اخبار داغ

تحریم ها به بیماران صرعی هم رحم نکرد/کمبود دارو به بیماری صرع رسید

مجله اینترنتی کولاک: صرع را اختلال سیستم عصبی مرکزی می‌خوانند که در آن فعالیت سلول‌های عصبی در مغز مختل شده و منجر به تشنج می‌شود؛ اختلالی که طی آن رفتار، علائم و احساسات غیرطبیعی ازجمله از دست رفتن هوشیاری رخ می‌دهد.

 

به همین سبب درمان صرع، طولانی‌مدت است و معمولا نیاز به مصرف دارو در تمام دوران زندگی هست. مدیرعامل انجمن صرع ایران با اشاره به مشکلات دارویی بیماران مبتلا به صرع گفت: متأسفانه تحریم‌ها سبب کمبود برخی داروهای این بیماران شده است.

داریوش نسبی‌طهرانی، در ارتباط با چالش‌ها و مشکلات حوزه دارویی صرع گفت: هم‌اکنون کمبود دارو با توجه به تنوع دارویی این بیماران زیاد است و درواقع این افراد، طیف وسیعی از داروها را مصرف می‌کنند که برخی از آنها دچار کمبود شده است.

مدیرعامل انجمن صرع ایران افزود: برخی از بیماران مبتلا به صرع مقاوم به درمان هستند و باید از داروهای جدید و خارجی که مشابه ایرانی ندارند استفاده کنند ولی تحریم‌ها سبب کمبود داروی آنها شده.

همچنین برخی از کارخانه‌های دارویی کشور که محصولاتی با کیفیت خوب تولید می‌کردند‌، تهیه مواداولیه آنها کاهش یافته و با مشکل مواجهند. وی بیان داشت: بخشی از بیمارانی که توانایی مالی داشته‌اند، داروهای خود را حتی برای یک سال ذخیره کرده‌اند، ولی آنهایی که توانایی مالی نداشته‌اند دچار مشکل شده‌اند./انجمن صرع ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا