مفید است.

۴- مدیتیشن کنید

مدیتیشن کردن میزان اضطراب را به شدت کاهش می‌دهد و باعث می‌شود که بتوانید بهتر فکر کنید. با این کار می‌توانید احساس بدی که نسبت به خودتان دارید را از بین ببرید. سعی کنید که در طول روز زمانی را به مدیتیشن کردن بپردازید.

۵- نقش یک مربی را ایفا کنید

می‌توانید مربی خودتان باشید. باید در طول روز رفتار خودتان را کنترل کنید تا همیشه حس خوبی داشته باشید. اینکه بتوانید مربی خودتان باشید، باعث می‌شود که شرایط بهتری به وجود بیاورید و می‌توانید مسیرهای درست را برای خودتان انتخاب کنید. این موضوع باعث می‌شود که بتوانید دیگران را هم بهتر راهنمایی کنید./دیجی کالا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا